Christian Klien začal se svým novým manažerem pracovat na návratu do Formule 1, kde v minulosti odjel 48 závodů.
27letý Rakušan nyní působí jako záložní pilot Peugeotu v sérii Le Mans. S svým předchozím manažerem a otcem v jedné osobě - Johanesem Klienem - se pokoušel o návrat již letos, neúspěšně.
"Už loni se jasně ukázalo, že talent a rychlost zdaleka nezaručují v současných ekonomických podmínkách stálé závodní místo," prohlásil bývalý pilot Red Bullu a Jaguaru. Letos bude nastupovat pouze v pátky za tým HRT.
"Při dvou příležitostech mi kontrakt utekl doslova na poslední chvíli, protože ostatní piloti měli za sebou atraktivnější sponzory," dodává Klien, který nechtěl prozradit, s kým jednal, ani potvrdit rozhovory se srbským zájemcem o vstup do F1 - týmem Stefan GP. Odmítá komentovat i další spekulace, aby neohrozil svou pozici při současných jednáních.
Klien při testech s týmem Force India v Barceloně v roce 2007
"Žádám všechny o pochopení pro to, že se nevyjadřuji ke všemu, co se napíše. Faktem je, že regulérně vyjednáváme s několika týmy," vysvětluje.
A kdo že se stal jeho novým manažerem? Je jím 28letý Roman Rummenigge ze společnosti Rummenigge Sport Marketing.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.