Rubens Barrichello věří, že jejich monopost FW32 má velký potenciál pro zrychlení až o 1 vteřinu na kolo, díky čemuž by mohli proniknout mezi šestici nejlepších týmů Formule 1.
Williams v dosavadním průběhu letošní sezóny získal zatím pouhých šest bodů a patří mu průběžné sedmé místo, přičemž na šestý tým Force India ztrácí bodů 12.
Čím to je? Jejich technický ředitel Sam Michael má jednoduché vysvětlení: auto zkrátka "není dostatečně rychlé."
Barrichello však věří, že vůz má na mnohem více: "Víme přesně, co musíme zlepšit. Nezrychlíme najednou o vteřinu na kolo. Důležité ale je, že jsem pevně přesvědčen o tom, že tu vteřinu navíc z toho vozu dostat lze. Chceme být mezi nejlepšími šesti v kvalifikaci - k tomu nám chybí půl vteřiny."
Barrichellovo trápení během uplynulého víkendu v Číně pokračovalo
Rubens dodává, že se v týmu cítí dobře a po přechodu z mistrovského Brawnu se s ním rychle sžil: "Mezi pilotem a týmem zde panuje harmonie. Nejlepší je, že s výsledky tým není spokojený stejně jako já. Musíme dále pracovat. Williams je připraven mi naslouchat, což je dobré. Opravdu věří tomu, co jim říkám, takže z toho mám dobrý pocit."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.