ČÍNA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Již dlouho nepamatuji, že by počet zastávek v boxech u klasifikovaných pilotů přesáhl šest desítek. Včera to bylo mela - mechanici si rozhodně na nedostatek práce stěžovat nemohou! Jak si vedly jednotlivé týmy při zastávkách, jaké strategie jednotliví piloti volili a kdo strávil v boxech nejkratší čas?
Během závodu v Šanghaji odvážně vsadilo pět pilotů pouze na dvě zastávky: Button, Kovalainen, Rosberg a oba piloti Renaultu. Je zvláštní, že se francouzský tým nerozhodl diverzifikovat riziko, ale oběma svěřencům naordinoval stejnou strategii. Nicméně tentokráte se jim to vyplatilo.
Čtyřikrát zajelo ke svým mechanikům 9 ze 17 klasifikovaných pilotů. Do této skupiny bych zařadil i desátého Alonsa, jenž byl sice v boxech pětkrát, jedním průjezdem si ovšem odpykával penalizaci za ulitý start.
Celkem šestkrát navštívili mechaniky dva jezdci - Hülkenberg s Alguersuarim, který si v prvním kole myslel, že má poškozené křídlo po kontaktu s Kobajašim, ale vůz byl shledán v pořádku, a druhou extra zastávku vykonal kvůli již opravdovému poškození svého předního spoileru poté, co zavadil o vůz HRT, který před ním kličkoval.
Nejméně času v boxech strávil Robert Kubica - 47 vteřin - o půl vteřiny méně než vítěz závodu Jenson Button. McLaren pro své piloty zvolil odlišné strategie. Je zajímavé, že byť Hamilton se zdržel v boxech o 52 vteřin déle, dojel za Jensonem do cíle se ztrátou pouhé 1,5 sekundy, k čemuž notně pomohl i druhý výjezd safety-caru, jenž eliminoval cca 40 vteřinový náskok vedoucí trojice. Přechodné pneumatiky, které nasadil hned poté (stejně jako většina ostatních) hned v úvodu poté, co začalo pršet, fungovaly také lépe než Buttonovy suché. Hamilton se pro ně ovšem po třech kolech, když déšť ustal, vrátil - aby je znovu po dalších patnácti kolech nasadil.
Absolutně nejrychlejší odbavení vozu předvedli mechanici Force India, když si Adrian Sutil přijel znovu v 6. kole pro suché pneumatiky - zabralo jim to necelé 4 vteřiny.
U některých pilotů (Webber, Alonso, Massa, Vettel, Hülkenberg, Chandhok) se objevují na druhou stranu velmi dlouhé zastávky, což bylo dáno tím, že museli čekat, až jejich mechanici odbaví vůz kolegy před nimi (měřeno od prvního zastavení po vyjetí).
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.