Týmy F1 se obávají, že oblak sopečného prachu, kvůli kterému se prakticky zastavila letecká doprava nad Evropou, ohrozí jejich plány pro příští závod mistrovství světa, jímž je na začátku května Velká cena Španělska. V neděli o tom informoval server britské televizní a rozhlasové stanice BBC.
Stáje budou mít v neděli problém dostat se po skončení Velké ceny Číny na starý kontinent, protože většina letů ze Šanghaje byla zrušená. Větší obavy ale panují okolo příprav monopostů na španělský závod, který se uskuteční 9. května.
"Zatím nevíme, jak a kdy přepravíme vozy do Evropy," uvedl šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. "Přitom je nesmírně důležité, aby se po dlouhé době dostaly zpět do továren a do servisu. Před Velkou cenou Španělska máme v plánu několik úprav monopostů, a pokud je včas nedovezeme domů, vznikne chaos," dodal. Většinu pilotů F1 ale problémy s dopravou netrápí. Například oba britští jezdci McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button do vlasti nikterak nespěchají.
Výbava stájí F1 cestuje na jednotlivé Velké ceny charterovými lety, monoposty převáží šest najatých Boeingů 747. Proto se šéf F1 Bernie Ecclestone nemusí při přepravě lidí a nákladu spoléhat na komerční lety a je tak více flexibilní. "Jakmile otevřou letiště, odvezeme všechno domů. Do té doby zůstaneme v Číně. Věřím, že koncem týdne odcestujeme," uvedl vedoucí cestovních operací Managementu F1 Alan Woollard.
"Máme tu 76 lidí ze sedmi nebo osmi zemí světa a 40 tun nákladu, lhal bych, kdybych řekl, že jsem v klidu," nechal se naopak slyšet šéf týmu Red Bull Jonathan Wheatley. Stáje dokonce zvažují možnost, že by své zaměstnance poslaly do Evropy prostřednictvím transsibiřské železnice. Britští novináři zase zamýšlejí vydat se letecky přes New York do Portugalska nebo Španělska a poté trajektem na Ostrovy. Jiní chtějí cestovat vlakem z Turecka.
Velká Británie má již čtyři dny uzavřený vzdušný prostor v důsledku výbuchu vulkánu na Islandu, který nad Evropu vychrlil oblak sopečného prachu. Přitom se situace výrazně nelepší. Lety v Británii byly pozastaveny minimálně do nedělní devatenácté hodiny a podle předpovědi by současný stav věci měl vydržet nejméně několik dalších dní. Islandská sopka v ledovci Eyjafjallajökull totiž stále chrlí popel do vyšších pater atmosféry.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.