Lewis Hamilton si i nadále stojí na svém navzdory závěrům, k nimž došli včera při svém pravidelném setkání během velkých cen piloti.
Pilot McLarenu se ocitl pod palbou kritiky za to, že během závodu v Malajsii kličkoval ze strany na stranu, přičemž se snažil utrhnout ze závěsu a aerodynamického stínu Vitalije Petrova, jenž jeho pohyby věrně kopíroval.
Piloti nechtěli, aby byl Hamilton dále trestán, ale dali mu jasně najevo, že podobné manévry nestrpí a apelují na ředitele závodů FIA Charlieho Whitinga, aby za to uděloval tresty v podobě průjezdu boxovou uličkou.
Hamilton přesto tvrdí, že na svém manévru nic špatného nebylo: "Jsem názoru, že když změníte směr více než jednou v nájezdu do zatáčky, abyste ubránili svou pozici, je to proti pravidlům. Nejsem si však vědom toho, že by snaha utrhnout někoho ze závěsu byla ilegální.
Můj přístup k závodění se nemění. Myslím, že v malajském závodě rozhodli férově a dali nám varování, aby se to už nedělo. Diskutoval jsem o tom [v Číně] s Charlie Whitingem a dal mi jasně najevo, že to není to, co by zrovna rád viděl, takže to už dělat nebudeme."
Piloti se dle něj příliš upnuli k onomu spornému manévru. "Nechápu, proč kvůli toho ostatní tropí tolik povyku, pro mě to však nebyl problém... Měli by se raději zmínit o tom, co udělal Mark Webber v Melbourne. Já o tom hovořit nebudu," poukázal na situaci, při níž ho Australan ke konci závodu sestřelil z trati.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh se snažil Hamiltona bránit, podle něj jezdí "zcela bezpečně," zato však "vášnivě." Tím ale předsedu asociace pilotů (GPDA) Nicka Heidfelda nijak neuspokojil - dle něj už nebude kličkování na rovinkách přehlíženo a dodal: "Nevím, jestli to bylo v tom případě nebezpečné, ale za jistých okolností by mohlo."
Týmový kolega Hamiltona Jenson Button doufá, že se schůzkou pilotů a vyjasněním situace kauza definitivně uzavře: "Nemyslím, že bychom chtěli vykládat o tom, jak probíhala naše schůzka - to je mezi náma. Vyjasnili jsme si tu situaci a vše se vysvětlilo, což je důležité."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.