Bývalý pilot Formule 1 Johnny Herbert, jenž působil jako poradce komisařů během poslední Velké ceny Malajsie, hovoří o sporném manévru Lewise Hamiltona, který na rovince před Vitalijem Petrovem třikrát změnil směr.
Hamilton, jenž v závodě dojel šestý po startu ze dvacátého místa, se snažil v osmém kole zbavit za ním jedoucího Petrova aerodynamické výhody, kterou skýtá jízda v těsném závěsu za jiným vozem.
O manévru, za který dostal Hamilton napomenutí již během závodu a který posléze rozdělil diskutující na dva tábory (v naší anketě hlasovalo 50% pro jeho další potrestání), hovoří odborník na slovo vzatý - zkušený pilot Formule 1 Herbert, jenž má navíc v pravidlech výborný přehled.
Ne nadarmo byl vybrán, aby v kritických situacích mohl svými zkušenostmi přispět ke správnému rozhodnutí závodních komisařů. Zajímavé je, že rozhodnutí varovat Hamiltona od nich vůbec nevzešlo: "Byl jsem členem skupiny komisařů v Malajsii jako zástupce pilotů, ale rozhodnutí napomenout Hamiltona nevzešlo od nás, ale od ředitele závodu - Charlie Whitinga."
A jak viděl onen kritický okamžik on? "Z mého pohledu by to bylo nebezpečné či problematické pouze tehdy, kdy Petrov udělal pohyb a zkusil Lewise předjet. K tomu ale nedošlo, kličkoval za Lewisem ze strany na stranu, aniž by se ho pokoušel předjet.
Bylo to nicméně zvláštní manévr, který vyvolal velkou odezvu, protože něco takového jsme už dlouho neviděli. Ale jak jsem řekl: neviděl jsem na tom nic špatného, pokud se tím snažil utrhnout Petrova ze závěsu, pak to bylo neobvyklé. Pokud toho chcete dosáhnout normálně, prudce zabočíte doleva či doprava, Lewis však kličkoval po trati ze strany na stranu.
Hodně se o tom hovořilo kvůli pravidlu, podle kterého může pilot změnit směr pouze jednou směr při bránění své pozice. Nejsem zastáncem tohoto pravidla, protože to hodně omezuje možnosti bránícího se jezdce.
Samozřejmě pokud by došlo k vytlačení druhého pilota na trávu, je to porušení pravidel, ale nevidím nic špatného na kličkování ze strany na stranu a s tím souvisejícím ztížením předjížděcího manévru. Očekávám, že se o tom ještě bude na schůzce s piloty před závodem v Číně."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.