Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, který se díky dohodě s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) může v roce 2013 vrátit do F1, odmítl jakoukoli osobní vinu na aféře, v níž jeho tým ovlivnil výsledky Velké ceny Singapuru 2008.
FIA v pondělním prohlášení uvedla, že Briatore a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds smějí od roku 2013 znovu pracovat v F1, o rok dříve mohou působit v ostatních soutěžích pořádaných FIA. V prohlášení stojí, že "oba projevili lítost a vyjádřili omluvu".
Briatore však vydal v pondělí večer vlastní prohlášení, v němž sice připouští svůj díl zodpovědnosti na skandálu, osobní vinu však odmítá a rozhodnutí Světové rady motorismu FIA, která mu 21. září 2009 udělila trest, považuje za neopodstatněné.
Briatore potvrdil, že "je ochoten nést svůj díl zodpovědnosti na singapurských událostech, protože v té době zastával post šéfa týmu Renault, nepřipouští však osobní vinu na těchto událostech a neuznává fakt, že rozhodnutí Světové rady motorismu bylo opodstatněné".
FIA v pondělí uvedla, že Briatore i Symonds vyjádřili lítost a omluvili se za své jednání a na oplátku požádali FIA, aby ustoupila od dalších právních kroků proti nim. "Prezident FIA Jean Todt usoudil, že je v zájmu federace nedovolit pokračování soudních sporů, které jsou škodlivé pro image FIA a motoristického sportu, a proto přijal tuto dohodu, aby celou záležitost ukončil," uvedla FIA.
Světová rada motorismu potrestala 21. září 2009 Briatoreho doživotním zákazem činnosti v F1 a dalších soutěžích řízených FIA, Symonds dostal pětiletý trest. Oba se ještě předtím vzdali svých funkcí v týmu Renault. FIA je vinila z toho, že při Velké ceně Singapuru 2008 přiměli pilota Nelsona Piqueta mladšího, aby záměrně havaroval, vyvolal tak výjezd zaváděcího vozu a umožnil tím vítězství svého stájového kolegy Fernanda Alonsa. Piquet událost zveřejnil až po roce, když byl týmem Renault pro slabé výkony propuštěn. Potrestán nebyl výměnou za to, že poskytne FIA důkazy.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.