Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, který se díky dohodě s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) může v roce 2013 vrátit do F1, odmítl jakoukoli osobní vinu na aféře, v níž jeho tým ovlivnil výsledky Velké ceny Singapuru 2008.
FIA v pondělním prohlášení uvedla, že Briatore a bývalý technický ředitel stáje Pat Symonds smějí od roku 2013 znovu pracovat v F1, o rok dříve mohou působit v ostatních soutěžích pořádaných FIA. V prohlášení stojí, že "oba projevili lítost a vyjádřili omluvu".
Briatore však vydal v pondělí večer vlastní prohlášení, v němž sice připouští svůj díl zodpovědnosti na skandálu, osobní vinu však odmítá a rozhodnutí Světové rady motorismu FIA, která mu 21. září 2009 udělila trest, považuje za neopodstatněné.
Briatore potvrdil, že "je ochoten nést svůj díl zodpovědnosti na singapurských událostech, protože v té době zastával post šéfa týmu Renault, nepřipouští však osobní vinu na těchto událostech a neuznává fakt, že rozhodnutí Světové rady motorismu bylo opodstatněné".
FIA v pondělí uvedla, že Briatore i Symonds vyjádřili lítost a omluvili se za své jednání a na oplátku požádali FIA, aby ustoupila od dalších právních kroků proti nim. "Prezident FIA Jean Todt usoudil, že je v zájmu federace nedovolit pokračování soudních sporů, které jsou škodlivé pro image FIA a motoristického sportu, a proto přijal tuto dohodu, aby celou záležitost ukončil," uvedla FIA.
Světová rada motorismu potrestala 21. září 2009 Briatoreho doživotním zákazem činnosti v F1 a dalších soutěžích řízených FIA, Symonds dostal pětiletý trest. Oba se ještě předtím vzdali svých funkcí v týmu Renault. FIA je vinila z toho, že při Velké ceně Singapuru 2008 přiměli pilota Nelsona Piqueta mladšího, aby záměrně havaroval, vyvolal tak výjezd zaváděcího vozu a umožnil tím vítězství svého stájového kolegy Fernanda Alonsa. Piquet událost zveřejnil až po roce, když byl týmem Renault pro slabé výkony propuštěn. Potrestán nebyl výměnou za to, že poskytne FIA důkazy.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.