Do gumového odvětví ve Formuli 1 se nikomu moc nechce. Bridgestone ohlásil již loni odchod po skončení sezóny 2010, a tak se hledá náhradník. Michelinu se moc nechce - leda že by mu týmy platily a změnily by se předpisy.
Někteří se dokonce obávají, že by F1 mohla skončit dokonce bez kvalitního obutí. To však Frank Williams po zasedání FOTA v Malajsii popřel - můžeme být dle něj klidní.
Otázka pneumatik byla hlavním námětem poslední schůzky týmů Formule 1. Michelin si totiž diktuje podmínky: o návrat do F1 by měl zájem pouze za předpokladu, že by mu týmy platily a pravidla by umožnila přejít na 18" ráfky.
Kdo by po odchodu Bridgestonu a nezájmu Michelinu dodával pneumatiky královské třídě motosportu? Zřejmě někdo z korejských firem - Kumho nebo Hankook.
"Pneumatiky budou. Otázkou zůstává, zda budou zdarma, nebo si za ně budeme muset platit. Už jsme o tom spolu hovořili. Některé společnosti kdysi dodávaly pneumatiky pro F1, jiné ne," shrnuje stručně Frank Williams.
A co kdyby dodavatelů bylo více? Podle Williamse by konkurenční boj mezi nimi byl pro Formuli 1 velmi drahou cestou. Šéf Mercedesu Ross Brawn by však nebyl proti. "Pokud chtějí výrobci pneumatik působit v F1, musíme zvážit jejich cíle a zkusit je sladit s našimi," dodal.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.