V týmech si nemůžou vynachválit zkušené piloty. Poté, co nedávno ocenil zpětnou vazbu Schumachera Nick Fry z Mercedesu, se s chválou na svého svěřence Rubense Barrichella přidává technický ředitel Williamsu Sam Michael.
37letý veterán přišel letos do Williamsu z loňského vítězného Brawn GP na místo Nica Rosberga, který se pro změnu přestěhoval místo něj - do Mercedesu GP. A Rubens hned bodoval v prvních dvou závodech.
Michael si velmi cení bohatých zkušeností a kvalitu zpětné vazby - pro Williams představuje velkou pomoc při vývoji monopostu FW32.
"Ten chlap má tolik zkušeností, což pomáhá i [nováčkovi] Nicu Hülkenbergovi. Sezóna je stále ještě na počátku, ale musím říct, že je jedním z nejlepších pilotů, se kterým jsem kdy pracoval," chválí Michael Barrichella.
"Má tak rozsáhlé znalosti - na každé dva testy změny odklonu kol, které provedl Nico, jich Rubens má na kontě stovku. Navíc v různých vozech, s odlišnými programy a pneumatikami - přesto ví, co je důležité pro zrychlení vozu. Má obrovský vliv na vývoj auta, Rubensů v tom hodně pomohl."
Michael u Brazilce oceňuje vyšší úroveň než u ostatních pilotů, s nimiž pracoval během své kariéry u Williamsu: "Je skvělé mít znovu tu věc, kterou jsem nějakou dobu postrádal. Abych byl upřímný, žáden s pilotů, se kterýma jsem pracoval, nebyl tak dobrý jako on - od dob Frentzena a Hilla v Jordanu před 12 lety - to bylo naposledy, co jsem měl co do činění s lidmi jeho kalibru, on je vážndě skvělý.
Mysleli jsme si, že bude dobrý, značně ovšem předčí naše očekávání u všech v týmu - Adama [Parra], Patricke [Heada], Franka [Williamse] a mě. Je na úplně jiné úrovni.
Co nás asi nejvíce překvapilo je to, že se není vícenásobným mistrem světa. Protože je lepší, než někteří piloti, kteří se jimi stali. Ve vztazích existuje vždy fáze líbánek, ale tohle je zatím dokonalé partnerství.
I v poslední deštivé kvalifikaci v Sepangu Barrichello dle Michaela vynikaly jeho chytrost a zkušenosti, což týmu pomohlo: "Rubens byl velmi užitečný - všechny jeho volby pneumatik byly správné. Propadal jsem panice, když jsme šli do prostřední části na přechodných pneumatikách. Na nich jeli pouze Petrov, Michael [Schumacher], Rubens a Nico - všichni ostatní zvolili pneumatiky do deště, takže jsem měl docela obavy.
Když Rubens poprvé vyjel z boxů, řekl: 'Hrome, je hodně mokro.' Pak ale při průjezdu zatáčkou číslo sedm hlásil: 'Určitě jsme zvolili správné obutí'. Věděl to už v tom kole, kdy vyjížděl z boxů - a mě se ulevilo."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.