V týmech si nemůžou vynachválit zkušené piloty. Poté, co nedávno ocenil zpětnou vazbu Schumachera Nick Fry z Mercedesu, se s chválou na svého svěřence Rubense Barrichella přidává technický ředitel Williamsu Sam Michael.
37letý veterán přišel letos do Williamsu z loňského vítězného Brawn GP na místo Nica Rosberga, který se pro změnu přestěhoval místo něj - do Mercedesu GP. A Rubens hned bodoval v prvních dvou závodech.
Michael si velmi cení bohatých zkušeností a kvalitu zpětné vazby - pro Williams představuje velkou pomoc při vývoji monopostu FW32.
"Ten chlap má tolik zkušeností, což pomáhá i [nováčkovi] Nicu Hülkenbergovi. Sezóna je stále ještě na počátku, ale musím říct, že je jedním z nejlepších pilotů, se kterým jsem kdy pracoval," chválí Michael Barrichella.
"Má tak rozsáhlé znalosti - na každé dva testy změny odklonu kol, které provedl Nico, jich Rubens má na kontě stovku. Navíc v různých vozech, s odlišnými programy a pneumatikami - přesto ví, co je důležité pro zrychlení vozu. Má obrovský vliv na vývoj auta, Rubensů v tom hodně pomohl."
Michael u Brazilce oceňuje vyšší úroveň než u ostatních pilotů, s nimiž pracoval během své kariéry u Williamsu: "Je skvělé mít znovu tu věc, kterou jsem nějakou dobu postrádal. Abych byl upřímný, žáden s pilotů, se kterýma jsem pracoval, nebyl tak dobrý jako on - od dob Frentzena a Hilla v Jordanu před 12 lety - to bylo naposledy, co jsem měl co do činění s lidmi jeho kalibru, on je vážndě skvělý.
Mysleli jsme si, že bude dobrý, značně ovšem předčí naše očekávání u všech v týmu - Adama [Parra], Patricke [Heada], Franka [Williamse] a mě. Je na úplně jiné úrovni.
Co nás asi nejvíce překvapilo je to, že se není vícenásobným mistrem světa. Protože je lepší, než někteří piloti, kteří se jimi stali. Ve vztazích existuje vždy fáze líbánek, ale tohle je zatím dokonalé partnerství.
I v poslední deštivé kvalifikaci v Sepangu Barrichello dle Michaela vynikaly jeho chytrost a zkušenosti, což týmu pomohlo: "Rubens byl velmi užitečný - všechny jeho volby pneumatik byly správné. Propadal jsem panice, když jsme šli do prostřední části na přechodných pneumatikách. Na nich jeli pouze Petrov, Michael [Schumacher], Rubens a Nico - všichni ostatní zvolili pneumatiky do deště, takže jsem měl docela obavy.
Když Rubens poprvé vyjel z boxů, řekl: 'Hrome, je hodně mokro.' Pak ale při průjezdu zatáčkou číslo sedm hlásil: 'Určitě jsme zvolili správné obutí'. Věděl to už v tom kole, kdy vyjížděl z boxů - a mě se ulevilo."
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.