V týmech si nemůžou vynachválit zkušené piloty. Poté, co nedávno ocenil zpětnou vazbu Schumachera Nick Fry z Mercedesu, se s chválou na svého svěřence Rubense Barrichella přidává technický ředitel Williamsu Sam Michael.
37letý veterán přišel letos do Williamsu z loňského vítězného Brawn GP na místo Nica Rosberga, který se pro změnu přestěhoval místo něj - do Mercedesu GP. A Rubens hned bodoval v prvních dvou závodech.
Michael si velmi cení bohatých zkušeností a kvalitu zpětné vazby - pro Williams představuje velkou pomoc při vývoji monopostu FW32.
"Ten chlap má tolik zkušeností, což pomáhá i [nováčkovi] Nicu Hülkenbergovi. Sezóna je stále ještě na počátku, ale musím říct, že je jedním z nejlepších pilotů, se kterým jsem kdy pracoval," chválí Michael Barrichella.
"Má tak rozsáhlé znalosti - na každé dva testy změny odklonu kol, které provedl Nico, jich Rubens má na kontě stovku. Navíc v různých vozech, s odlišnými programy a pneumatikami - přesto ví, co je důležité pro zrychlení vozu. Má obrovský vliv na vývoj auta, Rubensů v tom hodně pomohl."
Michael u Brazilce oceňuje vyšší úroveň než u ostatních pilotů, s nimiž pracoval během své kariéry u Williamsu: "Je skvělé mít znovu tu věc, kterou jsem nějakou dobu postrádal. Abych byl upřímný, žáden s pilotů, se kterýma jsem pracoval, nebyl tak dobrý jako on - od dob Frentzena a Hilla v Jordanu před 12 lety - to bylo naposledy, co jsem měl co do činění s lidmi jeho kalibru, on je vážndě skvělý.
Mysleli jsme si, že bude dobrý, značně ovšem předčí naše očekávání u všech v týmu - Adama [Parra], Patricke [Heada], Franka [Williamse] a mě. Je na úplně jiné úrovni.
Co nás asi nejvíce překvapilo je to, že se není vícenásobným mistrem světa. Protože je lepší, než někteří piloti, kteří se jimi stali. Ve vztazích existuje vždy fáze líbánek, ale tohle je zatím dokonalé partnerství.
I v poslední deštivé kvalifikaci v Sepangu Barrichello dle Michaela vynikaly jeho chytrost a zkušenosti, což týmu pomohlo: "Rubens byl velmi užitečný - všechny jeho volby pneumatik byly správné. Propadal jsem panice, když jsme šli do prostřední části na přechodných pneumatikách. Na nich jeli pouze Petrov, Michael [Schumacher], Rubens a Nico - všichni ostatní zvolili pneumatiky do deště, takže jsem měl docela obavy.
Když Rubens poprvé vyjel z boxů, řekl: 'Hrome, je hodně mokro.' Pak ale při průjezdu zatáčkou číslo sedm hlásil: 'Určitě jsme zvolili správné obutí'. Věděl to už v tom kole, kdy vyjížděl z boxů - a mě se ulevilo."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.