V týmech si nemůžou vynachválit zkušené piloty. Poté, co nedávno ocenil zpětnou vazbu Schumachera Nick Fry z Mercedesu, se s chválou na svého svěřence Rubense Barrichella přidává technický ředitel Williamsu Sam Michael.
37letý veterán přišel letos do Williamsu z loňského vítězného Brawn GP na místo Nica Rosberga, který se pro změnu přestěhoval místo něj - do Mercedesu GP. A Rubens hned bodoval v prvních dvou závodech.
Michael si velmi cení bohatých zkušeností a kvalitu zpětné vazby - pro Williams představuje velkou pomoc při vývoji monopostu FW32.
"Ten chlap má tolik zkušeností, což pomáhá i [nováčkovi] Nicu Hülkenbergovi. Sezóna je stále ještě na počátku, ale musím říct, že je jedním z nejlepších pilotů, se kterým jsem kdy pracoval," chválí Michael Barrichella.
"Má tak rozsáhlé znalosti - na každé dva testy změny odklonu kol, které provedl Nico, jich Rubens má na kontě stovku. Navíc v různých vozech, s odlišnými programy a pneumatikami - přesto ví, co je důležité pro zrychlení vozu. Má obrovský vliv na vývoj auta, Rubensů v tom hodně pomohl."
Michael u Brazilce oceňuje vyšší úroveň než u ostatních pilotů, s nimiž pracoval během své kariéry u Williamsu: "Je skvělé mít znovu tu věc, kterou jsem nějakou dobu postrádal. Abych byl upřímný, žáden s pilotů, se kterýma jsem pracoval, nebyl tak dobrý jako on - od dob Frentzena a Hilla v Jordanu před 12 lety - to bylo naposledy, co jsem měl co do činění s lidmi jeho kalibru, on je vážndě skvělý.
Mysleli jsme si, že bude dobrý, značně ovšem předčí naše očekávání u všech v týmu - Adama [Parra], Patricke [Heada], Franka [Williamse] a mě. Je na úplně jiné úrovni.
Co nás asi nejvíce překvapilo je to, že se není vícenásobným mistrem světa. Protože je lepší, než někteří piloti, kteří se jimi stali. Ve vztazích existuje vždy fáze líbánek, ale tohle je zatím dokonalé partnerství.
I v poslední deštivé kvalifikaci v Sepangu Barrichello dle Michaela vynikaly jeho chytrost a zkušenosti, což týmu pomohlo: "Rubens byl velmi užitečný - všechny jeho volby pneumatik byly správné. Propadal jsem panice, když jsme šli do prostřední části na přechodných pneumatikách. Na nich jeli pouze Petrov, Michael [Schumacher], Rubens a Nico - všichni ostatní zvolili pneumatiky do deště, takže jsem měl docela obavy.
Když Rubens poprvé vyjel z boxů, řekl: 'Hrome, je hodně mokro.' Pak ale při průjezdu zatáčkou číslo sedm hlásil: 'Určitě jsme zvolili správné obutí'. Věděl to už v tom kole, kdy vyjížděl z boxů - a mě se ulevilo."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.