MALAJSIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejlepší práci dnes odvedli v boxech mechanici Mercedesu a Ferrari. Jak si vedli ostatní? A co si myslet o časech zastávek, jež nám nabízí režie?
Nejkratší dobu během Velké ceny Malajsie strávil u svých mechaniků Nico Rosberg - jediný, kdo se zdržel u garáže méně než 4 vteřiny. Michael Schumacher musel závod kvůli technickým problémům ukončit ještě před svou zastávkou, Mercedes však za práci v boxech během závodu zaslouží pochvalu.
Výborně pracovali také u Ferrari, oba své piloty při pozdních zastávkách (Alonso až ve 36. kole) odbavili velmi rychle. Dokážou to i u Williamsu, jak je vidět z příkladu Rubense Barrichella, na druhou stranu se ale protáhla zastávka u Hülkenberga.
Z přehledu jsem vypustil Kovalainenovu nestandardní téměř 12 min zastávku, proto je jeho čas samotné zastávky odlišen oranžovou barvou (stejně jako celková doba u ostatní "dvouzastávkových" pilotů).
Na závěr si neodpustím jednu poznámku k měření zastávek v boxech v televizi. Nevím, jestli čas zastávek měří vysloužilý Bernieho přítel s hamburgerem v ruce, v televizním štábu FOM zaměstnává nejlevnější Indy opojené arakem či si režisér vždy hodí kostkou, ale hodnověrnost poskytovaných časů samotné zastávky (černé číslo na žlutém podkladě) je velmi slabá.
Například zastávka Lewise Hamiltona, kterou nám nabídla režie údajně trvala 3,5 vteřiny při niktera rychlém celkovém času v boxech 23,043 vteřiny. Z opakovaných záběrů přitom nevyplývá, že by si Lewis cestou z boxů pochutnával na nanuku, někomu se vyhýbal či vyjížděl extrémně pomalu. Jeho zastávka samozřejmě byla samozřejmě o vteřinu delší, v režii zřejmě pracuje velký fanoušek britského pilota.
Celkový čas průjezdu boxy je nicméně v pořádku, přesné měření totiž zaštiťuje FIA.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.