Ralf Schumacher se i v roce 2010 postaví na start DTM s vozem Mercedes-C-Klasse. Šéf Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug, počítá s dalším zlepšením němcových výkonů.
Chvíli sice trvalo, než padlo konečné rozhodnutí, nicméně již je to oficiální: Ralf Schumacher zůstává v DTM a v roce 2010 pojede svoji již třetí sezónu s Mercedesem. Potvrzení této zprávy přišlo dnes, den před zahájením oficiálních testů DTM ve Valencii. Schumacher se i letos na start postaví v aktuálním C-Klasse továrního týmu HWA. „Jsem opravdu rád, že budu moci nadále jezdit v DTM. Budu tak moci nadále prodloužit spolupráci s Mercedesem a týmem HWA. Těším se na můj třetí rok v tomto vynikajícím šampionátu. Díky Mercedesu a mému týmu mám možnost dělat motorsport na té nejvyšší úrovni,“ řekl Ralf Schumacher.
Je to také vůbec poprvé, co má Ralf Schumacher se svým bratrem, Michaelem Schumacherem, stejného zaměstnavatele. „Rok 2010 bude něčím zvláštním – můj bratr Michael v F1 a já v DTM – a oba dva budeme jezdit pro Mercedes-Benz. Bude to napínavá sezona,“ říká mladší z bratrů. „Všichni jsme rádi, že Ralf bude v DTM i v roce 2010 patřit k našemu týmu a bude to tak jeho třetí sezóna s námi. Ralf si na divácky oblíbenou sérii zvykl a já jsem si jistý, že po nutných letech zvykání, které v DTM potřebuje každý, bude v roce 2010 jeho jezdecká hvězda stoupat,“ řekl Norbert Haug .
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.