Velká cena Itálie zůstane v Monze nejméně do roku 2016. Šéfové italského okruhu tímto oznámením reagují na zveřejnění plánu Bernieho Ecclestona zařadit do kalendáře formule jedna závod v Římě.
Monza je tradičním závodním okruhem, na kterém se závody formule jedna jezdí od počátku šampionátu v roce 1950. Bernie Ecclestone se nedávno nechal slyšet, že by chtěl do kalendáře velkých cen zařadit co nejdříve závod ulicemi italského hlavního města. Nejlépe už od roku 2013. Monze měla o rok dříve vypršet současná pořadatelská smlouva. Příznivci závodů na tradičních evropských tratích pocítili nával paniky. S největší pravděpodobností by se Velká cena Itálie přenesla do Říma a Monza by splakala nad výdělkem. V žádné zemi se nejezdí dvě velké ceny, s výjimkou Španělska, kde ovšem závod ve Valencii nese název Velká cena Evropy.
Giuseppe Farina vyhrál první závod formule jedna na Monze v roce 1950. Na fotce z roku 1953 vede vláček jezdců po startu do Velké ceny Itálie.
Jen pár dní poté, co Ecclestonův plán na římský závod obletěl svět, se vedení okruhu v Monze rozhodlo uklidnit situaci. Oznámilo prodloužení pořadatelské smlouvy do roku 2016. „Velká cena Itálie zůstává do roku 2016 v Monze. Podepsali jsme prodloužení kontraktu,“ potvrdil pro agenturu Reuters Claudio Vigano z vedení okruhu. Budoucnost Velké ceny Itálie na Monze je tedy na pár let zajištěná. Vedení jde však dál a pracuje na dalším prodloužení smlouvy. „Zítra začneme pracovat na dalším prodloužení. Chceme velkou cenu na Monze nejméně do roku 2021,“ řekl starosta Monzy Marco Mariani.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.