Nečekané průběžné výsledky přinesla soutěž v obchodním a zábavním centru Zlaté jablko ve Zlíně, kde si lidé mohou vyzkoušet jízdu na trenažéru F1. Mluvčí centra Kateřina Martykánová řekla, že nejlepší amatér ze Zlína zaostává za skutečným profesionálem jen o několik vteřin.
Návštěvníci centra mají jedinečnou možnost zasednout do věrného simulátoru monopostu Ferrari F1 a projet si přesnou kopii kteréhokoliv závodní okruhu světa. Trenažér je jednou z nejvěrnějších napodobenin skutečného monopostu Ferrari F1, jaká je v Česku k vidění.
Každý návštěvník se může zúčastnit soutěže, jejímž cílem je co nejrychleji zvládnout jízdu závodním okruhem. Časy, kterých někteří soutěžící zatím dosáhli, organizátory velmi překvapily. Zatím nejrychlejší soutěžící obkroužil tři kola závodního okruhu v Montrealu v čase 4:06, tedy průměru 1,32 na jedno závodní kolo. Rekord skutečné trati, který drží profesionální pilot F1 Rubens Barrichello, je přitom 1:13,622. Rozdíl mezi amatérem, který nikdy v monopostu F1 neseděl, a letitým profesionálem je tak pouhých 18,378 vteřin. "Simulovaná jízda na trenažéru snese srovnání s jízdou skutečnou. Ty časy jsou opravdu úctyhodné, byť ve skutečných závodech Formule 1 nerozhodují vteřiny, ale setiny," konstatoval Jiří Kratochvíl.
Soutěž o ceny - Zlaté Jablko Cup se ve Zlatém jablku uskuteční naposledy o nadcházejícím víkendu. Rozdány budou celkem tři vítězné poháry a parfémy Ferrari. Během pracovního týdne pak mohou návštěvníci na simulátoru zdarma trénovat a bavit se.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.