Nečekané průběžné výsledky přinesla soutěž v obchodním a zábavním centru Zlaté jablko ve Zlíně, kde si lidé mohou vyzkoušet jízdu na trenažéru F1. Mluvčí centra Kateřina Martykánová řekla, že nejlepší amatér ze Zlína zaostává za skutečným profesionálem jen o několik vteřin.
Návštěvníci centra mají jedinečnou možnost zasednout do věrného simulátoru monopostu Ferrari F1 a projet si přesnou kopii kteréhokoliv závodní okruhu světa. Trenažér je jednou z nejvěrnějších napodobenin skutečného monopostu Ferrari F1, jaká je v Česku k vidění.
Každý návštěvník se může zúčastnit soutěže, jejímž cílem je co nejrychleji zvládnout jízdu závodním okruhem. Časy, kterých někteří soutěžící zatím dosáhli, organizátory velmi překvapily. Zatím nejrychlejší soutěžící obkroužil tři kola závodního okruhu v Montrealu v čase 4:06, tedy průměru 1,32 na jedno závodní kolo. Rekord skutečné trati, který drží profesionální pilot F1 Rubens Barrichello, je přitom 1:13,622. Rozdíl mezi amatérem, který nikdy v monopostu F1 neseděl, a letitým profesionálem je tak pouhých 18,378 vteřin. "Simulovaná jízda na trenažéru snese srovnání s jízdou skutečnou. Ty časy jsou opravdu úctyhodné, byť ve skutečných závodech Formule 1 nerozhodují vteřiny, ale setiny," konstatoval Jiří Kratochvíl.
Soutěž o ceny - Zlaté Jablko Cup se ve Zlatém jablku uskuteční naposledy o nadcházejícím víkendu. Rozdány budou celkem tři vítězné poháry a parfémy Ferrari. Během pracovního týdne pak mohou návštěvníci na simulátoru zdarma trénovat a bavit se.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.