Britský výrobce motorů Cosworth je spokojený s výsledky Velké ceny Bahrajnu. Z osmi monopostů poháněných tímto agregátem jich polovina dokončila závod, z toho jeden na bodech.
Cosworth je dalším slavným jménem z bohaté historie formule jedna, které se vrací do královny motorsportu. Znovu se s ním setkáváme po tříleté pauze. Letos dodává motory čtyřem týmům – Williamsu a nováčkům Lotusu, Virginu a HRT. „Po tolika měsících práce na přípravě a uskutečnění našeho návratu do formule jedna bylo skvělé konečně začít závodit. Vidět všechny naše týmy závodit bylo zadostiučinění,“ řekl hlavní manažer Cosworthu Mark Gallagher.
Rubens Barrichello získal na Williamsu poháněném Cosworthem bod za desáté místo. Jeho kolega Hülkenberg dokončil čtrnáctý, Lotusy dojely na patnáctém a sedmnáctém místě. Podle Gallaghera je to uspokojivý výsledek a ohlasy týmů jsou pozitivní.
Rubens Barrichello dojel v Bahrajnu desátý
„Mluvili jsme s techniky ze všech čtyř týmů, abychom se ujistili, že splňujeme naše cíle. Hovořil jsem i s několika jezdci, kteří nám poskytli dobrou zpětnou vazbu o výkonu a ovladatelnosti CA2010. Celkově to byl pro Cosworth dobrý vstup do sezóny 2010, “ vyjádřil Gallagher.Vozy Virginu a HRT závod nedokončily, ani u jednoho z nich však zřejmě nebyl na vině motor. Di Grassi odstoupil kvůli hydraulice, Glockovi se přehřívala převodovka, Chandhok boural. Nevyjasněná je zatím jen příčina brzkého odstoupení Bruna Senny na HRT.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.