Britský výrobce motorů Cosworth je spokojený s výsledky Velké ceny Bahrajnu. Z osmi monopostů poháněných tímto agregátem jich polovina dokončila závod, z toho jeden na bodech.
Cosworth je dalším slavným jménem z bohaté historie formule jedna, které se vrací do královny motorsportu. Znovu se s ním setkáváme po tříleté pauze. Letos dodává motory čtyřem týmům – Williamsu a nováčkům Lotusu, Virginu a HRT. „Po tolika měsících práce na přípravě a uskutečnění našeho návratu do formule jedna bylo skvělé konečně začít závodit. Vidět všechny naše týmy závodit bylo zadostiučinění,“ řekl hlavní manažer Cosworthu Mark Gallagher.
Rubens Barrichello získal na Williamsu poháněném Cosworthem bod za desáté místo. Jeho kolega Hülkenberg dokončil čtrnáctý, Lotusy dojely na patnáctém a sedmnáctém místě. Podle Gallaghera je to uspokojivý výsledek a ohlasy týmů jsou pozitivní.
Rubens Barrichello dojel v Bahrajnu desátý
„Mluvili jsme s techniky ze všech čtyř týmů, abychom se ujistili, že splňujeme naše cíle. Hovořil jsem i s několika jezdci, kteří nám poskytli dobrou zpětnou vazbu o výkonu a ovladatelnosti CA2010. Celkově to byl pro Cosworth dobrý vstup do sezóny 2010, “ vyjádřil Gallagher.Vozy Virginu a HRT závod nedokončily, ani u jednoho z nich však zřejmě nebyl na vině motor. Di Grassi odstoupil kvůli hydraulice, Glockovi se přehřívala převodovka, Chandhok boural. Nevyjasněná je zatím jen příčina brzkého odstoupení Bruna Senny na HRT.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.