Během dnešního závodu byli dle očekávání nejrychlejší mechanici Red Bullu. Již dříve se jejich šéf Christian Horner vytáhl s tím, že to v tělocvičně zvládli za 1,8 vteřiny, nad čímž mnozí nevěřícně kroutili hlavou.
Vettelova zastávka byla o více než 6 desetin vteřiny rychlejší než zastávka u Sauberu při odbavení De la Rosy.
Výborně pracovali i mechanici Ferrari, kteří svým pilotům vyměnili pneumatiky ve třetím, resp. čtvrtém nejrychlejším čase.
Nováčci naopak krom rychlosti svých vozů mají co zlepšovat i v práci mechaniků - Lotus i zde patřil mezi nejpomalejší. Virgin nelze hodnotit, jelikož je technika zradila ještě před plánovanými zastávkami a HRT dnes raději negativních výrazů ušetřím - ostatně obrázek si můžete udělat sami z následující tabulky:
Pouze dva jezdci zavítali dnes ke garáži dvakrát: Jaime Alguersuari, u něhož to bylo na rozdíl od Nica Hülkenberga, který vylétl ve 3. kole z trati, již od počátku v plánu.
Aktualizace: Do tabulky jsem přidal údaj o déce samotné zastávky (sloupec Zastávka). Při jejím výpočtu jsem bral v úvahu celkovou dobu průjezdu boxy, jak ji uvádí Williams, a to, že je pro všechny týmy stejná (všichni tuto vzdálenost jedo s omezovačem otáček max. povolenou rychlostí 80 km/hod). Hodnotu berte nicméně pouze jako orientační, skutečný čas by byl o něco nižší (nepočítal jsem s brzděním a rozjezdem - proměnné, které by tuto hodnotu zkrátily).
Sloupec Průjezd označuje dobu, kterou pilot strávil projetím boxové uličky včetně zastávky u mechaniků - tato hodnota je převzatá z oficiálních údajů FIA. V boxech celkem uvádí celkový čas, který pilot během Velké ceny strávil v boxech (průjezd uličkou i stání).
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.