Během dnešního závodu byli dle očekávání nejrychlejší mechanici Red Bullu. Již dříve se jejich šéf Christian Horner vytáhl s tím, že to v tělocvičně zvládli za 1,8 vteřiny, nad čímž mnozí nevěřícně kroutili hlavou.
Vettelova zastávka byla o více než 6 desetin vteřiny rychlejší než zastávka u Sauberu při odbavení De la Rosy.
Výborně pracovali i mechanici Ferrari, kteří svým pilotům vyměnili pneumatiky ve třetím, resp. čtvrtém nejrychlejším čase.
Nováčci naopak krom rychlosti svých vozů mají co zlepšovat i v práci mechaniků - Lotus i zde patřil mezi nejpomalejší. Virgin nelze hodnotit, jelikož je technika zradila ještě před plánovanými zastávkami a HRT dnes raději negativních výrazů ušetřím - ostatně obrázek si můžete udělat sami z následující tabulky:
Pouze dva jezdci zavítali dnes ke garáži dvakrát: Jaime Alguersuari, u něhož to bylo na rozdíl od Nica Hülkenberga, který vylétl ve 3. kole z trati, již od počátku v plánu.
Aktualizace: Do tabulky jsem přidal údaj o déce samotné zastávky (sloupec Zastávka). Při jejím výpočtu jsem bral v úvahu celkovou dobu průjezdu boxy, jak ji uvádí Williams, a to, že je pro všechny týmy stejná (všichni tuto vzdálenost jedo s omezovačem otáček max. povolenou rychlostí 80 km/hod). Hodnotu berte nicméně pouze jako orientační, skutečný čas by byl o něco nižší (nepočítal jsem s brzděním a rozjezdem - proměnné, které by tuto hodnotu zkrátily).
Sloupec Průjezd označuje dobu, kterou pilot strávil projetím boxové uličky včetně zastávky u mechaniků - tato hodnota je převzatá z oficiálních údajů FIA. V boxech celkem uvádí celkový čas, který pilot během Velké ceny strávil v boxech (průjezd uličkou i stání).
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.