V tradičním grafickém přehledu můžete zkontrolovat postavení jednotlivých pilotů na startu zítřejší Velké ceny Bahrajnu.
U první desítky pilotů uvádím časy, které zajeli ve finále dnešní kvalifikace. Jezdci na 11. - 17. místě vedle svého jména mají čas, jenž dosáhli v prostřední části; jezdci na 18. - 24. místě pak pochopitelně čas z úvodní fáze. Z rozdílu můžete vyčíst, kolik jednotlivým závodníkům scházelo na nejbližší postupové místo (tj. v úvodu na Kobajašiho a ve druhé části na Buttona).
Protože jsem často dotazován na jednotlivé směsi pneumatik, s nimiž piloti nastupují, uvedu ještě prvních deset včetně směsi, s níž se na startu objeví:
o Sebastian Vettel – superměkká (optional)o Felipe Massa – superměkkáo Fernando Alonso – superměkkáo Lewis Hamilton – superměkkáo Nico Rosberg – superměkkáo Mark Webber – superměkkáo Michael Schumacher – superměkkáo Jenson Button – superměkkáo Robert Kubica – superměkkáo Adrian Sutil – střední (prime)
Ferrari v neděli oznámilo, že před závodem vymění kvůli velkým odchylkám ve vykazovaných parametrech motory v obou svých monopostech. Na startovní pořadí to vliv mít nebude - výměna motorů je povolena, ovšem bez penalizace jich lze během sezóny použít pouze osm.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.