Vůz HRT je, podle očekávání, pomalý. To není až tak velkým překvapením. Tým už ale přišel na to, jak rychlost vozu vylepšit: Angažovat zkušeného jezdce, který pomůže s vývojem, protože závodní jezdci jsou nováčci bez zkušeností.
Španělský tým HRT dnes zažil opravdu rozpačitý start nového vozu: Karun Chandhok nemohl odjet ani jedno kolo a jeho kolega Bruno Senna ztrácel za jediný okruh víc jak 10 vteřin, zcela pochopitelně tak obsadil poslední místo. Nesmíme však zapomínat na to, že vůz, který vyrobila Dallara a motor dodal Cosworth, ještě nebyl vůbec testován.
Týmový šéf, Colin Kolles, by si přál zkušeného testovacího pilota, protože jezdci týmu, Senna i Chandhok, jsou nezkušení nováčci. Testovací jezdec by ovšem neplnil pouze propagační a záložní roli, jak je tomu u většiny týmu zvykem, ale jezdil by během pátečních tréninků. Pomoci by měl hlavně s vývojem netestovaného stroje.
Podle rakouské televize ORF je horkým kandidátem na tento post Rakušan Christian Klien, který vloni zastával testovací roli u týmu BMW a jedná se o bývalého mladíka Red Bullu. Dalším možným uchazečem je, Giancarlo Fisichella, který je třetím jezdcem Ferrari. Není však podmínkou, že s sebou musí “páteční jezdec“ donést balík peněz, týmu jde hlavně o vývoj.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.