Mistrovství světa vozů formule 1 v nadcházející sezoně rozšíří Velká cena v indickém Dillí. Informaci přinesla ve čtvrtek agentura Reuters s odkazem na Mezonárodní automobilovou federaci (FIA), která tak rozhodla na jednání Světové rady motorsportu v Bahrajnu.
V letošním ročníku formule 1 je na programu devatenáct velkých cen a pokud dojde ke schválení závodu v Indii, počet klání se v nadcházející sezoně ještě zvýší. V roce 2013 by pak dle předpokladů měla na kalendář světového šampionátu přibýt Velká cena Říma.
Start na indickém okruhu však nebyl jasný hned od prvotních jednání. Tamní představitelé totiž odmítli zaplatit firmě JPSK Sports 36,5 milionu dolarů v cizí měně, a tím se komplikovalo i případné pořádání závodu. Země totiž podléhá přísným devizovým předpisům. Nakonec by se ale podle vyjádření FIA v Indii přeci jen jet mělo. "Celou záležitost nyní projedná světová rady. Bernie Ecclestone (šéf holdingu Formule 1) informoval FIA o tom, že Indie bude hostit jeden ze závodů F1 v nadcházející sezoně," uvedla FIA v prohlášení.
Mohlo by se tak stát, že v nadcházející sezoně se na indickém okruhu v domácím prostředí objeví letošní nováček mezi piloty - Ind Karun Chandhok (tým HRT). Představit v Dillí by se rovněž mohla stáj Force India.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.