Mistrovství světa vozů formule 1 v nadcházející sezoně rozšíří Velká cena v indickém Dillí. Informaci přinesla ve čtvrtek agentura Reuters s odkazem na Mezonárodní automobilovou federaci (FIA), která tak rozhodla na jednání Světové rady motorsportu v Bahrajnu.
V letošním ročníku formule 1 je na programu devatenáct velkých cen a pokud dojde ke schválení závodu v Indii, počet klání se v nadcházející sezoně ještě zvýší. V roce 2013 by pak dle předpokladů měla na kalendář světového šampionátu přibýt Velká cena Říma.
Start na indickém okruhu však nebyl jasný hned od prvotních jednání. Tamní představitelé totiž odmítli zaplatit firmě JPSK Sports 36,5 milionu dolarů v cizí měně, a tím se komplikovalo i případné pořádání závodu. Země totiž podléhá přísným devizovým předpisům. Nakonec by se ale podle vyjádření FIA v Indii přeci jen jet mělo. "Celou záležitost nyní projedná světová rady. Bernie Ecclestone (šéf holdingu Formule 1) informoval FIA o tom, že Indie bude hostit jeden ze závodů F1 v nadcházející sezoně," uvedla FIA v prohlášení.
Mohlo by se tak stát, že v nadcházející sezoně se na indickém okruhu v domácím prostředí objeví letošní nováček mezi piloty - Ind Karun Chandhok (tým HRT). Představit v Dillí by se rovněž mohla stáj Force India.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.