Šetrnost vozu k pneumatikám bude klíčovou oblastí při závodech v letošní sezóně, kdy je v nich zakázáno tankování. Jak velké rozdíly panují mezi jednotlivými týmy? Bude Sauber v Bahrajnu černým koněm?
Schopnost pečovat o pneumatiky bude důležitá jak v kvalifikaci, tak i v závodě. V kvalifikaci bude důležité, aby pilot dokázal co nejdříve zahřát měkkou směs, v závodě aby mu pak co nejdéle vydržela ve formě.
Podle zjištění Bridgestonu nejsou po testech mezi týmy velké rozdíly v oblasti degradace pneumatik. Upozornili však na Sauber, který v tomto vyčníval.
"Srovnali jsme data mnoha týmů a po prozkoumání čtyř nejrychlejších týmů se zdá, že mají velmi, velmi podobné opotřebení pneumatik. Jakmile budou mít na startu 150 kg na střední či měkčí směsi, budou tam jen drobné rozdíly - můžeme tedy očekávat velmi podobnou rychlost. Akorát Sauber je konzistentnější," říká odborník na slovo vzatý - Hirohide Hamašima, šéf vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu.
Jak moc Sauber vyčnívá? Dle Bridgestonu dost na to, aby mohl zvolit strategie, které budou ostatním zapovězené: "Ano, budou moci zvolit odlišnější pneumatiky než konkurenti, aby dosáhli vyšší výkonnosti v kvalifikaci. S šetrným autem máte tuto možnost. Někde, jako například v Barceloně, to bude velmi zajímavé, protože povrch je drsný a na měkčí směsi můžete ujet pouze jedno kolo před tím, než v závodě dojde k velké degradaci."
"Ale na místech jako je Monako či Bahrajn, kterou jsou velmi, velmi jemné k pneumatikám, může být specifikace, se kterou dosáhnete nejrychlejšího času, také tou nejlepší pro závod - což může být také velmi zajímavé," dodává Hamašima, jenž si netroufl vybrat konkrétního favorita z týmů Ferrari, McLaren a Red Bull, které byly při testech v Barceloně nejrychlejší.
U Sauberu tuto výhodu během testu rozpoznali. Technický ředitel Sauberu Willy Rampf si uvědomuje jejich sílu: "Vůz nemá žádné problémy se stabilitou, výkonnost a vyvážení při velkém množství paliva patří mezi jeho silné stránky. Budeme na tom stavět - je to velmi dobrá věc. Naše auto není k pneumatikám příliš tvrdé, proto můžeme ujet rozumně dlouhé stinty bez toho, aniž bychom je zničili."
"Pomůže nám to volit flexibilnější strategie, když nebudeme muset zastavovat kvůli opotřebení pneumatik," vysvětluje výhodu Rampf.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.