Lewis Hamilton připustil, že po loňském skandálu uvažoval o odchodu z formule jedna. Brit byl usvědčen z podvádění ve Velké ceně Austrálie a následný nápor kritiky na jeho osobu byl podle jeho vlastních slov k nevydržení.
Tehdy úřadující mistr světa pustil po poradě s manažerem týmu Davem Ryanem před sebe vůz Jarna Trulliho. Nechal ho předjet ve chvíli, kdy byl na trati zpomalovací vůz. Co víc, bezprostředně po zahájení vyšetřování stewardům nahlásil, že to neudělal schválně. Záznam týmového rádia však prokázal opak a skandál přezdívaný Liegate byl na světě. Mladý Brit byl za své chování po celém světě kritizován.„Musel jsem se vypořádat s pěknou řádkou věcí. Není mi jedno, co si o mně lidi myslí. Hlavou se mi honilo spíš to, že bych neměl být v tomhle sportu, než touha opustit tým. Tohle je moje vysněná stáj a jsem šťastný, že v ní mohu být od začátku,“ vyjádřil se Hamilton ke kritickému období.„Nikdy jsem si nepřál jezdit pro někoho jiného. Takže jsem nechtěl odejít z týmu, jako spíš přestat závodit. Na okamžik jsem si pomyslel: ´Tohle už je moc. Jak se z toho mám dostat?´ Podporovala mě ale rodina, tým, fanoušci, chodily úžasné dopisy a já si říkal, že jsem sice udělal chybu, ale tihle lidi mi dali druhou šanci,“ řekl Brit.
Hamilton otevřeně promluvil o tom, že není jednoduché snášet každodenní tlak, jaký jeho profese přináší. „Ani na vteřinu jsem to nepřestal chtít. Miluji závodění. Někdy je ale těžké tomu čelit, když víte, že ve chvíli, kdy se otočíte k lidem zády, o vás začnou mluvit. Pár měsíců potom, kdykoliv jsem vešel do místnosti, cítil jsem negativní energii. Já vím, jsou lidé, kteří by to přešli s chladnou hlavou, ale já se necítil dobře, nelíbilo se mi to. Brzy jsem ale pochopil, že to není jen negativní. Měl jsem velkou podporu a respekt lidí. To mě posílilo. Byla to opravdu velká zkušenost,“ uznal pětadvacetiletý obdivovatel Ayrtona Senny.Lewis Hamilton přiznává, že znovu už by si ničím podobným projít nechtěl. „Je to jako když dáte ruku konkrétnímu psovi a on vás pokouše, už to znovu neuděláte. Byl jsem jednou pokousaný a znovu už to zažít nechci. Nechci ani být v podobné situaci a myslím, že ani nebudu. Nevím, co se stane v budoucnosti, ale vždycky jsem miloval tenhle sport, vyhrávání a čestné vyhrávání. Bezúhonnost pro mě vždycky byla velmi důležitá,“ prohlásil Hamilton.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.