Bertrand Baguette ještě stále věří, že by se mohl zúčastnit letošního ročníku. Nejraději by stihl nahradit někoho ještě před GP Belgie. To Jose Maria Lopez, který měl/neměl zajištěné místo na roštu, musí hledat místo jinde. V F1 však zatím hledat nebude.
„Jedu na první Grand Prix v Bahrajnu, abych předvedl svůj obličej před šéfy týmů. Jsem přesvědčen, že se v průběhu roku naskytnou nějaká volná místa. S mým manažerem Rickem Gornem tvrdě pracujeme na zajištění dostatečného rozpočtu,“ řekl Bertrand Baguette pro belgické noviny De Standaard.
„V ideálním případě začnu v GP Belgie 29. srpna a pak budu pokračovat ve zlepšování až do konce sezóny. Doufejme, že si belgické společnosti uvědomí, jaký dopad může moje účast mít,“ dodal 23-letý šampion Světové série Renault 3.5.
Jose Maria López je v úplně jiné pozici, až do nedávna měl zajištěné místo u USF1. Jenže s USF1 se rozešel a jediné místo, po kterém ještě po očku pokukoval, byl rezervní pilot pro HRT Racing. Naděje se vzdal i zde. „Všechny možnosti pro Pechita v F1 ztroskotaly,“ řekl jeho manažer Felipe McGough.
Lopézův otec se vyjádřil takto: „Nechci nadále pokračovat v tomto nesmyslu. Jsem unavený. Včera odpoledne jsem volal, že to skončí. Tenhle příběh musí skončit, protože mému synovi škodí.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.