Šéf španělské týmu HRT Colin Kolles věří, že mají vše potřebné pro to, aby se stali nejlepšími z nových týmů - bez ohledu na to, že svůj vůz představili až včera, týden před prvním závodem.
Kollese zaměstnal majitel týmu José Ramon Carabante, který chtěl mít jistotu, že se zvládnou postavit na start v Bahrajnu po finančních problémech, které trápily předchozího šéf Adriana Campose. Colin má ostatně bohaté zkušenosti - na stejné pozici v minulosti působil u Jordanu, Midlandu, Spykeru či Force India (2005 - 2008).
I když tým v přípravách zaostává za Lotusem a Virginem, kteří v předsezónních testech ujeli stovky kilometrů (Lotus - 2855 km; Virgin - 1793,3 km), přesto je Kollles velmi optimistický co se jejich šancí týče.
"Jsem nadšený z naše jezdecké dvojice a úžasného úsilí a vášně, kterou pozoruji v celém týmu. Máme všechny předpoklady pro to, abychom se letos stali nejúspěšnějším z nováčků v paddocku F1. S vývojem či lidmi se všude vyskytují problémy, ale jsme již blízko průlomovému prvnímu závodu a s nadcházející sezónou nás čeká strmá křivka učení v naší společné práci," uvádí Kolles.
"Jsem velmi potěšen tím, že jsme mohli využít Murcii k oficiálnímu představení našeho vozu. Vše je na svém místě po neskutečném závodu s časem, kdy jsme museli vše stihnout do registrace našeho jména. Opravdu věřím, že máme výbornou platformu, na níž můžeme stavět a v roce 2010 podávat přesvědčivé výkony. Nyní musíme spolupracovat, společně se učit a rozvíjet se jako tým," dodává Němec, jenž je mimochodem také vyučený zubař.
V roce 2005 dokonce využil svých lékařských schopností před Velkou cenou Turecka, kdy provedl úspěšný zákrak svému pilotovi Tiagu Monteirovi, jehož tak bolely zuby, že mu hrozilo odstoupení ze závodů. O rok později podobným způsobem pomohl Christijanu Albersovi, jenž jezdil za Midland.
HRT na pozici technického koordinátora jmenovalo uznávaného inženýra Jacky Eeckelaerta, který působil jako ředitel inženýrů v továrně Hondy Brackley (nyní patří Mercedesu GP).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.