Šéf španělské týmu HRT Colin Kolles věří, že mají vše potřebné pro to, aby se stali nejlepšími z nových týmů - bez ohledu na to, že svůj vůz představili až včera, týden před prvním závodem.
Kollese zaměstnal majitel týmu José Ramon Carabante, který chtěl mít jistotu, že se zvládnou postavit na start v Bahrajnu po finančních problémech, které trápily předchozího šéf Adriana Campose. Colin má ostatně bohaté zkušenosti - na stejné pozici v minulosti působil u Jordanu, Midlandu, Spykeru či Force India (2005 - 2008).
I když tým v přípravách zaostává za Lotusem a Virginem, kteří v předsezónních testech ujeli stovky kilometrů (Lotus - 2855 km; Virgin - 1793,3 km), přesto je Kollles velmi optimistický co se jejich šancí týče.
"Jsem nadšený z naše jezdecké dvojice a úžasného úsilí a vášně, kterou pozoruji v celém týmu. Máme všechny předpoklady pro to, abychom se letos stali nejúspěšnějším z nováčků v paddocku F1. S vývojem či lidmi se všude vyskytují problémy, ale jsme již blízko průlomovému prvnímu závodu a s nadcházející sezónou nás čeká strmá křivka učení v naší společné práci," uvádí Kolles.
"Jsem velmi potěšen tím, že jsme mohli využít Murcii k oficiálnímu představení našeho vozu. Vše je na svém místě po neskutečném závodu s časem, kdy jsme museli vše stihnout do registrace našeho jména. Opravdu věřím, že máme výbornou platformu, na níž můžeme stavět a v roce 2010 podávat přesvědčivé výkony. Nyní musíme spolupracovat, společně se učit a rozvíjet se jako tým," dodává Němec, jenž je mimochodem také vyučený zubař.
V roce 2005 dokonce využil svých lékařských schopností před Velkou cenou Turecka, kdy provedl úspěšný zákrak svému pilotovi Tiagu Monteirovi, jehož tak bolely zuby, že mu hrozilo odstoupení ze závodů. O rok později podobným způsobem pomohl Christijanu Albersovi, jenž jezdil za Midland.
HRT na pozici technického koordinátora jmenovalo uznávaného inženýra Jacky Eeckelaerta, který působil jako ředitel inženýrů v továrně Hondy Brackley (nyní patří Mercedesu GP).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.