Na nové přechodné (intermediate) pneumatiky Bridgestonu se vznesla po prvním dnu testu v Jerezu kritika z řad pilotů. Podle nich se opotřebovávají až moc rychle.
Ve středu krom první hodinky celý den propršelo, a tak jezdci zbytek dne jezdili pouze na přechodných (intermediate) pneumatikách a na směsi pro silný déšť (extreme wet). Ve čtvrtek si mohli vyzkoušet i klasické sliky, když občas vykouklo slunce.
Piloti se však první den měli problémy. Například Nico Hülkenberg popsal své dojmy takto: "I když jsme volili mokřejší stopu na trati, stále se zdály být příliš měkké. Za krátkou dobu se docela dost opotřebovaly."
Jenson Button má podobné dojmy, podle něj za tím ale může být i povrch španělské trati: "Je zde docela drsný povrch. U mokrých pneumatik se zdálo, že vydrží věčně, ale i přechodné měli mnohem kratší životnost. Myslím, že to bylo stejné u všech. Musíte udržovat rovnováhu, abyste nezničili jeden okraj. Je to drsným povrchem a skladbou zatáček, stejnou věc jsme zde pozorovali loni."
Déšť se očekává i dnes a zítra, jezdci tak budou mít další příležitost si vyzkoušet zmiňované přechodné pneumatiky.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.