Vedení závodního okruhu v britském Silverstone ve čtvrtek oznámilo, že letošní Velká cena Velké Británie F1 se uskuteční na nově upravené trati Arena.
Většina původní trati zůstane zachována, přidá se k ní ovšem nová, 760 metrů dlouhá část. Upravená trať byla původně navržena pro závody MotoGP, když ale Silverstone získal zpět Velkou cenu F1, změny se přizpůsobily právě nejrychlejším vozům.
Nový okruh, zvaný Arena Komplex, už schválilo vedení F1. "Nová část okruhu byla původně navržena tak, aby vyhovovala požadavkům na bezpečnost při MotoGP, ale Arena Complex vždycky myslel i na automobilové závody," řekl ředitel okruhu Richard Phillips. "Byli jsme velmi pečliví a úzce jsme spolupracovali s piloty i motocyklovými závodníky, abychom měli jistotu, že změny jsou k lepšímu a že Silverstone bude mít vždycky co nabídnout," dodal. Nový okruh opouští původní dráhu v zatáčce Abbey, vede do nové Arény, ale pak se zase vrací zpět. Změny prý zvýší šance na předjíždění.
"Před námi je velmi hektický a vzrušující rok, Silverstone uvidí F1, MotoGP i mistrovství světa superbiků. Nemůžu se dočkat, až tu vozy a motocykly budou jezdit po novém okruhu," řekl Phillips. Práce na Areně pokračují zdárně, první závod se tam má konat už o prvním květnovém víkendu. Za další rok má Silverstone má v plánu vybudovat také nové boxy.
Okruh v Silverstone, jehož majitelem je Britský klub závodních jezdců (BRDC), měl původně o závody F1 přijít, vedení F1 uzavřelo smlouvu s konkurenčním okruhem v Doningtonu, tomu se ale nepodařilo získat peníze na úpravy.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.