Vedení závodního okruhu v britském Silverstone ve čtvrtek oznámilo, že letošní Velká cena Velké Británie F1 se uskuteční na nově upravené trati Arena.
Většina původní trati zůstane zachována, přidá se k ní ovšem nová, 760 metrů dlouhá část. Upravená trať byla původně navržena pro závody MotoGP, když ale Silverstone získal zpět Velkou cenu F1, změny se přizpůsobily právě nejrychlejším vozům.
Nový okruh, zvaný Arena Komplex, už schválilo vedení F1. "Nová část okruhu byla původně navržena tak, aby vyhovovala požadavkům na bezpečnost při MotoGP, ale Arena Complex vždycky myslel i na automobilové závody," řekl ředitel okruhu Richard Phillips. "Byli jsme velmi pečliví a úzce jsme spolupracovali s piloty i motocyklovými závodníky, abychom měli jistotu, že změny jsou k lepšímu a že Silverstone bude mít vždycky co nabídnout," dodal. Nový okruh opouští původní dráhu v zatáčce Abbey, vede do nové Arény, ale pak se zase vrací zpět. Změny prý zvýší šance na předjíždění.
"Před námi je velmi hektický a vzrušující rok, Silverstone uvidí F1, MotoGP i mistrovství světa superbiků. Nemůžu se dočkat, až tu vozy a motocykly budou jezdit po novém okruhu," řekl Phillips. Práce na Areně pokračují zdárně, první závod se tam má konat už o prvním květnovém víkendu. Za další rok má Silverstone má v plánu vybudovat také nové boxy.
Okruh v Silverstone, jehož majitelem je Britský klub závodních jezdců (BRDC), měl původně o závody F1 přijít, vedení F1 uzavřelo smlouvu s konkurenčním okruhem v Doningtonu, tomu se ale nepodařilo získat peníze na úpravy.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.