Sen Vitalije Petrova o závodění ve Formuli 1 dostává trhlinu - jeho otec připustil, že čerpání úvěru ve výši 15 mil. Eur (přes 390 mil. Kč), jenž si vzal na zaplacení místa u Renaultu pro svého syna, bylo zastaveno a žádné peníze zatím nedorazily.
Alexander Petrovič médiím (Sovětskij sport; MK v Pitěrje) přiznal, že se mu nepodařilo získat dostatečnou podporu ani po kontaktování 500 největších ruských společností, zůstávají tak zatím bez peněz. Petrovův otec měl zaplatit první splátku (jištěná jeho vlastním majetkem) ve výši 7,5 mil. (195 mil. Kč) Euro začátkem března, druhou polovinu potom v červenci 2010.
"Manažerka Vitalije - Oxana Kosačenková, která se o mého syna starala posledních devět let, s níž jsme také vstoupili do Formule 1, okamžitě začala hledat sponzory. Setkali jsme se s vedením Renaultu - to nám umožnilo rozložit splátku na dvě části a odložit první z nich na březen a druhou na červenec," uvádí otec Petrova.
"Oxana navštívila 500 velkých ruských společností, ale všude ji odmítli. Když jsem Vitalijovi řekl, že možná neseženeme ty peníze a ať raději na Formuli 1 zapomene, tak se rozbrečel. Jako dítě nikdy nebrečel, ale tohle byl pro něj šok, přes který se nedokázal přenést."
"Naštěstí jeden z mých přátel - předseda správní rady jedné St. Petersburské banky - neodmítl vystavit úvěr ve výši 7,5 mil. Eur. Jinak bych přišel o majetek," popisuje Alexander. Peníze ale zatím na účet nepřišly - a pokud se tak nestane do 1. března, přijde jeho syn o místo závodního pilota Formule 1. "Prvních 7,5 mil. jsme stále neobdrželi. Banka protahuje posouzení žádosti o úvěr - jedná se o velkou částku. Pokud do 1. března peníze neseženeme, Vitalij bude nahrazen jiným pilotem."
Jak to bylo s bohatým Gazpromem, který měl údajně stát v pozadí Petrovova kontraktu? Tento ruský naftařský a plynarenský gigant s financováním nemá nic společného: "Kéž by to byla pravda! Žel tohle je jen fikce. Pokud by nás Gazprom sponzoroval, na voze by byl jejich nápis."
Petrov je však optimistou a stále věří, že se mu dostane podpory od vysoce postavených politiků včetně Vladimíra Putina, který by mohl pomoci nejen s uhrazením první splátky, ale i s další podporou kariéry mladého ruského pilota včetně dalšího plnění splátkového kalendáře: "Máme jedinou naději: předsedu vlády Vladimíra Putina. Prezident Ruské federace motosportu Viktor Kirjanov a předseda sportovního výboru státní dumy Anton Šicharulidze Vladimír Vladimirovič již napsali dopisy s žádostí o pomoc."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.