Sen Vitalije Petrova o závodění ve Formuli 1 dostává trhlinu - jeho otec připustil, že čerpání úvěru ve výši 15 mil. Eur (přes 390 mil. Kč), jenž si vzal na zaplacení místa u Renaultu pro svého syna, bylo zastaveno a žádné peníze zatím nedorazily.
Alexander Petrovič médiím (Sovětskij sport; MK v Pitěrje) přiznal, že se mu nepodařilo získat dostatečnou podporu ani po kontaktování 500 největších ruských společností, zůstávají tak zatím bez peněz. Petrovův otec měl zaplatit první splátku (jištěná jeho vlastním majetkem) ve výši 7,5 mil. (195 mil. Kč) Euro začátkem března, druhou polovinu potom v červenci 2010.
"Manažerka Vitalije - Oxana Kosačenková, která se o mého syna starala posledních devět let, s níž jsme také vstoupili do Formule 1, okamžitě začala hledat sponzory. Setkali jsme se s vedením Renaultu - to nám umožnilo rozložit splátku na dvě části a odložit první z nich na březen a druhou na červenec," uvádí otec Petrova.
"Oxana navštívila 500 velkých ruských společností, ale všude ji odmítli. Když jsem Vitalijovi řekl, že možná neseženeme ty peníze a ať raději na Formuli 1 zapomene, tak se rozbrečel. Jako dítě nikdy nebrečel, ale tohle byl pro něj šok, přes který se nedokázal přenést."
"Naštěstí jeden z mých přátel - předseda správní rady jedné St. Petersburské banky - neodmítl vystavit úvěr ve výši 7,5 mil. Eur. Jinak bych přišel o majetek," popisuje Alexander. Peníze ale zatím na účet nepřišly - a pokud se tak nestane do 1. března, přijde jeho syn o místo závodního pilota Formule 1. "Prvních 7,5 mil. jsme stále neobdrželi. Banka protahuje posouzení žádosti o úvěr - jedná se o velkou částku. Pokud do 1. března peníze neseženeme, Vitalij bude nahrazen jiným pilotem."
Jak to bylo s bohatým Gazpromem, který měl údajně stát v pozadí Petrovova kontraktu? Tento ruský naftařský a plynarenský gigant s financováním nemá nic společného: "Kéž by to byla pravda! Žel tohle je jen fikce. Pokud by nás Gazprom sponzoroval, na voze by byl jejich nápis."
Petrov je však optimistou a stále věří, že se mu dostane podpory od vysoce postavených politiků včetně Vladimíra Putina, který by mohl pomoci nejen s uhrazením první splátky, ale i s další podporou kariéry mladého ruského pilota včetně dalšího plnění splátkového kalendáře: "Máme jedinou naději: předsedu vlády Vladimíra Putina. Prezident Ruské federace motosportu Viktor Kirjanov a předseda sportovního výboru státní dumy Anton Šicharulidze Vladimír Vladimirovič již napsali dopisy s žádostí o pomoc."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.