Dnes tým Mercedes oficiálně potvrdil to, o čem už se ví zhruba týden. Bývalý jezdec BMW Sauberu, Nick Heidfeld, se stal oficiálním testovacím a náhradním jezdcem týmu Mercedes.
Původně byl právě Heidfeld hlavním kandidátem na post závodního pilota tovární stáje Mercedesu, jenže pak vstoupil do hry Michael Schumacher. Sedminásobný mistr světa dostal přednost před svým krajanem a tak na sympatického Nicka zbylo pouze třetí místo.„Jsem velmi potěšen tím, že se mohu připojit k Mercedes GP Pertonas Formula One Team. Pochopitelně, že bych byl radši v pozici závodního pilota, ale i tak jsem rád, že se mohu stát součástí nových Stříbrných šípů. Jsem velmi potěšen nasazením celého týmu. V letošním roce udělám, co bude v mých silách, abych podporoval Michaela a Nica,“ říká Heidfeld.Mercedes si tak zajistil jednu z nejzkušenějších sestav startovního roštu vůbec. Brawn je tím pochopitelně nadšený: „Je pro to pro nás pocta. I třetího jezdce máme takových kvalit, jakých Nick bezpochyby dosahuje. Náš testovací a náhradní jezdec má 10 let zkušeností z F1. Jsem si jistý, že týmu pomůže s vývojem MGP W01. Těšíme se na spolupráci s Nickem.“
Do začátku sezony ještě zbývá 11 testovacích dní. U Mercedesu vědí, že musí vůz ještě vylepšit (viz zde), a tak se nedá očekávat, že by Nick dostal moc příležitostí se s vozem svést. O jeho programu v testech nebylo v prohlášení nic zmíněno.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.