V Formuli 1 bude možná zavedeno pravidlo, podle něhož by každý z pilotů musel během závodu zajet minimálně dvakrát do boxů. O návrhu už se diskutovalo na posledním setkání Komise F1, zatím ale schváleno nebylo.
"Byly na to smíšené názory," prohlásil Ross Brawn - člen oné komise, v níž jsou zastoupeny týmy, organizátoři, dodavatelé a sponzoři.
Proč se o takovém pravidlu vůbec přemýšlí? Se zákazem tankování, jenž letos vstupuje v platnost, začínají v paddocku panovat obavy, že by se závody mohly stát nudné - vypadá to totiž tak, že většina týmů bude volit velmi podobné (ne-li identické) strategie s jedinou zastávkou v boxech.
Dle zatím platných předpisů musí jezdci zavítat k mechanikům minimálně jednou a v závodě použít obě dostupné směsi pneumatik Bridgestone. A je jasné, kterou směs by všechny týmy zvolili pro první a druhou část závodu.
Brawn vyjádřil své obavy, že pokud týmy nebudou muset povinně stavět dvakrát, pak si dělá "tak trochu starosti o to, k čemu závodní strategie vlastně budou."
"Týmy cítí, že bychom se měli podívat na to, jak se budou závody vyvíjet - a pokud zjistíme, že nebudou poskytovat takovou zábavu, jakou bychom si představovali, budeme to (nové pravidlo) muset znovu zvážit," říká šéf loňského nejlepšího týmu.
"Zatím toho nevíme tolik, abychom mohli říct, jaké ty závody opravdu budou. Budeme muset několik závodů počkat, než něco začneme měnit," dodává na adresu nově zvažovaného pravidla. Týmy očekávají zastávky do tří vteřin, ale mnoho zkušeností s novými pneumatikami Bridgestone ještě příliš nemají - začaly na nich jezdit teprve tento týden v pondělí.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.