V Formuli 1 bude možná zavedeno pravidlo, podle něhož by každý z pilotů musel během závodu zajet minimálně dvakrát do boxů. O návrhu už se diskutovalo na posledním setkání Komise F1, zatím ale schváleno nebylo.
"Byly na to smíšené názory," prohlásil Ross Brawn - člen oné komise, v níž jsou zastoupeny týmy, organizátoři, dodavatelé a sponzoři.
Proč se o takovém pravidlu vůbec přemýšlí? Se zákazem tankování, jenž letos vstupuje v platnost, začínají v paddocku panovat obavy, že by se závody mohly stát nudné - vypadá to totiž tak, že většina týmů bude volit velmi podobné (ne-li identické) strategie s jedinou zastávkou v boxech.
Dle zatím platných předpisů musí jezdci zavítat k mechanikům minimálně jednou a v závodě použít obě dostupné směsi pneumatik Bridgestone. A je jasné, kterou směs by všechny týmy zvolili pro první a druhou část závodu.
Brawn vyjádřil své obavy, že pokud týmy nebudou muset povinně stavět dvakrát, pak si dělá "tak trochu starosti o to, k čemu závodní strategie vlastně budou."
"Týmy cítí, že bychom se měli podívat na to, jak se budou závody vyvíjet - a pokud zjistíme, že nebudou poskytovat takovou zábavu, jakou bychom si představovali, budeme to (nové pravidlo) muset znovu zvážit," říká šéf loňského nejlepšího týmu.
"Zatím toho nevíme tolik, abychom mohli říct, jaké ty závody opravdu budou. Budeme muset několik závodů počkat, než něco začneme měnit," dodává na adresu nově zvažovaného pravidla. Týmy očekávají zastávky do tří vteřin, ale mnoho zkušeností s novými pneumatikami Bridgestone ještě příliš nemají - začaly na nich jezdit teprve tento týden v pondělí.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.