V Formuli 1 bude možná zavedeno pravidlo, podle něhož by každý z pilotů musel během závodu zajet minimálně dvakrát do boxů. O návrhu už se diskutovalo na posledním setkání Komise F1, zatím ale schváleno nebylo.
"Byly na to smíšené názory," prohlásil Ross Brawn - člen oné komise, v níž jsou zastoupeny týmy, organizátoři, dodavatelé a sponzoři.
Proč se o takovém pravidlu vůbec přemýšlí? Se zákazem tankování, jenž letos vstupuje v platnost, začínají v paddocku panovat obavy, že by se závody mohly stát nudné - vypadá to totiž tak, že většina týmů bude volit velmi podobné (ne-li identické) strategie s jedinou zastávkou v boxech.
Dle zatím platných předpisů musí jezdci zavítat k mechanikům minimálně jednou a v závodě použít obě dostupné směsi pneumatik Bridgestone. A je jasné, kterou směs by všechny týmy zvolili pro první a druhou část závodu.
Brawn vyjádřil své obavy, že pokud týmy nebudou muset povinně stavět dvakrát, pak si dělá "tak trochu starosti o to, k čemu závodní strategie vlastně budou."
"Týmy cítí, že bychom se měli podívat na to, jak se budou závody vyvíjet - a pokud zjistíme, že nebudou poskytovat takovou zábavu, jakou bychom si představovali, budeme to (nové pravidlo) muset znovu zvážit," říká šéf loňského nejlepšího týmu.
"Zatím toho nevíme tolik, abychom mohli říct, jaké ty závody opravdu budou. Budeme muset několik závodů počkat, než něco začneme měnit," dodává na adresu nově zvažovaného pravidla. Týmy očekávají zastávky do tří vteřin, ale mnoho zkušeností s novými pneumatikami Bridgestone ještě příliš nemají - začaly na nich jezdit teprve tento týden v pondělí.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.