Toro Rosso má za sebou první den testování nového vozu pro letošní sezónu. Dceřinná stáj Red Bullu dnes ve Valencii představila svůj nový monopost, se kterým se následně Sebastien Buemi něco natrápil. To Španěl Alguersuari se na svůj první test v F1 těší.
Stáj z Faenzy letos poprvé musela vyvinout vlastní monopost. Používání zákaznických vozů už totiž nadále není pravidly povoleno. Toro Rosso STR5 s motorem Ferrari bylo veřejnosti odhaleno dnes ráno. Tým poté neztrácel čas a rovnou se vrhl na testování. Do kokpitu usedl Švýcar Buemi, záhy však začal mít potíže s převodovkou.
„Je dobré alespoň začít testovat,“ řekl Buemi, který se na trať vrátil v posledních minutách. Výrazně mu pomohlo prodloužení testu o deset minut kvůli zdržení , které způsobil Rubens Barrichello.
„Ráno jsme měli problém, který jsme museli dlouho analyzovat. Povedlo se nám znovu vyjet na trať na závěr testovacího dne, ačkoli nebyl závada zcela odstraněna. Stihli jsme však zajet alespoň něco. To nám pomůže s obvyklými procedurami u nových vozů, jako je upravování pozice jezdce, viditelnost z kokpitu, systémy a tak. Zatím je trochu brzy na ujasnění dojmů z auta, především prvků, kterých se dotkly změny pravidel,“ shrnul jedenadvacetiletý závodník.
Buemi má s testováním vozů F1 zkušenosti. Jeho kolega je na této úrovni naopak úplný nováček. Jaime Alguersuari naskočil v půlce minulé sezóny za vyhozeného Sebastiena Bourdaise. Kvůli zákazu testování si předtím jízdu v aktuálním monopostu F1 nevyzkoušel. Testy ve Valencii jsou pro něj tedy první, ačkoli už absolvoval osm regulérních závodů.
„Loni pro mě byla každá velká cena testem, což byla velká nevýhoda,“ přiznává Alguersuari.
„Hodně jsem v Rakousku a Španělsku trénoval se svým osobním trenérem. Měl jsem spoustu času se dostat do ideální formy před sezónou. To neznamená, že budu mít práci lehčí, než loni, protože F1 je vždycky těžká, ale cítím, že bych mohl být konkurenceschopnější a lépe připravený. Loni se všechno seběhlo tak rychle, neznal jsem vůz, tým ani okruhy. Letos si pár dní před prvním závodem zajezdím, zatímco loni jsem netestoval vůbec,“ porovnával Španěl.
Devatenáctiletý Alguersuari poprvé usedne do kokpitu nového STR5 ve středu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.