Toro Rosso má za sebou první den testování nového vozu pro letošní sezónu. Dceřinná stáj Red Bullu dnes ve Valencii představila svůj nový monopost, se kterým se následně Sebastien Buemi něco natrápil. To Španěl Alguersuari se na svůj první test v F1 těší.
Stáj z Faenzy letos poprvé musela vyvinout vlastní monopost. Používání zákaznických vozů už totiž nadále není pravidly povoleno. Toro Rosso STR5 s motorem Ferrari bylo veřejnosti odhaleno dnes ráno. Tým poté neztrácel čas a rovnou se vrhl na testování. Do kokpitu usedl Švýcar Buemi, záhy však začal mít potíže s převodovkou.
„Je dobré alespoň začít testovat,“ řekl Buemi, který se na trať vrátil v posledních minutách. Výrazně mu pomohlo prodloužení testu o deset minut kvůli zdržení , které způsobil Rubens Barrichello.
„Ráno jsme měli problém, který jsme museli dlouho analyzovat. Povedlo se nám znovu vyjet na trať na závěr testovacího dne, ačkoli nebyl závada zcela odstraněna. Stihli jsme však zajet alespoň něco. To nám pomůže s obvyklými procedurami u nových vozů, jako je upravování pozice jezdce, viditelnost z kokpitu, systémy a tak. Zatím je trochu brzy na ujasnění dojmů z auta, především prvků, kterých se dotkly změny pravidel,“ shrnul jedenadvacetiletý závodník.
Buemi má s testováním vozů F1 zkušenosti. Jeho kolega je na této úrovni naopak úplný nováček. Jaime Alguersuari naskočil v půlce minulé sezóny za vyhozeného Sebastiena Bourdaise. Kvůli zákazu testování si předtím jízdu v aktuálním monopostu F1 nevyzkoušel. Testy ve Valencii jsou pro něj tedy první, ačkoli už absolvoval osm regulérních závodů.
„Loni pro mě byla každá velká cena testem, což byla velká nevýhoda,“ přiznává Alguersuari.
„Hodně jsem v Rakousku a Španělsku trénoval se svým osobním trenérem. Měl jsem spoustu času se dostat do ideální formy před sezónou. To neznamená, že budu mít práci lehčí, než loni, protože F1 je vždycky těžká, ale cítím, že bych mohl být konkurenceschopnější a lépe připravený. Loni se všechno seběhlo tak rychle, neznal jsem vůz, tým ani okruhy. Letos si pár dní před prvním závodem zajezdím, zatímco loni jsem netestoval vůbec,“ porovnával Španěl.
Devatenáctiletý Alguersuari poprvé usedne do kokpitu nového STR5 ve středu.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.