Toro Rosso má za sebou první den testování nového vozu pro letošní sezónu. Dceřinná stáj Red Bullu dnes ve Valencii představila svůj nový monopost, se kterým se následně Sebastien Buemi něco natrápil. To Španěl Alguersuari se na svůj první test v F1 těší.
Stáj z Faenzy letos poprvé musela vyvinout vlastní monopost. Používání zákaznických vozů už totiž nadále není pravidly povoleno. Toro Rosso STR5 s motorem Ferrari bylo veřejnosti odhaleno dnes ráno. Tým poté neztrácel čas a rovnou se vrhl na testování. Do kokpitu usedl Švýcar Buemi, záhy však začal mít potíže s převodovkou.
„Je dobré alespoň začít testovat,“ řekl Buemi, který se na trať vrátil v posledních minutách. Výrazně mu pomohlo prodloužení testu o deset minut kvůli zdržení , které způsobil Rubens Barrichello.
„Ráno jsme měli problém, který jsme museli dlouho analyzovat. Povedlo se nám znovu vyjet na trať na závěr testovacího dne, ačkoli nebyl závada zcela odstraněna. Stihli jsme však zajet alespoň něco. To nám pomůže s obvyklými procedurami u nových vozů, jako je upravování pozice jezdce, viditelnost z kokpitu, systémy a tak. Zatím je trochu brzy na ujasnění dojmů z auta, především prvků, kterých se dotkly změny pravidel,“ shrnul jedenadvacetiletý závodník.
Buemi má s testováním vozů F1 zkušenosti. Jeho kolega je na této úrovni naopak úplný nováček. Jaime Alguersuari naskočil v půlce minulé sezóny za vyhozeného Sebastiena Bourdaise. Kvůli zákazu testování si předtím jízdu v aktuálním monopostu F1 nevyzkoušel. Testy ve Valencii jsou pro něj tedy první, ačkoli už absolvoval osm regulérních závodů.
„Loni pro mě byla každá velká cena testem, což byla velká nevýhoda,“ přiznává Alguersuari.
„Hodně jsem v Rakousku a Španělsku trénoval se svým osobním trenérem. Měl jsem spoustu času se dostat do ideální formy před sezónou. To neznamená, že budu mít práci lehčí, než loni, protože F1 je vždycky těžká, ale cítím, že bych mohl být konkurenceschopnější a lépe připravený. Loni se všechno seběhlo tak rychle, neznal jsem vůz, tým ani okruhy. Letos si pár dní před prvním závodem zajezdím, zatímco loni jsem netestoval vůbec,“ porovnával Španěl.
Devatenáctiletý Alguersuari poprvé usedne do kokpitu nového STR5 ve středu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.