Nováček šampionátu Formule 1 - tým Campos - pravděpodobně nestihne ani jeden ze španělských testů před sezónou. Jeho monoposty by tak prověřil až první závod v Bahrajnu.
Pochybnosti ohledně týmu z Madridu opět vyvstávají poté, co se o jeho problémech veřejně zmínil i držitel komerčních práv Bernie Ecclestone. Ten pochybuje o tom, že se Campos a americká stáj USF1 vůbec objeví na startu první Velké ceny.
Daniel Eisen, šéf týmové strategie Camposu, včera novinářům z Associated Press řekl: "Bahrajn pro nás bude testem, nikoliv prvním závodem."
"Monoposty jsou ve velmi pokročilém stádiu (vývoje), máme podepsanou smlouvu s jezdcem (Brunem Sennou) a záměr dorazit do Bahrajnu k prvnímu závodu. Všichni si dělají starosti, což je logické - protože sezóna je dlouhá a my jsme nováčci, ale my zkrátka musíme dát důležitější věci na první místo. Chceme tam mít to nejlepší, zejména auta."
Eisen se snaží také ubezpečit, že tým Adriána Campose, jenž nyní přestupuje z GP2 do F1, je finančně zajištěn: "Není tajemstvím, že ještě vyjednáváme s investory a sponzory, obzvlášť s těmi mezinárodními, ale vše jde podle plánu."
"Bruno nepřišel s penězi, což je důležité. Takhle jsme to chtěli od počátku - z ekonomického hlediska vám to hodně pomůže, my se ale soustředíme hlavně na to, abychom byli připraveni. Nechceme dělat žádné kompromisy na vozech," dodává.
Druhého pilota tým oznámí možná až v předvečer bahrajnského závodu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.