Nováček šampionátu Formule 1 - tým Campos - pravděpodobně nestihne ani jeden ze španělských testů před sezónou. Jeho monoposty by tak prověřil až první závod v Bahrajnu.
Pochybnosti ohledně týmu z Madridu opět vyvstávají poté, co se o jeho problémech veřejně zmínil i držitel komerčních práv Bernie Ecclestone. Ten pochybuje o tom, že se Campos a americká stáj USF1 vůbec objeví na startu první Velké ceny.
Daniel Eisen, šéf týmové strategie Camposu, včera novinářům z Associated Press řekl: "Bahrajn pro nás bude testem, nikoliv prvním závodem."
"Monoposty jsou ve velmi pokročilém stádiu (vývoje), máme podepsanou smlouvu s jezdcem (Brunem Sennou) a záměr dorazit do Bahrajnu k prvnímu závodu. Všichni si dělají starosti, což je logické - protože sezóna je dlouhá a my jsme nováčci, ale my zkrátka musíme dát důležitější věci na první místo. Chceme tam mít to nejlepší, zejména auta."
Eisen se snaží také ubezpečit, že tým Adriána Campose, jenž nyní přestupuje z GP2 do F1, je finančně zajištěn: "Není tajemstvím, že ještě vyjednáváme s investory a sponzory, obzvlášť s těmi mezinárodními, ale vše jde podle plánu."
"Bruno nepřišel s penězi, což je důležité. Takhle jsme to chtěli od počátku - z ekonomického hlediska vám to hodně pomůže, my se ale soustředíme hlavně na to, abychom byli připraveni. Nechceme dělat žádné kompromisy na vozech," dodává.
Druhého pilota tým oznámí možná až v předvečer bahrajnského závodu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.