Kvalifikace se dočká další úpravy

Bridgestone
Bridgestone, foto: Williams F1 Team
JirkaV 26. ledna 2010 20:20
Sdílej:

Týmy Formule 1 se dohodly na další změně pravidel. Do závodu by teď nově mělo prvních 10 jezdců nastoupit se stejnou směsí pneumatik, jakou užili v kvalifikaci. Jde tak o zvýhodnění vzadu startujících pilotů, kteří stejně jako loni, mají při volbě strategie mnohem lepší možnosti.

 

Každý tým a jezdec, který se dostane do Top 10, tak bude stát před rozhodnutím, být rychlý v kvalifikaci na měkké sadě a brzo zajíždět do boxů nebo užít tvrdší sady a dost možná se nechat rozcupovat konkurencí, která tuto konzervativní metodu neužije.

Pravidlo ještě musí schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu. Mělo by se však jednat pouze o formalitu. V příštím roce by jsme se mohli dočkat nového druhu taktizování. Do jaké míry atraktivního, ukáže až čas. Do té doby budeme muset doufat, že změna přeci jen splní svůj cíl – zlepšit podívanou na trati.

O nových pravidlech promluvil nový prezident FOTA a McLarenu Martin Whitmarsh: „Je samozřejmostí, že když uděláte nějaké změny, přináší to svoje klady i zápory. Dobré je, že v kvalifikaci zvítězí kombinace nejrychlejšího auta a pilota, což je něco, co je pro veřejnost snadno přijatelné.“

„Za druhé, v závodě samotném, bylo předjíždění často plánováno jako součást strategie v boxech a nedocházelo tak k přímému souboji na trati. Když tohle odpadne, bude mít jezdec větší motivaci k předjíždění. Bylo tomu tak i dřív, kdy jezdec nemohl počítat s tím, že zůstane na trati déle a předjede jiného nepřímo v boxech.“

„Kromě toho, jezdci budou jednu chvíli jezdit s minimem paliva a pak budou agresivně najíždět do první zatáčky se studenými pneumatikami a brzdami, se 160kg paliva navíc. Bude to pro ně náročné nejen kvůli první zatáčce, půjde tu také o dobrou práci s pneumatikami a vyvážení vozu, které se bude muset v průběhu závodu měnit. A tak se objeví jezdci, kteří se s tím poperou lépe než jiní.“

„To jsou všechno pozitiva. Negativní dopad by ale mělo, kdyby se s výše uvedenými body vypořádali všichni piloti stejně dobře, potom bychom přišli o jednu z možností zatraktivnit závody pomocí různě volených strategií. Doufejme, že nakonec klady předčí zápory změn,“ dodal Whitmarsh.

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.