Týmy Formule 1 se dohodly na další změně pravidel. Do závodu by teď nově mělo prvních 10 jezdců nastoupit se stejnou směsí pneumatik, jakou užili v kvalifikaci. Jde tak o zvýhodnění vzadu startujících pilotů, kteří stejně jako loni, mají při volbě strategie mnohem lepší možnosti.
Každý tým a jezdec, který se dostane do Top 10, tak bude stát před rozhodnutím, být rychlý v kvalifikaci na měkké sadě a brzo zajíždět do boxů nebo užít tvrdší sady a dost možná se nechat rozcupovat konkurencí, která tuto konzervativní metodu neužije.
Pravidlo ještě musí schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu. Mělo by se však jednat pouze o formalitu. V příštím roce by jsme se mohli dočkat nového druhu taktizování. Do jaké míry atraktivního, ukáže až čas. Do té doby budeme muset doufat, že změna přeci jen splní svůj cíl – zlepšit podívanou na trati.
O nových pravidlech promluvil nový prezident FOTA a McLarenu Martin Whitmarsh: „Je samozřejmostí, že když uděláte nějaké změny, přináší to svoje klady i zápory. Dobré je, že v kvalifikaci zvítězí kombinace nejrychlejšího auta a pilota, což je něco, co je pro veřejnost snadno přijatelné.“
„Za druhé, v závodě samotném, bylo předjíždění často plánováno jako součást strategie v boxech a nedocházelo tak k přímému souboji na trati. Když tohle odpadne, bude mít jezdec větší motivaci k předjíždění. Bylo tomu tak i dřív, kdy jezdec nemohl počítat s tím, že zůstane na trati déle a předjede jiného nepřímo v boxech.“
„Kromě toho, jezdci budou jednu chvíli jezdit s minimem paliva a pak budou agresivně najíždět do první zatáčky se studenými pneumatikami a brzdami, se 160kg paliva navíc. Bude to pro ně náročné nejen kvůli první zatáčce, půjde tu také o dobrou práci s pneumatikami a vyvážení vozu, které se bude muset v průběhu závodu měnit. A tak se objeví jezdci, kteří se s tím poperou lépe než jiní.“
„To jsou všechno pozitiva. Negativní dopad by ale mělo, kdyby se s výše uvedenými body vypořádali všichni piloti stejně dobře, potom bychom přišli o jednu z možností zatraktivnit závody pomocí různě volených strategií. Doufejme, že nakonec klady předčí zápory změn,“ dodal Whitmarsh.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.