Týmy Formule 1 se dohodly na další změně pravidel. Do závodu by teď nově mělo prvních 10 jezdců nastoupit se stejnou směsí pneumatik, jakou užili v kvalifikaci. Jde tak o zvýhodnění vzadu startujících pilotů, kteří stejně jako loni, mají při volbě strategie mnohem lepší možnosti.
Každý tým a jezdec, který se dostane do Top 10, tak bude stát před rozhodnutím, být rychlý v kvalifikaci na měkké sadě a brzo zajíždět do boxů nebo užít tvrdší sady a dost možná se nechat rozcupovat konkurencí, která tuto konzervativní metodu neužije.
Pravidlo ještě musí schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu. Mělo by se však jednat pouze o formalitu. V příštím roce by jsme se mohli dočkat nového druhu taktizování. Do jaké míry atraktivního, ukáže až čas. Do té doby budeme muset doufat, že změna přeci jen splní svůj cíl – zlepšit podívanou na trati.
O nových pravidlech promluvil nový prezident FOTA a McLarenu Martin Whitmarsh: „Je samozřejmostí, že když uděláte nějaké změny, přináší to svoje klady i zápory. Dobré je, že v kvalifikaci zvítězí kombinace nejrychlejšího auta a pilota, což je něco, co je pro veřejnost snadno přijatelné.“
„Za druhé, v závodě samotném, bylo předjíždění často plánováno jako součást strategie v boxech a nedocházelo tak k přímému souboji na trati. Když tohle odpadne, bude mít jezdec větší motivaci k předjíždění. Bylo tomu tak i dřív, kdy jezdec nemohl počítat s tím, že zůstane na trati déle a předjede jiného nepřímo v boxech.“
„Kromě toho, jezdci budou jednu chvíli jezdit s minimem paliva a pak budou agresivně najíždět do první zatáčky se studenými pneumatikami a brzdami, se 160kg paliva navíc. Bude to pro ně náročné nejen kvůli první zatáčce, půjde tu také o dobrou práci s pneumatikami a vyvážení vozu, které se bude muset v průběhu závodu měnit. A tak se objeví jezdci, kteří se s tím poperou lépe než jiní.“
„To jsou všechno pozitiva. Negativní dopad by ale mělo, kdyby se s výše uvedenými body vypořádali všichni piloti stejně dobře, potom bychom přišli o jednu z možností zatraktivnit závody pomocí různě volených strategií. Doufejme, že nakonec klady předčí zápory změn,“ dodal Whitmarsh.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.