Tým Formule 1 Williams dnes oznámil, že uzavřel smlouvu se společností iRacing, která je rovněž autorkou stejnojmenného online závodního simulátoru a velkou konkurencí u nás rozšířeného rFactoru.
Dohoda byla zveřejněna na dnes začínající mezinárodní show Autosportu: "Mezi našimi uživateli máme profesionální závodníky i fanoušky, kteří by do závodního auta v reálu nikdy nemohli usednout," říká Divina Galica, vedoucí oddělení starajícího se o klienty iRacingu.
"Jsme velmi potěšeni tím, že můžeme vytvořit přesný digitální duplikát Williamsu FW 31 a obzvlášť potěšení tím, že to můžeme oznámit zde ve Spojeném království, odkud pochází Williams F1 i druhá nejpočetnější základna našich uživatelů," dodává Galica. Lidé z iRacingu budou nyní pracovat na loňském FW31 tento týden přímo v centrále Williamsu v Grove, vůz by se měl objevit v jejich nabídce později během roku.
A jak hodnotí kvalitu běžně dostupného PC simulátoru lidé z Williamsu? "Dobře víme o špičkové kvalitě a extrémní věrohodnosti simulace iRacingu," říká Tom Potter, manažer obchodních dohod Williamsu. "Žel více je lidí, kteří létají do kosmu, než těch, kteří dostanou možnost řídit současný monopost Formule 1."
iRacing, jenž je rozšířen zejména v Americe, je o něco dražší než rFactor. Jeho uživatelé tvrdí, že se jedná o nejlepší současně dostupný simulátor, stejně jako uživatelé rFactoru o tom svém. Oba patří k absolutní špičce, mají propracovanou fyziku i hezkou grafiku. rFactor, jenž zatím využívá "jen" rozhraní DirectX 9, se letos dočká svého druhého, podstatně vylepšeného pokračování zahrnující vylepšení umělé inteligence (velká slabina současné verze), přesně zmapovaných okruhů včetně okolí i hrbolků a nerovností povrchů a proměnlivé počasí.
Subjektivně se mi zdá fyzika iRacingu lepší, pro rFactor je zase živější a hezčí, pokud bych měl hodnotit grafickou stránku (krom kokpitů - ty má lépe zvládnuty konkurent). Navíc je pro něj k dispozici spousta módů. iRacing si bez on-line účtu nezahrajete - po instalaci na lokální disk se spouští z webu.
Srovnání iRacingu s rFactorem v Barber Motosports parku, kde bude brzy testovat tým USF (žel neveřejně, za zavřenými dveřmi)
Byť za tím budou zejména komerční důvody, je rozhodnutí Williamsu je sympatickým krokem stáje vůči svým fanouškům. Kéž bychom se dočkali podpory vůči běžně dostupným simulátorům (nejen iRacingu) i od dalších týmů. V době ekonomické krize se snaží týmy i vedení F1 zvýšit atraktivitu závodů, vylepšit podívanou a více se otevřít vůči svým příznivcům. Poskytování digitálního obsahu (např. modely vozů pro dostupné simulátory) pro veřejnost je správnou cestou.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.