Tým Formule 1 Williams dnes oznámil, že uzavřel smlouvu se společností iRacing, která je rovněž autorkou stejnojmenného online závodního simulátoru a velkou konkurencí u nás rozšířeného rFactoru.
Dohoda byla zveřejněna na dnes začínající mezinárodní show Autosportu: "Mezi našimi uživateli máme profesionální závodníky i fanoušky, kteří by do závodního auta v reálu nikdy nemohli usednout," říká Divina Galica, vedoucí oddělení starajícího se o klienty iRacingu.
"Jsme velmi potěšeni tím, že můžeme vytvořit přesný digitální duplikát Williamsu FW 31 a obzvlášť potěšení tím, že to můžeme oznámit zde ve Spojeném království, odkud pochází Williams F1 i druhá nejpočetnější základna našich uživatelů," dodává Galica. Lidé z iRacingu budou nyní pracovat na loňském FW31 tento týden přímo v centrále Williamsu v Grove, vůz by se měl objevit v jejich nabídce později během roku.
A jak hodnotí kvalitu běžně dostupného PC simulátoru lidé z Williamsu? "Dobře víme o špičkové kvalitě a extrémní věrohodnosti simulace iRacingu," říká Tom Potter, manažer obchodních dohod Williamsu. "Žel více je lidí, kteří létají do kosmu, než těch, kteří dostanou možnost řídit současný monopost Formule 1."
iRacing, jenž je rozšířen zejména v Americe, je o něco dražší než rFactor. Jeho uživatelé tvrdí, že se jedná o nejlepší současně dostupný simulátor, stejně jako uživatelé rFactoru o tom svém. Oba patří k absolutní špičce, mají propracovanou fyziku i hezkou grafiku. rFactor, jenž zatím využívá "jen" rozhraní DirectX 9, se letos dočká svého druhého, podstatně vylepšeného pokračování zahrnující vylepšení umělé inteligence (velká slabina současné verze), přesně zmapovaných okruhů včetně okolí i hrbolků a nerovností povrchů a proměnlivé počasí.
Subjektivně se mi zdá fyzika iRacingu lepší, pro rFactor je zase živější a hezčí, pokud bych měl hodnotit grafickou stránku (krom kokpitů - ty má lépe zvládnuty konkurent). Navíc je pro něj k dispozici spousta módů. iRacing si bez on-line účtu nezahrajete - po instalaci na lokální disk se spouští z webu.
Srovnání iRacingu s rFactorem v Barber Motosports parku, kde bude brzy testovat tým USF (žel neveřejně, za zavřenými dveřmi)
Byť za tím budou zejména komerční důvody, je rozhodnutí Williamsu je sympatickým krokem stáje vůči svým fanouškům. Kéž bychom se dočkali podpory vůči běžně dostupným simulátorům (nejen iRacingu) i od dalších týmů. V době ekonomické krize se snaží týmy i vedení F1 zvýšit atraktivitu závodů, vylepšit podívanou a více se otevřít vůči svým příznivcům. Poskytování digitálního obsahu (např. modely vozů pro dostupné simulátory) pro veřejnost je správnou cestou.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.