Williams podpoří PC simulátor iRacing

Nakajima, Kazuki
Nakajima, Kazuki, foto: Williams F1 Team
Petr Hlawiczka 14. ledna 2010 12:00
Sdílej:

Tým Formule 1 Williams dnes oznámil, že uzavřel smlouvu se společností iRacing, která je rovněž autorkou stejnojmenného online závodního simulátoru a velkou konkurencí u nás rozšířeného rFactoru.

Dohoda byla zveřejněna na dnes začínající mezinárodní show Autosportu: "Mezi našimi uživateli máme profesionální závodníky i fanoušky, kteří by do závodního auta v reálu nikdy nemohli usednout," říká Divina Galica, vedoucí oddělení starajícího se o klienty iRacingu.

"Jsme velmi potěšeni tím, že můžeme vytvořit přesný digitální duplikát Williamsu FW 31 a obzvlášť potěšení tím, že to můžeme oznámit zde ve Spojeném království, odkud pochází Williams F1 i druhá nejpočetnější základna našich uživatelů," dodává Galica. Lidé z iRacingu budou nyní pracovat na loňském FW31 tento týden přímo v centrále Williamsu v Grove, vůz by se měl objevit v jejich nabídce později během roku.

A jak hodnotí kvalitu běžně dostupného PC simulátoru lidé z Williamsu? "Dobře víme o špičkové kvalitě a extrémní věrohodnosti simulace iRacingu," říká Tom Potter, manažer obchodních dohod Williamsu. "Žel více je lidí, kteří létají do kosmu, než těch, kteří dostanou možnost řídit současný monopost Formule 1."

iRacing, jenž je rozšířen zejména v Americe, je o něco dražší než rFactor. Jeho uživatelé tvrdí, že se jedná o nejlepší současně dostupný simulátor, stejně jako uživatelé rFactoru o tom svém. Oba patří k absolutní špičce, mají propracovanou fyziku i hezkou grafiku. rFactor, jenž zatím využívá "jen" rozhraní DirectX 9, se letos dočká svého druhého, podstatně vylepšeného pokračování zahrnující vylepšení umělé inteligence (velká slabina současné verze), přesně zmapovaných okruhů včetně okolí i hrbolků a nerovností povrchů a proměnlivé počasí.

Subjektivně se mi zdá fyzika iRacingu lepší, pro rFactor je zase živější a hezčí, pokud bych měl hodnotit grafickou stránku (krom kokpitů - ty má lépe zvládnuty konkurent). Navíc je pro něj k dispozici spousta módů. iRacing si bez on-line účtu nezahrajete - po instalaci na lokální disk se spouští z webu.

Srovnání iRacingu s rFactorem v Barber Motosports parku, kde bude brzy testovat tým USF (žel neveřejně, za zavřenými dveřmi)

Byť za tím budou zejména komerční důvody, je rozhodnutí Williamsu je sympatickým krokem stáje vůči svým fanouškům. Kéž bychom se dočkali podpory vůči běžně dostupným simulátorům (nejen iRacingu) i od dalších týmů. V době ekonomické krize se snaží týmy i vedení F1 zvýšit atraktivitu závodů, vylepšit podívanou a více se otevřít vůči svým příznivcům. Poskytování digitálního obsahu (např. modely vozů pro dostupné simulátory) pro veřejnost je správnou cestou.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.