Bývalý šéf stáje Renault Flavio Briatore, původně potrestaný doživotním zákazem činnosti v F1 a posléze francouzským soudem trestu zbavený, potvrdil, že s návratem do F1 nespěchá.
"F1 bude bez Briatoreho ještě dlouho," řekl bývalý šéf týmu italské televizi. "Díky demokratickému verdiktu bylo obnoveno právo. Doufám, že tohle je první krok dopředu po letech diktatury Maxe Mosleyho. Mosley rád trestá lidi. Dělal to ve svém soukromém i veřejném životě," řekl Briatore o bývalém prezidentovi FIA. "Já jsem se dlouho snažil o nějaký přínos do F1. Ale když jsme založili Asociaci týmů F1 (FOTA), někdo ztratil hlavu," dodal.
Mezinárodní automobilová federace (FIA), jejíž Světová rada motorismu devětapadesátiletého Itala v září přísně potrestala, se proti lednovému rozhodnutí francouzského soudu o zrušení trestu odvolala. Současně však potvrdila, že piloti, jako například Australan Mark Webber, jejichž manažerem Briatore je, obdrží superlicenci, která jim dovoluje startovat v mistrovství světa. FIA původně prohlásila, že žádný pilot, který zůstane pod Briatoreho manažerským vedením, superlicenci nedostane.
Briatore byl v září potrestán za svůj podíl na skandálu stáje Renault, která ovlivnila výsledky Velké ceny Singapuru 2008, když nechala úmyslně havarovat svého pilota Nelsona Piqueta mladšího s cílem vyvolat výjezd zaváděcího vozu a umožnit tak vítězství druhého jezdce Fernanda Alonsa. Záležitost oznámil sám Piquet poté, co ho Briatore propustil. FIA celou záležitost vyšetřila a v září 2009 potrestala Renault vyloučením z mistrovství světa s podmínkou na dva roky. Piquet potrestán nebyl výměnou za to, že bude vypovídat pravdu. Briatore dostal doživotní zákaz činnosti v F1, technický ředitel Pat Symonds na pět let. Začátkem ledna 2010 Briatoreho trest zrušil francouzský soud, FIA se odvolala.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.