Nelson Piquet mladší, jehož budoucnost v F1 je poznamenaná neblahou rolí ve skandálu týmu Renault, v úterý oznámil, že v roce 2010 bude závodit v americké sérii NASCAR.
"Strávil jsem několik posledních měsíců pečlivým zvažováním svých možností pro tento rok," uvedl Piquet na své webové stránce. "Musel jsem si vybrat cestu a nebylo to lehké rozhodnutí. Mým cílem vždycky bylo uspět v F1, ale nakonec jsem zjistil, že ambice jsou jedna věc, ale stejně důležité je být šťastný," vysvětlil Piquet, syn trojnásobného mistra světa F1
"Mých prvních osmnáct měsíců v F1 neproběhlo tak, jak jsem si představoval. Proto jsem se rozhodl, že se budu soustředit na něco jiného a vybral jsem si Ameriku. NASCAR je velká výzva," dodal s tím, že přestože je smutný, že opouští Evropu a všechny přátele, cítí, že tohle je "zdravá výzva". Piquet hodlá oznámit svůj další přesný program v krátké době.
Nelson Piquet junior byl od roku 2008 pilotem stáje F1 Renault, zaostával však za výkony svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a v polovině sezony 2009 byl propuštěn. Krátce poté oznámil Mezinárodní automobilové federaci (FIA), že jeho havárie z Velké ceny Singapuru 2008 byla úmyslná a na pokyn vedení stáje, šéfa Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Havárie vyvolala výjezd zaváděcího vozu a umožnila tak vítězství Fernanda Alonsa. FIA celou záležitost vyšetřila a v září 2009 potrestala stáj Renault vyloučením z mistrovství světa s podmínkou na dva roky. Piquet potrestán nebyl výměnou za to, že bude vypovídat pravdu. Briatore dostal doživotní zákaz činnosti v F1, Symonds na pět let. Začátkem ledna 2010 Briatoreho trest zrušil francouzský soud, FIA se odvolala.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.