Nelson Piquet mladší, jehož budoucnost v F1 je poznamenaná neblahou rolí ve skandálu týmu Renault, v úterý oznámil, že v roce 2010 bude závodit v americké sérii NASCAR.
"Strávil jsem několik posledních měsíců pečlivým zvažováním svých možností pro tento rok," uvedl Piquet na své webové stránce. "Musel jsem si vybrat cestu a nebylo to lehké rozhodnutí. Mým cílem vždycky bylo uspět v F1, ale nakonec jsem zjistil, že ambice jsou jedna věc, ale stejně důležité je být šťastný," vysvětlil Piquet, syn trojnásobného mistra světa F1
"Mých prvních osmnáct měsíců v F1 neproběhlo tak, jak jsem si představoval. Proto jsem se rozhodl, že se budu soustředit na něco jiného a vybral jsem si Ameriku. NASCAR je velká výzva," dodal s tím, že přestože je smutný, že opouští Evropu a všechny přátele, cítí, že tohle je "zdravá výzva". Piquet hodlá oznámit svůj další přesný program v krátké době.
Nelson Piquet junior byl od roku 2008 pilotem stáje F1 Renault, zaostával však za výkony svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a v polovině sezony 2009 byl propuštěn. Krátce poté oznámil Mezinárodní automobilové federaci (FIA), že jeho havárie z Velké ceny Singapuru 2008 byla úmyslná a na pokyn vedení stáje, šéfa Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Havárie vyvolala výjezd zaváděcího vozu a umožnila tak vítězství Fernanda Alonsa. FIA celou záležitost vyšetřila a v září 2009 potrestala stáj Renault vyloučením z mistrovství světa s podmínkou na dva roky. Piquet potrestán nebyl výměnou za to, že bude vypovídat pravdu. Briatore dostal doživotní zákaz činnosti v F1, Symonds na pět let. Začátkem ledna 2010 Briatoreho trest zrušil francouzský soud, FIA se odvolala.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.