Nelson Piquet mladší, jehož budoucnost v F1 je poznamenaná neblahou rolí ve skandálu týmu Renault, v úterý oznámil, že v roce 2010 bude závodit v americké sérii NASCAR.
"Strávil jsem několik posledních měsíců pečlivým zvažováním svých možností pro tento rok," uvedl Piquet na své webové stránce. "Musel jsem si vybrat cestu a nebylo to lehké rozhodnutí. Mým cílem vždycky bylo uspět v F1, ale nakonec jsem zjistil, že ambice jsou jedna věc, ale stejně důležité je být šťastný," vysvětlil Piquet, syn trojnásobného mistra světa F1
"Mých prvních osmnáct měsíců v F1 neproběhlo tak, jak jsem si představoval. Proto jsem se rozhodl, že se budu soustředit na něco jiného a vybral jsem si Ameriku. NASCAR je velká výzva," dodal s tím, že přestože je smutný, že opouští Evropu a všechny přátele, cítí, že tohle je "zdravá výzva". Piquet hodlá oznámit svůj další přesný program v krátké době.
Nelson Piquet junior byl od roku 2008 pilotem stáje F1 Renault, zaostával však za výkony svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a v polovině sezony 2009 byl propuštěn. Krátce poté oznámil Mezinárodní automobilové federaci (FIA), že jeho havárie z Velké ceny Singapuru 2008 byla úmyslná a na pokyn vedení stáje, šéfa Flavia Briatoreho a technického ředitele Pata Symondse. Havárie vyvolala výjezd zaváděcího vozu a umožnila tak vítězství Fernanda Alonsa. FIA celou záležitost vyšetřila a v září 2009 potrestala stáj Renault vyloučením z mistrovství světa s podmínkou na dva roky. Piquet potrestán nebyl výměnou za to, že bude vypovídat pravdu. Briatore dostal doživotní zákaz činnosti v F1, Symonds na pět let. Začátkem ledna 2010 Briatoreho trest zrušil francouzský soud, FIA se odvolala.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.