Flavio Briatore se svým bývalým spolupracovníkem z Renaultu Patem Symondsem zvítězili u soudu v Paříži v odvolání proti rozhodnutí FIA. Ta musí do 15 dnů své zákazy zrušit a obeznámit s tím všechny týmy.
Soud uvedl, že původní rozhodnutí FIA bylo neregulérní. Rozhodnutí je jednou z ojedinělých porážek FIA, která u externích soudů obvykle obstála.
I když to znamená velké vítězství pro Briatoreho, bude moci dále působit nejen v F1, ale i v britském fotbalu, přesto nedostal úplně vše, v co doufal. Požadoval odškodné ve výši 1 mil. Eur, dostane však pouze 15 tisíc Eur (v přepočtu kolem 390 tis. Kč). Pat Symonds se bude muset spokojit s třetinovou částkou.
Výsledek soudu byl sice oznámen médiím, dle francouzského práva však důvody zůstávají veřejnosti utajeny. Více se dozvíme později, pokud se o ně podělí s novináři Briatoreho právník.
Flavio se zřejmě do F1 brzy vrátí skrz jeho manažerskou společnost zastupující piloty (např. Marka Webbera či Heikkiho Kovalainena). S tím se ovšem podle mě nespokojí a bude hledat tým, jemuž by mohl šéfovat. Ostatně, v obchodních záležitostech a hledáním sponzorů byl vždy excelentní.
Přesto že byl zákaz zrušen, vina za singapurský skandál zůstává. Na rozdíl od Symondse svůj podíl na něm popírá, ale svědčí proti němu slova Piqueta a svědka X. Interní šetření Renaultu jeho odpovědnost také prokázalo. Jsem zvědav, jak si s tím teď FIA poradí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.