Flavio Briatore se svým bývalým spolupracovníkem z Renaultu Patem Symondsem zvítězili u soudu v Paříži v odvolání proti rozhodnutí FIA. Ta musí do 15 dnů své zákazy zrušit a obeznámit s tím všechny týmy.
Soud uvedl, že původní rozhodnutí FIA bylo neregulérní. Rozhodnutí je jednou z ojedinělých porážek FIA, která u externích soudů obvykle obstála.
I když to znamená velké vítězství pro Briatoreho, bude moci dále působit nejen v F1, ale i v britském fotbalu, přesto nedostal úplně vše, v co doufal. Požadoval odškodné ve výši 1 mil. Eur, dostane však pouze 15 tisíc Eur (v přepočtu kolem 390 tis. Kč). Pat Symonds se bude muset spokojit s třetinovou částkou.
Výsledek soudu byl sice oznámen médiím, dle francouzského práva však důvody zůstávají veřejnosti utajeny. Více se dozvíme později, pokud se o ně podělí s novináři Briatoreho právník.
Flavio se zřejmě do F1 brzy vrátí skrz jeho manažerskou společnost zastupující piloty (např. Marka Webbera či Heikkiho Kovalainena). S tím se ovšem podle mě nespokojí a bude hledat tým, jemuž by mohl šéfovat. Ostatně, v obchodních záležitostech a hledáním sponzorů byl vždy excelentní.
Přesto že byl zákaz zrušen, vina za singapurský skandál zůstává. Na rozdíl od Symondse svůj podíl na něm popírá, ale svědčí proti němu slova Piqueta a svědka X. Interní šetření Renaultu jeho odpovědnost také prokázalo. Jsem zvědav, jak si s tím teď FIA poradí.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.