Technický šéf Red Bullu Adrian Newey a Sam Michael dávají hlavní vinu za nedostatek předjíždění ve formuli 1 především tratím. Ty podle nich vyžadují zásadní změny ve svém profilu a nemělo by se zapomínat i na úpravy nových okruhů, jako je ten v Abú Zábí.
„V zásadě si myslím, že okruhy mají asi největší vliv,“ řekl Adrian Newey pro časopis Racecar Engineering. „Všichni na to pořád zapomínají, protože je lehčí úprava vozů než okruhů.“
Stejný názor jako Adrian Newey zastává i Sam Michael z Williamsu. Ten, stejně jako technický šéf Red Bullu, klade hlavní vinu za nedostatek předjíždění tratím, spíše než konstrukcím samotných monopostů.
„Jedna věc, která ve skutečnosti nebyla řešena, je design okruhů,“ řekl Sam Michael. „Zeptejme se sami sebe, proč jít na závod do Barcelony, kde se nikdo nepředjede místo toho, abychom navštívili Monzu, Montreal nebo Hockenheim a viděli ta stejná auta předjíždět. Vozy jsou úplně stejné, ale na jednom okruhu se budou předjíždět hodně a na jiném vůbec.“
„Když se podíváme na zcela nový okruh jako Abú Zábí, má své dobré stránky, ale došlo zde k několika zásadním chybám a ty je třeba do příštího roku odstranit.“
O velkém významu samotných okruhů na předjíždění je přesvědčen i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. „Stačí si udělat jednoduchou statistickou analýzu a zjistíte, kde se předjíždí,“ řekl pro F1 Racing.
„Když řekneme, že závodíme na 18-ti okruzích s 350-ti zatáčkami, pak 90% předjíždějících manévrů je provedeno na pouhých deseti z nich. Skutečnost, že se předjíždění koncentruje na tak malý počet zatáček jasně ukazuje na to, jak je trať důležitá.“
FIA kvůli nedostatku předjíždění nedávno uspořádala seminář. Účastnil se ho mimo jiné hlavní návrhář okruhů Hermann Tilke, Michael Schumacher, Nigel Bennett a další. Žádné radikální změny se před sezónou 2010 neočekávají.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.