Technický šéf Red Bullu Adrian Newey a Sam Michael dávají hlavní vinu za nedostatek předjíždění ve formuli 1 především tratím. Ty podle nich vyžadují zásadní změny ve svém profilu a nemělo by se zapomínat i na úpravy nových okruhů, jako je ten v Abú Zábí.
„V zásadě si myslím, že okruhy mají asi největší vliv,“ řekl Adrian Newey pro časopis Racecar Engineering. „Všichni na to pořád zapomínají, protože je lehčí úprava vozů než okruhů.“
Stejný názor jako Adrian Newey zastává i Sam Michael z Williamsu. Ten, stejně jako technický šéf Red Bullu, klade hlavní vinu za nedostatek předjíždění tratím, spíše než konstrukcím samotných monopostů.
„Jedna věc, která ve skutečnosti nebyla řešena, je design okruhů,“ řekl Sam Michael. „Zeptejme se sami sebe, proč jít na závod do Barcelony, kde se nikdo nepředjede místo toho, abychom navštívili Monzu, Montreal nebo Hockenheim a viděli ta stejná auta předjíždět. Vozy jsou úplně stejné, ale na jednom okruhu se budou předjíždět hodně a na jiném vůbec.“
„Když se podíváme na zcela nový okruh jako Abú Zábí, má své dobré stránky, ale došlo zde k několika zásadním chybám a ty je třeba do příštího roku odstranit.“
O velkém významu samotných okruhů na předjíždění je přesvědčen i šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh. „Stačí si udělat jednoduchou statistickou analýzu a zjistíte, kde se předjíždí,“ řekl pro F1 Racing.
„Když řekneme, že závodíme na 18-ti okruzích s 350-ti zatáčkami, pak 90% předjíždějících manévrů je provedeno na pouhých deseti z nich. Skutečnost, že se předjíždění koncentruje na tak malý počet zatáček jasně ukazuje na to, jak je trať důležitá.“
FIA kvůli nedostatku předjíždění nedávno uspořádala seminář. Účastnil se ho mimo jiné hlavní návrhář okruhů Hermann Tilke, Michael Schumacher, Nigel Bennett a další. Žádné radikální změny se před sezónou 2010 neočekávají.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.