I když uplynulo již více než 20 měsíců od doby, kdy se zúčastnil své poslední velké ceny, Anthony Davidson se nadějí na návrat do Formule 1 nevzdává.
Davidsonovo tažení skončilo v dubnu 2008, když se z F1 stáhla stáj Super Aguri kvůli finančním problémům. O té doby hledá místo v jiných týmech, žel zatím bezúspěšně. Problém? Peníze! Týmy si dnes všímají hlavně jezdců, kteří mohou s sebou přinést spoustu peněz.
"Peníze jsou dnes problémem, bylo to tak vždy. Vždy to byl sport pro boháče, ale dnes je na to kladen ještě větší důraz. Několik týmům mi již řeklo, že kdybych měl 5 milionů Euro, tak by mě vzali - zkoušel jsem to, ale nesehnal jsem tolik: koukal jsem pod postel, do peněženky, uteklo několik měsíců, ale stále se nic nezměnilo. Vážně na to ty peníze nemám," uvádí mladý Brit.
"S tím, jak odešlo více velkých týmů, a zůstaly jen dvě automobilky, nastaly těžké časy a všichni se žel koukají na peníze. Není jiná možnost - pouze se rozhlédnout v jiných sériích. Je to, jako kdyby si fotbalisté museli platit za to, že mohou hrát v Manchesteru United - což takhle není. Ale ve Formuli 1 to platí."
Davidson pokračuje: "Vím, že mám na to, abych v F1 závodil, zasloužím si tam být stejně jako spousta ostatních lidí. Spousta dalších pilotů má ten talent, ale do Formule 1 se nedostanou, tak to chodí. Od té doby, co se loni stáhlo Super Aguri - vypadá to, jako by už to bylo mnohem dávněji, ale bylo to uprostřed loňského roku - stále bojuji o návrat zpět."
"Plnil jsem rolo rezervních a testovacích pilotů pro Hondu a Brawn. Je to skvělé být zapojen do práce týmu, který vyhrál titul, ale jednoduše chcete být na trati a opravdu závodit. Pokud to nebude ve Formuli 1, budu muset jezdit někde jinde, ale stále cítím, že jsem zde neřekl poslední slovo, takže se opravdu horlivě pokouším o návrat," dodává bývalý pilot Super Aguri.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.