I když uplynulo již více než 20 měsíců od doby, kdy se zúčastnil své poslední velké ceny, Anthony Davidson se nadějí na návrat do Formule 1 nevzdává.
Davidsonovo tažení skončilo v dubnu 2008, když se z F1 stáhla stáj Super Aguri kvůli finančním problémům. O té doby hledá místo v jiných týmech, žel zatím bezúspěšně. Problém? Peníze! Týmy si dnes všímají hlavně jezdců, kteří mohou s sebou přinést spoustu peněz.
"Peníze jsou dnes problémem, bylo to tak vždy. Vždy to byl sport pro boháče, ale dnes je na to kladen ještě větší důraz. Několik týmům mi již řeklo, že kdybych měl 5 milionů Euro, tak by mě vzali - zkoušel jsem to, ale nesehnal jsem tolik: koukal jsem pod postel, do peněženky, uteklo několik měsíců, ale stále se nic nezměnilo. Vážně na to ty peníze nemám," uvádí mladý Brit.
"S tím, jak odešlo více velkých týmů, a zůstaly jen dvě automobilky, nastaly těžké časy a všichni se žel koukají na peníze. Není jiná možnost - pouze se rozhlédnout v jiných sériích. Je to, jako kdyby si fotbalisté museli platit za to, že mohou hrát v Manchesteru United - což takhle není. Ale ve Formuli 1 to platí."
Davidson pokračuje: "Vím, že mám na to, abych v F1 závodil, zasloužím si tam být stejně jako spousta ostatních lidí. Spousta dalších pilotů má ten talent, ale do Formule 1 se nedostanou, tak to chodí. Od té doby, co se loni stáhlo Super Aguri - vypadá to, jako by už to bylo mnohem dávněji, ale bylo to uprostřed loňského roku - stále bojuji o návrat zpět."
"Plnil jsem rolo rezervních a testovacích pilotů pro Hondu a Brawn. Je to skvělé být zapojen do práce týmu, který vyhrál titul, ale jednoduše chcete být na trati a opravdu závodit. Pokud to nebude ve Formuli 1, budu muset jezdit někde jinde, ale stále cítím, že jsem zde neřekl poslední slovo, takže se opravdu horlivě pokouším o návrat," dodává bývalý pilot Super Aguri.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.