I když uplynulo již více než 20 měsíců od doby, kdy se zúčastnil své poslední velké ceny, Anthony Davidson se nadějí na návrat do Formule 1 nevzdává.
Davidsonovo tažení skončilo v dubnu 2008, když se z F1 stáhla stáj Super Aguri kvůli finančním problémům. O té doby hledá místo v jiných týmech, žel zatím bezúspěšně. Problém? Peníze! Týmy si dnes všímají hlavně jezdců, kteří mohou s sebou přinést spoustu peněz.
"Peníze jsou dnes problémem, bylo to tak vždy. Vždy to byl sport pro boháče, ale dnes je na to kladen ještě větší důraz. Několik týmům mi již řeklo, že kdybych měl 5 milionů Euro, tak by mě vzali - zkoušel jsem to, ale nesehnal jsem tolik: koukal jsem pod postel, do peněženky, uteklo několik měsíců, ale stále se nic nezměnilo. Vážně na to ty peníze nemám," uvádí mladý Brit.
"S tím, jak odešlo více velkých týmů, a zůstaly jen dvě automobilky, nastaly těžké časy a všichni se žel koukají na peníze. Není jiná možnost - pouze se rozhlédnout v jiných sériích. Je to, jako kdyby si fotbalisté museli platit za to, že mohou hrát v Manchesteru United - což takhle není. Ale ve Formuli 1 to platí."
Davidson pokračuje: "Vím, že mám na to, abych v F1 závodil, zasloužím si tam být stejně jako spousta ostatních lidí. Spousta dalších pilotů má ten talent, ale do Formule 1 se nedostanou, tak to chodí. Od té doby, co se loni stáhlo Super Aguri - vypadá to, jako by už to bylo mnohem dávněji, ale bylo to uprostřed loňského roku - stále bojuji o návrat zpět."
"Plnil jsem rolo rezervních a testovacích pilotů pro Hondu a Brawn. Je to skvělé být zapojen do práce týmu, který vyhrál titul, ale jednoduše chcete být na trati a opravdu závodit. Pokud to nebude ve Formuli 1, budu muset jezdit někde jinde, ale stále cítím, že jsem zde neřekl poslední slovo, takže se opravdu horlivě pokouším o návrat," dodává bývalý pilot Super Aguri.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.