Prezident Ferrari Luca di Montezemolo nekompromisně vyvrací domněnky, že za odchodem Kimiho Räikkönena z týmu bylo přání sponzora. Fin tuto možnost poprvé veřejně vyslovil před několika dny.
Räikkönen měl s italským týmem smlouvu do roku 2011, obě strany se však dohodly, že kontrakt ukončí dříve. Díky tomu s Ferrari podepsal Fernando Alonso. V kuloárech se už nějakou dobu šušká, že Alonsův příchod byl motivován novým sponzorem týmu, španělskou bankou Santander. Kimi Räikkönen před pár dny přiznal, že podle něj to přesně takhle bylo.„Musíte se zeptat jich, já nevím!“ vyjádřil se nejprve vyhýbavě čerstvý třicátník. Poté se však, na sebe nezvykle, rozhovořil. „Musíte se zeptat lidí, kteří o tomhle rozhodují. Nezajímá mě, proč to skončilo nebo jak. Jsem si dost jistý, že to vím, a nemá to co dělat se sportem nebo tím, jak jsem pracoval. Myslím, že když se jedná o velké peníze, můžete změnit kdykoliv cokoliv! Podle mě to má hodně společného s příchodem Santanderu. Možná mají nějakou dohodu. Nevím....“Na Räikkönenova slova zareagoval di Montezemolo a vysvětlil, že chybu je třeba hledat opravdu na straně jezdce.„Už jsme měli ( s Alonsem) dohodu pro rok 2011, kdy by oběma našim pilotům skončila smlouva. Potom jsme si uvědomili, že náš tým potřebuje závodníka schopného opravdu se zapojit do práce s inženýry. To je charakteristika, kterou Kimi nemá v genetické výbavě, i když je to úžasně talentovaný kluk. Věděli jsme, že musíme udělat pro chod našeho týmu udělat něco víc, proto jsme se rozhodli pro Alonsa,“ vysvětlil prezident Ferrari bez obalu. Dodal, že sponzor s tím tedy evidentně neměl nic společného.
Räikkönen podle di Montezemola nespolupracuje s inženýry„ Role Santanderu? Samozřejmě jsou šťastní, ale nejsou to sponzoři, kdo vybírá jezdce. Nikdy jsme takhle nefungovali a nikdy nebudeme,“ uzavřel di Montezemolo.Kimi Räikkönen po rozvázání smlouvy s Ferrari koketoval s několika dalšími týmy, znalci už si byli téměř jistí jeho dohodou s McLarenem. Nakonec se ale Fin rozhodl z formule jedna odejít úplně a zkusit štěstí ve své oblíbené disciplíně – rally.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.