Prezident Ferrari Luca di Montezemolo nekompromisně vyvrací domněnky, že za odchodem Kimiho Räikkönena z týmu bylo přání sponzora. Fin tuto možnost poprvé veřejně vyslovil před několika dny.
Räikkönen měl s italským týmem smlouvu do roku 2011, obě strany se však dohodly, že kontrakt ukončí dříve. Díky tomu s Ferrari podepsal Fernando Alonso. V kuloárech se už nějakou dobu šušká, že Alonsův příchod byl motivován novým sponzorem týmu, španělskou bankou Santander. Kimi Räikkönen před pár dny přiznal, že podle něj to přesně takhle bylo.„Musíte se zeptat jich, já nevím!“ vyjádřil se nejprve vyhýbavě čerstvý třicátník. Poté se však, na sebe nezvykle, rozhovořil. „Musíte se zeptat lidí, kteří o tomhle rozhodují. Nezajímá mě, proč to skončilo nebo jak. Jsem si dost jistý, že to vím, a nemá to co dělat se sportem nebo tím, jak jsem pracoval. Myslím, že když se jedná o velké peníze, můžete změnit kdykoliv cokoliv! Podle mě to má hodně společného s příchodem Santanderu. Možná mají nějakou dohodu. Nevím....“Na Räikkönenova slova zareagoval di Montezemolo a vysvětlil, že chybu je třeba hledat opravdu na straně jezdce.„Už jsme měli ( s Alonsem) dohodu pro rok 2011, kdy by oběma našim pilotům skončila smlouva. Potom jsme si uvědomili, že náš tým potřebuje závodníka schopného opravdu se zapojit do práce s inženýry. To je charakteristika, kterou Kimi nemá v genetické výbavě, i když je to úžasně talentovaný kluk. Věděli jsme, že musíme udělat pro chod našeho týmu udělat něco víc, proto jsme se rozhodli pro Alonsa,“ vysvětlil prezident Ferrari bez obalu. Dodal, že sponzor s tím tedy evidentně neměl nic společného.
Räikkönen podle di Montezemola nespolupracuje s inženýry„ Role Santanderu? Samozřejmě jsou šťastní, ale nejsou to sponzoři, kdo vybírá jezdce. Nikdy jsme takhle nefungovali a nikdy nebudeme,“ uzavřel di Montezemolo.Kimi Räikkönen po rozvázání smlouvy s Ferrari koketoval s několika dalšími týmy, znalci už si byli téměř jistí jeho dohodou s McLarenem. Nakonec se ale Fin rozhodl z formule jedna odejít úplně a zkusit štěstí ve své oblíbené disciplíně – rally.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.