Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem pokračuje. Bývalý šéf týmu Renault F1 dlouho neváhal a ostře zareagoval na čtvrteční výroky exšéfa Světové automobilové federace.
Briatoreho nazdvihlo obvinění Mosleyho, který ho nařkl ze snahy „odvést pozornost od své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších případů podvádění v historii sportu.“ (zde si můžete přečíst Moslyeho čtvrteční výroky na Briatoreho účet) Ital byl odsouzen k doživotnímu zákazu působení v motorsportu za zmanipulování loňské Velké ceny Singapuru. Proti rozsudku se odvolává a nepřestává tvrdit, že je nevinen. Na Mosleyho výpady často nereaguje, tentokrát ale prohlásil, že se „snaží získat prostor v médiích provokativními útoky mimo jiné na mou osobu.“ Briatore pokračoval: „Je to od pana Mosleyho dost intrikářské, teď předstírat, že FIA nade mnou vynesla spravedlivý rozsudek po spravedlivém procesu. To rozhodně není stanovisko, které současné vedení FIA vyjádřilo před francouzským občanským soudem, kde každý mohl slyšet právního zástupce FIA prohlašovat, že Světová rada motorsportu vynesla pouze ´úřední verdikt´, nevydala proti mně žádné nařízení a nemusela se zabývat žádnými standardy civilního soudu. Také bych moc rád slyšel pana Mosleyho objasňovat, jak mi 19. září po telefonu vyjádřil, že má přítomnost u slyšení Světové rady 21. září není nezbytná ani žádoucí v kontextu těžké situace Renaultu, protože toto slyšení nemůže v žádném případě vyústit v rozhodnutí proti mé osobě.“ Flavio Briatore se odvolal vůči rozsudku Světové rady motorsportu společně s Patem Symondsem, bývalým šéfinženýrem Renaultu. Oba byli potrestráni za zosnování plánu na úmyslnou nehodu Nelsona Piqueta ml., která zajistila jeho kolegovi Alonsovi vítězství v singapurském závodě. Briatore od vynesení rozsudku tvrdí, že celý proces byl zinscenovaný tehdejším šéfem FIA Maxem Mosleym a namířený výhradně proti jeho osobě. Slovní válka mezi nimi ještě nějakou dobu potrvá, odvolací řízení by mělo pokračovat na začátku příštího roku.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.