Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem pokračuje. Bývalý šéf týmu Renault F1 dlouho neváhal a ostře zareagoval na čtvrteční výroky exšéfa Světové automobilové federace.
Briatoreho nazdvihlo obvinění Mosleyho, který ho nařkl ze snahy „odvést pozornost od své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších případů podvádění v historii sportu.“ (zde si můžete přečíst Moslyeho čtvrteční výroky na Briatoreho účet) Ital byl odsouzen k doživotnímu zákazu působení v motorsportu za zmanipulování loňské Velké ceny Singapuru. Proti rozsudku se odvolává a nepřestává tvrdit, že je nevinen. Na Mosleyho výpady často nereaguje, tentokrát ale prohlásil, že se „snaží získat prostor v médiích provokativními útoky mimo jiné na mou osobu.“ Briatore pokračoval: „Je to od pana Mosleyho dost intrikářské, teď předstírat, že FIA nade mnou vynesla spravedlivý rozsudek po spravedlivém procesu. To rozhodně není stanovisko, které současné vedení FIA vyjádřilo před francouzským občanským soudem, kde každý mohl slyšet právního zástupce FIA prohlašovat, že Světová rada motorsportu vynesla pouze ´úřední verdikt´, nevydala proti mně žádné nařízení a nemusela se zabývat žádnými standardy civilního soudu. Také bych moc rád slyšel pana Mosleyho objasňovat, jak mi 19. září po telefonu vyjádřil, že má přítomnost u slyšení Světové rady 21. září není nezbytná ani žádoucí v kontextu těžké situace Renaultu, protože toto slyšení nemůže v žádném případě vyústit v rozhodnutí proti mé osobě.“ Flavio Briatore se odvolal vůči rozsudku Světové rady motorsportu společně s Patem Symondsem, bývalým šéfinženýrem Renaultu. Oba byli potrestráni za zosnování plánu na úmyslnou nehodu Nelsona Piqueta ml., která zajistila jeho kolegovi Alonsovi vítězství v singapurském závodě. Briatore od vynesení rozsudku tvrdí, že celý proces byl zinscenovaný tehdejším šéfem FIA Maxem Mosleym a namířený výhradně proti jeho osobě. Slovní válka mezi nimi ještě nějakou dobu potrvá, odvolací řízení by mělo pokračovat na začátku příštího roku.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.