Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem pokračuje. Bývalý šéf týmu Renault F1 dlouho neváhal a ostře zareagoval na čtvrteční výroky exšéfa Světové automobilové federace.
Briatoreho nazdvihlo obvinění Mosleyho, který ho nařkl ze snahy „odvést pozornost od své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších případů podvádění v historii sportu.“ (zde si můžete přečíst Moslyeho čtvrteční výroky na Briatoreho účet) Ital byl odsouzen k doživotnímu zákazu působení v motorsportu za zmanipulování loňské Velké ceny Singapuru. Proti rozsudku se odvolává a nepřestává tvrdit, že je nevinen. Na Mosleyho výpady často nereaguje, tentokrát ale prohlásil, že se „snaží získat prostor v médiích provokativními útoky mimo jiné na mou osobu.“ Briatore pokračoval: „Je to od pana Mosleyho dost intrikářské, teď předstírat, že FIA nade mnou vynesla spravedlivý rozsudek po spravedlivém procesu. To rozhodně není stanovisko, které současné vedení FIA vyjádřilo před francouzským občanským soudem, kde každý mohl slyšet právního zástupce FIA prohlašovat, že Světová rada motorsportu vynesla pouze ´úřední verdikt´, nevydala proti mně žádné nařízení a nemusela se zabývat žádnými standardy civilního soudu. Také bych moc rád slyšel pana Mosleyho objasňovat, jak mi 19. září po telefonu vyjádřil, že má přítomnost u slyšení Světové rady 21. září není nezbytná ani žádoucí v kontextu těžké situace Renaultu, protože toto slyšení nemůže v žádném případě vyústit v rozhodnutí proti mé osobě.“ Flavio Briatore se odvolal vůči rozsudku Světové rady motorsportu společně s Patem Symondsem, bývalým šéfinženýrem Renaultu. Oba byli potrestráni za zosnování plánu na úmyslnou nehodu Nelsona Piqueta ml., která zajistila jeho kolegovi Alonsovi vítězství v singapurském závodě. Briatore od vynesení rozsudku tvrdí, že celý proces byl zinscenovaný tehdejším šéfem FIA Maxem Mosleym a namířený výhradně proti jeho osobě. Slovní válka mezi nimi ještě nějakou dobu potrvá, odvolací řízení by mělo pokračovat na začátku příštího roku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.