Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem pokračuje. Bývalý šéf týmu Renault F1 dlouho neváhal a ostře zareagoval na čtvrteční výroky exšéfa Světové automobilové federace.
Briatoreho nazdvihlo obvinění Mosleyho, který ho nařkl ze snahy „odvést pozornost od své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších případů podvádění v historii sportu.“ (zde si můžete přečíst Moslyeho čtvrteční výroky na Briatoreho účet) Ital byl odsouzen k doživotnímu zákazu působení v motorsportu za zmanipulování loňské Velké ceny Singapuru. Proti rozsudku se odvolává a nepřestává tvrdit, že je nevinen. Na Mosleyho výpady často nereaguje, tentokrát ale prohlásil, že se „snaží získat prostor v médiích provokativními útoky mimo jiné na mou osobu.“ Briatore pokračoval: „Je to od pana Mosleyho dost intrikářské, teď předstírat, že FIA nade mnou vynesla spravedlivý rozsudek po spravedlivém procesu. To rozhodně není stanovisko, které současné vedení FIA vyjádřilo před francouzským občanským soudem, kde každý mohl slyšet právního zástupce FIA prohlašovat, že Světová rada motorsportu vynesla pouze ´úřední verdikt´, nevydala proti mně žádné nařízení a nemusela se zabývat žádnými standardy civilního soudu. Také bych moc rád slyšel pana Mosleyho objasňovat, jak mi 19. září po telefonu vyjádřil, že má přítomnost u slyšení Světové rady 21. září není nezbytná ani žádoucí v kontextu těžké situace Renaultu, protože toto slyšení nemůže v žádném případě vyústit v rozhodnutí proti mé osobě.“ Flavio Briatore se odvolal vůči rozsudku Světové rady motorsportu společně s Patem Symondsem, bývalým šéfinženýrem Renaultu. Oba byli potrestráni za zosnování plánu na úmyslnou nehodu Nelsona Piqueta ml., která zajistila jeho kolegovi Alonsovi vítězství v singapurském závodě. Briatore od vynesení rozsudku tvrdí, že celý proces byl zinscenovaný tehdejším šéfem FIA Maxem Mosleym a namířený výhradně proti jeho osobě. Slovní válka mezi nimi ještě nějakou dobu potrvá, odvolací řízení by mělo pokračovat na začátku příštího roku.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.