Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem sílí, své náboje nyní vystřílel bývalý prezident FIA na skandálem zostuzeného bývalého šéfa závodního týmu Renaultu.
Briatore dostal od FIA doživotní zákaz působení v motosportu za to, že byl shledán vinným v kauze úmyslné nehody, jíž způsobil Nelson Piquet v Singapuru v roce 2008. Odvolal se však a při slyšení u soudu v Paříži prohlásil, že byl potrestán kvůli Mosleyho "zaslepenosti přehnanou touhou po osobní mstě." Mezinárodní automobilovou asociaci také obvinil z porušení "nejzákladnějších principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
To si Mosley samozřejmě nemohl nechat líbit a přešel do slovního protiútoku: "Měl dostatek příležitostí, aby vysvětlil svůj pohled, ale on se rozhodl vyhnout se přezkoumání. Je poslední osobou, která si může stěžovat na neférový přístup ze strany FIA."
Bývalý prezident FIA poukazuje na další nepotrestané kauzy: "Několikrát již byl v podezření a vždy mu to u FIA prošlo. Například když byl ve voze, za který zodpovídal, nalezen nelegální software; když byla odstraněna jistá komponenta z tankovacího zařízení týmu; když jeho tým nebyl schopen jasně vysvětlit účel jedné části zavěšení a také když se u nich našly informace získané pokoutným způsobem od jiného týmu."
"Pokaždé když byl přistižen, FIA dala na Briatoreho tvrzení, že on za to nemůže. Vždy jsme věřili jeho obvyklému vysvětlení, že on technice moc nerozumí a že za to byl zodpovědný někdo z jeho podřízených, který s tím měl co do činění (a nímž se již vypořádali). Tentokrát to ale bylo jiné. Byly zde jasné důkazy, že byl přímo zapojeno do příkazu k způsobení havárie Nelsonem Piquetem, Jr." vysvětluje dále Mosley.
Odmítá, že by mezi nimi byly již dlouho špatné vztahy po sporu mezi FIA a FOTA: "Vyšetřování ze strany FIA i ze strany Renaultu jasně prokázaly Britatoreho odpovědnost. Domněnka, že to bylo nějak vyrobeno kvůli osobní mstě, je zoufalý a neudržitelný argument. Nebyla v tom ani špetka zášti z mé strany vůči němu. Hodně jsme spolu hovořili a přátelsky jsme spolu v Monaku po onom sporu (s FOTA) poobědvali."
Na závěr dodal, že Briatore se svými výčitkami přes média snažil "odlákat pozornost ze své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších podvodů v historii sportu."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.