Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem sílí, své náboje nyní vystřílel bývalý prezident FIA na skandálem zostuzeného bývalého šéfa závodního týmu Renaultu.
Briatore dostal od FIA doživotní zákaz působení v motosportu za to, že byl shledán vinným v kauze úmyslné nehody, jíž způsobil Nelson Piquet v Singapuru v roce 2008. Odvolal se však a při slyšení u soudu v Paříži prohlásil, že byl potrestán kvůli Mosleyho "zaslepenosti přehnanou touhou po osobní mstě." Mezinárodní automobilovou asociaci také obvinil z porušení "nejzákladnějších principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
To si Mosley samozřejmě nemohl nechat líbit a přešel do slovního protiútoku: "Měl dostatek příležitostí, aby vysvětlil svůj pohled, ale on se rozhodl vyhnout se přezkoumání. Je poslední osobou, která si může stěžovat na neférový přístup ze strany FIA."
Bývalý prezident FIA poukazuje na další nepotrestané kauzy: "Několikrát již byl v podezření a vždy mu to u FIA prošlo. Například když byl ve voze, za který zodpovídal, nalezen nelegální software; když byla odstraněna jistá komponenta z tankovacího zařízení týmu; když jeho tým nebyl schopen jasně vysvětlit účel jedné části zavěšení a také když se u nich našly informace získané pokoutným způsobem od jiného týmu."
"Pokaždé když byl přistižen, FIA dala na Briatoreho tvrzení, že on za to nemůže. Vždy jsme věřili jeho obvyklému vysvětlení, že on technice moc nerozumí a že za to byl zodpovědný někdo z jeho podřízených, který s tím měl co do činění (a nímž se již vypořádali). Tentokrát to ale bylo jiné. Byly zde jasné důkazy, že byl přímo zapojeno do příkazu k způsobení havárie Nelsonem Piquetem, Jr." vysvětluje dále Mosley.
Odmítá, že by mezi nimi byly již dlouho špatné vztahy po sporu mezi FIA a FOTA: "Vyšetřování ze strany FIA i ze strany Renaultu jasně prokázaly Britatoreho odpovědnost. Domněnka, že to bylo nějak vyrobeno kvůli osobní mstě, je zoufalý a neudržitelný argument. Nebyla v tom ani špetka zášti z mé strany vůči němu. Hodně jsme spolu hovořili a přátelsky jsme spolu v Monaku po onom sporu (s FOTA) poobědvali."
Na závěr dodal, že Briatore se svými výčitkami přes média snažil "odlákat pozornost ze své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších podvodů v historii sportu."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.