Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem sílí, své náboje nyní vystřílel bývalý prezident FIA na skandálem zostuzeného bývalého šéfa závodního týmu Renaultu.
Briatore dostal od FIA doživotní zákaz působení v motosportu za to, že byl shledán vinným v kauze úmyslné nehody, jíž způsobil Nelson Piquet v Singapuru v roce 2008. Odvolal se však a při slyšení u soudu v Paříži prohlásil, že byl potrestán kvůli Mosleyho "zaslepenosti přehnanou touhou po osobní mstě." Mezinárodní automobilovou asociaci také obvinil z porušení "nejzákladnějších principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
To si Mosley samozřejmě nemohl nechat líbit a přešel do slovního protiútoku: "Měl dostatek příležitostí, aby vysvětlil svůj pohled, ale on se rozhodl vyhnout se přezkoumání. Je poslední osobou, která si může stěžovat na neférový přístup ze strany FIA."
Bývalý prezident FIA poukazuje na další nepotrestané kauzy: "Několikrát již byl v podezření a vždy mu to u FIA prošlo. Například když byl ve voze, za který zodpovídal, nalezen nelegální software; když byla odstraněna jistá komponenta z tankovacího zařízení týmu; když jeho tým nebyl schopen jasně vysvětlit účel jedné části zavěšení a také když se u nich našly informace získané pokoutným způsobem od jiného týmu."
"Pokaždé když byl přistižen, FIA dala na Briatoreho tvrzení, že on za to nemůže. Vždy jsme věřili jeho obvyklému vysvětlení, že on technice moc nerozumí a že za to byl zodpovědný někdo z jeho podřízených, který s tím měl co do činění (a nímž se již vypořádali). Tentokrát to ale bylo jiné. Byly zde jasné důkazy, že byl přímo zapojeno do příkazu k způsobení havárie Nelsonem Piquetem, Jr." vysvětluje dále Mosley.
Odmítá, že by mezi nimi byly již dlouho špatné vztahy po sporu mezi FIA a FOTA: "Vyšetřování ze strany FIA i ze strany Renaultu jasně prokázaly Britatoreho odpovědnost. Domněnka, že to bylo nějak vyrobeno kvůli osobní mstě, je zoufalý a neudržitelný argument. Nebyla v tom ani špetka zášti z mé strany vůči němu. Hodně jsme spolu hovořili a přátelsky jsme spolu v Monaku po onom sporu (s FOTA) poobědvali."
Na závěr dodal, že Briatore se svými výčitkami přes média snažil "odlákat pozornost ze své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších podvodů v historii sportu."
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.