Slovní přestřelka mezi Maxem Mosleym a Flaviem Briatorem sílí, své náboje nyní vystřílel bývalý prezident FIA na skandálem zostuzeného bývalého šéfa závodního týmu Renaultu.
Briatore dostal od FIA doživotní zákaz působení v motosportu za to, že byl shledán vinným v kauze úmyslné nehody, jíž způsobil Nelson Piquet v Singapuru v roce 2008. Odvolal se však a při slyšení u soudu v Paříži prohlásil, že byl potrestán kvůli Mosleyho "zaslepenosti přehnanou touhou po osobní mstě." Mezinárodní automobilovou asociaci také obvinil z porušení "nejzákladnějších principů soudního řízení a práva na spravedlivý proces."
To si Mosley samozřejmě nemohl nechat líbit a přešel do slovního protiútoku: "Měl dostatek příležitostí, aby vysvětlil svůj pohled, ale on se rozhodl vyhnout se přezkoumání. Je poslední osobou, která si může stěžovat na neférový přístup ze strany FIA."
Bývalý prezident FIA poukazuje na další nepotrestané kauzy: "Několikrát již byl v podezření a vždy mu to u FIA prošlo. Například když byl ve voze, za který zodpovídal, nalezen nelegální software; když byla odstraněna jistá komponenta z tankovacího zařízení týmu; když jeho tým nebyl schopen jasně vysvětlit účel jedné části zavěšení a také když se u nich našly informace získané pokoutným způsobem od jiného týmu."
"Pokaždé když byl přistižen, FIA dala na Briatoreho tvrzení, že on za to nemůže. Vždy jsme věřili jeho obvyklému vysvětlení, že on technice moc nerozumí a že za to byl zodpovědný někdo z jeho podřízených, který s tím měl co do činění (a nímž se již vypořádali). Tentokrát to ale bylo jiné. Byly zde jasné důkazy, že byl přímo zapojeno do příkazu k způsobení havárie Nelsonem Piquetem, Jr." vysvětluje dále Mosley.
Odmítá, že by mezi nimi byly již dlouho špatné vztahy po sporu mezi FIA a FOTA: "Vyšetřování ze strany FIA i ze strany Renaultu jasně prokázaly Britatoreho odpovědnost. Domněnka, že to bylo nějak vyrobeno kvůli osobní mstě, je zoufalý a neudržitelný argument. Nebyla v tom ani špetka zášti z mé strany vůči němu. Hodně jsme spolu hovořili a přátelsky jsme spolu v Monaku po onom sporu (s FOTA) poobědvali."
Na závěr dodal, že Briatore se svými výčitkami přes média snažil "odlákat pozornost ze své klíčové role v jednom z nejhorších a nejnebezpečnějších podvodů v historii sportu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.