Max Mosley prohlásil, že chtěl po špionážní aféře v roce 2007, vyloučit McLaren z šampionátu Formule 1 - byl však přehlasován členy Světové rady motosportu.
V příloze dnešního listu The Sunday Telegraph přiznává, že po usvědčení McLarenu z toho, že vlastnil důvěrné informace Ferrari, chtěl McLarenu vyloučit ze sezóny 2007 a zakázat mu nastoupit do sezóny 2008.
"Bylo to jedinou bezpečnou věcí, vyloučit je ihned z ročníku 2007 a také z šampionátu 2008. Na 18 měsíců bychom je však odstřihli od příjmu a pro více než 1000 zaměstnanců by byla situace hrozivá. Zákaz by také zničil nádhernou bitvu o šampionát, která vloni proběhla mezi Lewisem Hamiltonem a Kimim Räikkönenem," popisuje svůj pohled bývalý prezident FIA.
"Byl jsem přesto pro ten zákaz. Uvědomoval jsem si následky, ale věřím v platnost staré právní zásady, že 'těžké případy zatemňují právo.' Byl jsem však přehlasován a rada místo toho rozhodla pro obrovskou pokutu (100 mil. dolarů). McLaren se neodvolal. Bezpochyby si uvědomovali, že by Mezinárodní odvolací soud změnil zákaz v pokutu. Také věděli, že by se za daných okolností žáden občanský soud tímto zákazem nezabýval a požadavek na plné odhalení případu pod přísahou během soudního procesu rozkrývání důkazu by je vedl do mnohem větších potíží," vysvětluje právně zdatný Mosley.
Bývalý šéf týmu zapleteného do špionážní aféry - Ron Dennis
"I přes obrovskou pokutu McLaren věděl, že z toho vyvázli poměrně lehce, zvláště po kontrolách vozu pro rok 2008, které přinesly další zničující důkazy. V jednom emailu se dva inženýři odpovědni za vozy pro rok 2007 a 2008 ptali, zda informace pocházejí 'od našeho špióna' ve Ferrari."
Pro mě osobně špionáž a její následky vymezily novou éru. Neustále koloval názor, že jsem byl příliš agresivní, konfliktní a snad i surový. Byl jsem (neprávem) obviňován i z velikosti pokuty," končí své vyprávění Mosley, jenž se tak na závěr své kariéry dokázal vypořádat se svými bývalými soupeři - s Ronem Dennisem a o rok později i s Flaviem Briatorem.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.