Max Mosley prohlásil, že chtěl po špionážní aféře v roce 2007, vyloučit McLaren z šampionátu Formule 1 - byl však přehlasován členy Světové rady motosportu.
V příloze dnešního listu The Sunday Telegraph přiznává, že po usvědčení McLarenu z toho, že vlastnil důvěrné informace Ferrari, chtěl McLarenu vyloučit ze sezóny 2007 a zakázat mu nastoupit do sezóny 2008.
"Bylo to jedinou bezpečnou věcí, vyloučit je ihned z ročníku 2007 a také z šampionátu 2008. Na 18 měsíců bychom je však odstřihli od příjmu a pro více než 1000 zaměstnanců by byla situace hrozivá. Zákaz by také zničil nádhernou bitvu o šampionát, která vloni proběhla mezi Lewisem Hamiltonem a Kimim Räikkönenem," popisuje svůj pohled bývalý prezident FIA.
"Byl jsem přesto pro ten zákaz. Uvědomoval jsem si následky, ale věřím v platnost staré právní zásady, že 'těžké případy zatemňují právo.' Byl jsem však přehlasován a rada místo toho rozhodla pro obrovskou pokutu (100 mil. dolarů). McLaren se neodvolal. Bezpochyby si uvědomovali, že by Mezinárodní odvolací soud změnil zákaz v pokutu. Také věděli, že by se za daných okolností žáden občanský soud tímto zákazem nezabýval a požadavek na plné odhalení případu pod přísahou během soudního procesu rozkrývání důkazu by je vedl do mnohem větších potíží," vysvětluje právně zdatný Mosley.
Bývalý šéf týmu zapleteného do špionážní aféry - Ron Dennis
"I přes obrovskou pokutu McLaren věděl, že z toho vyvázli poměrně lehce, zvláště po kontrolách vozu pro rok 2008, které přinesly další zničující důkazy. V jednom emailu se dva inženýři odpovědni za vozy pro rok 2007 a 2008 ptali, zda informace pocházejí 'od našeho špióna' ve Ferrari."
Pro mě osobně špionáž a její následky vymezily novou éru. Neustále koloval názor, že jsem byl příliš agresivní, konfliktní a snad i surový. Byl jsem (neprávem) obviňován i z velikosti pokuty," končí své vyprávění Mosley, jenž se tak na závěr své kariéry dokázal vypořádat se svými bývalými soupeři - s Ronem Dennisem a o rok později i s Flaviem Briatorem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.