Šéfa "červených býkov" Christiana Hornera vyslovene potešila správa o predĺžení dohody Bernieho Ecclestonea s majiteľmi okruhu Silverstone.
36-ročný Brit je toho názoru, že súťažný kalendár veľkých cien F1 by mal ostať vyvážený. Vítané sú teda nové okruhy v exotických lokalitách ako Singapúr a Abu Dhabi, musia však ostať aj pretekárske "klasiky" ako Spa, Suzuka, Silverstone, či Monza.
"Predĺženie kontraktu so Silverstone má veľký význam pre britský motoršport i pre náš tím," nechal sa počuť Christian Horner. "Pre nás sú to domáce preteky a je skvelé, že zamestnanci našich technických a aerodynamických oddelení môžu vidieť svoje vlastné výtvory priamo v akcii. Je dôležité mať v kalendári zdravú zmes historických podujatí ako Silverstone a Monza a na druhej strane nových ako Singapúr, či Abu Dhabí. Silverstone navyše jazdci milujú, pretože predstavuje jednu z posledných naozaj skutočných pretekárskych výziev. Je fantastické, že táto trať ešte stále tvorí súčasť súťažného kalendára."
Tohtoročné podujatie v Silverstone malo byť v rámci Formule 1 posledným. Bernie Ecclestone totiž uzavrel dlhoročnú zmluvu s konkurenčným Doningtonom. Všetci teda viac-menej počítali so zmenou lokality britskej grand prix a výnimkou nebol ani Christian Horner, ktorý usporiadal po víťaznom double Red Bullu obrovskú párty vo vlastnom dome. Ako sám tvrdí, jeho záhrada utrpela počas búrlivých osláv najviac, nakoľko bola takmer kompletne zničená.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.