Bernie Ecclestone nakoniec sklonil hlavu a pristúpil na podmienky majiteľov okruhu Silverstone. Pretekať na legendárnej trati sa bude nasledujúcich 17 rokov.
V podstate sa jedná o podobnú dohodu aká bola predložená Doningtonu. Ten si však svoje povinnosti nesplnil a to aj napriek opätovným odkladom konečných termínov.
Okruh Silverstone v minulosti hosťoval 43 grand prix, poriadal dokonca úvodné preteky seriálu Majstrovstiev sveta v roku 1950. Odvtedy trať prešla niekoľkými modifikáciámi a obmenami, celkovo došlo k jej spomaleniu. Bernie Ecclestone však ešte stále požaduje, aby sa isté financie investovali do rekonštrukcie okruhových zariadení, predovšetkým komplexu boxov a paddocku.
Pôvodné nezhody medzi bossom F1 a majiteľmi Silverstone sa točili okolo peňazí. 79-ročný bilionár požadoval príliš veľa, no napokon predsa len musel z horibilných súm aspoň mierne upustiť. Každopádne v nasledujúcich 17-tich rokoch Silverstone bude musieť zaplatiť 310 miliónov libier.
Obe zmluvné strany sú podľa ich vlastných slov z uzavretia novej dohody nadšené.
"Tento dlhoročný kontrakt nám umožní pokračovať v doterajších plánoch premeny komplexu na zariadenie svetovej úrovne," uviedol Damon Hill, vedúci predstaviteľ BRDC (Britského jazdeckého klubu). "Titul "domov britského motoršportu", ktorým sa Silverstone hrdí, je maximálne oprávnený. Je to miesto pre všetkých fanúšikov motoristického športu. Sme veľmi poctený tým, že sa v budúcnosti staneme nielen hostiteľmi pretekov MotoGP, ale opäť aj Formule 1."
Pár viet prehodil aj Bernie Ecclestone, ktorému presun do Doningtonu nevyšiel a nakoniec sa musel uspokojiť aj so Silverstonom. Svoju osobnú "prehru" však nedal na sebe poznať.
"Som potešený tým, že sme dosiahli dohodu s majiteľmi Silverstone. Je to záruka, že britská grand prix bude súčasťou pretekového kalendára veľkých cien aj v niekoľkých nasledujúcich rokoch. Zachovanie pretekania "na ostrovoch", to je to, čo som si osobne vždy želal," uviedol obchodník Bernie, ktorý ešte nedávno tvrdil, že "efjednotka" Veľkú cenu Veľkej Británie nepotrebuje.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.