Pretekárska kariéra Giancarla Fisichellu v F1 sa už zdala byť spečatená. Napokon ale môže byť všetko inak. Taliansky pilot totiž poškuľuje po kokpite v Sauberi, ktorý pred pár dňami získal miestenku do sezóny 2010.
"Fisi" už za švajčiarsku stajňu pretekal, konkrétne v roku 2004, kedy sa blysol niekoľkými skvelými výsledkami a bodovými dojazdmi. Rodák z Ríma sa netají tým, že by obnovu vzájomnej spolupráce rád privítal. Možno by sa Giancarlovi dokonca podarilo vylepšiť si renomé, ktoré po jeho nedávnom bezbodovom účinkovaní v tíme z Maranella výrazne utrpelo. Problém bol však najmä v odlišných charakteristikách vozov Ferrari a Force India. Červené monoposty mali navyše vo svojich útrobách zabudovaný systém rekuperácie kinetickej energie, s ktorým Fisichella predtým nemal skúsenosti.
Poznatky z Ferrari by "Fisimu" každopádne mohli pomôcť v Sauberi, ktorý bude v nasledujúcom roku používať práve motory slávnej talianskej značky. Giancarlo spoluprácu so švajčiarskym tímom nevylučuje.
"V prvom rade by som chcel povedať, že mám veľkú radosť z účasti Saubera v budúcoročných majstrovstvách. Bolo by skvelé, ak by som dostal príležitosť spolupracovať s týmto tímom, nakoľko ho z minulosti dobre poznám. Spoločne s predstaviteľmi Ferrari sa pozrieme na to, či by to bolo možné," uzavrel Giancarlo Fisichella, ktorého novinári vyspovedali na moto show v talianskej Bologni.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.