Pretekárska kariéra Giancarla Fisichellu v F1 sa už zdala byť spečatená. Napokon ale môže byť všetko inak. Taliansky pilot totiž poškuľuje po kokpite v Sauberi, ktorý pred pár dňami získal miestenku do sezóny 2010.
"Fisi" už za švajčiarsku stajňu pretekal, konkrétne v roku 2004, kedy sa blysol niekoľkými skvelými výsledkami a bodovými dojazdmi. Rodák z Ríma sa netají tým, že by obnovu vzájomnej spolupráce rád privítal. Možno by sa Giancarlovi dokonca podarilo vylepšiť si renomé, ktoré po jeho nedávnom bezbodovom účinkovaní v tíme z Maranella výrazne utrpelo. Problém bol však najmä v odlišných charakteristikách vozov Ferrari a Force India. Červené monoposty mali navyše vo svojich útrobách zabudovaný systém rekuperácie kinetickej energie, s ktorým Fisichella predtým nemal skúsenosti.
Poznatky z Ferrari by "Fisimu" každopádne mohli pomôcť v Sauberi, ktorý bude v nasledujúcom roku používať práve motory slávnej talianskej značky. Giancarlo spoluprácu so švajčiarskym tímom nevylučuje.
"V prvom rade by som chcel povedať, že mám veľkú radosť z účasti Saubera v budúcoročných majstrovstvách. Bolo by skvelé, ak by som dostal príležitosť spolupracovať s týmto tímom, nakoľko ho z minulosti dobre poznám. Spoločne s predstaviteľmi Ferrari sa pozrieme na to, či by to bolo možné," uzavrel Giancarlo Fisichella, ktorého novinári vyspovedali na moto show v talianskej Bologni.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.