Správa, ktorú priniesol pred niekoľkými hodinami portál autosport sa ukázala ako pravdivá. Kimi Räikkonen skutočne prestupuje z kolotoča Formule 1 do šampionátu Rally.
Fín sa stane súčasťou juniorského tímu Citroenu, kde sa predstaví po boku vychádzajúcej hviezdy športu Sebastiena Ogiera. Co-pilotom bude opätovne Kaj Lindstrom.
"V istom momente svojej kariéry som vždy som chcel súťažiť v rally, obzvlášt v svetovom šampionáte. Vďaka Red Bullu dostanem príležitosť riadiť najlepší voz série, Citroen C4," uviedol Räikkonen. "Pre mňa je to nová, ale veľmi vzrušujúca výzva. Zatiaľ máme k dispozícii ročný kontrakt a uvidíme, ako sa veci vyvinú v budúcnosti. Už sa neviem dočkať prvého testu auta ako aj svojho štartu v prvej rally."
Citroen jazdí vo Svetovom šampionáte Rally s dvoma tímami, zostava toho základného ostala nezmenená. Značka opätovne vsadila na niekoľkonásobného šampióna Sebastiena Loeba a Daniho Sorda. Räikkonen posilní juniorský tím, v ktorom sa predstaví spoločne so Sebastianom Ogierom.
"Radi by sme v našom tíme privítali Kimiho Räikkonena. Sme hrdí, že jeho voľbou sa stal práve Citroen," poznamenal Olivier Quesnel, pretekový riaditeľ Citroenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.