Paul di Resta tento týden v Jerezu testuje v monopostu Force India. V rozhovoru, z něhož je patrné velké nadšení z vozu F1, popisuje své dojmy a srovnává formulí s autem, s nímž závodí v sérii DTM.
Jaké máš dojmy z monopostu VJM02?Jsou zcela odlišné od všech vozů, které jsem kdy řídil. Myslíte si, že na tu rychlost jste připraveni, ale na to se fakt nedá připravit. Čím víc na vůz tlačíte, tím více z něho dostanete, takže musíte překonat hranici svého komfortu. Ale obsahovalo to vše, o čem jsem kdy snil - od zvuku po rychlost; na to jsem čekal celý život. Chci si užít každou vteřinu.
Je zde nějaká podobnost s vozem DTM, na který jsi zvyklý?Mnoho lidí říká, že jezdím s cestovním vozem, ale DTM ve skutečnosti není cestovní, je to spíše jednomístné auto s kapotáží. Má spoustu přítlaku, je velmi technické a řekl bych, že je po F1 druhou nejlepší věcí z pohledu vývoje a míry pokroku. VJM02 se od DTM samozřejmě hodně liší. C-Klasse má dobré brzdy a stabilitu, ale monopost F1 je svět sám pro sebe. Abyste s formulí dosáhli nějaké výsledky, je třeba si na ní zvyknout a překonat hranici vlastního komfortu.
Liší se zde nějak přístup k testování od toho, na co jsi zvyklý v DTM?V garáži je spousta lidí, ale každý ví, co má dělat - včetně mě. Na testování a hledání dodatečné výkonnosti jsem zvyklý - k tomu je důležité, abyste se ve voze cítili dobře a věřili mu. Mám odbrou rychlost a vím, co mám udělat, abych zlepšil svou výkonnost. V každém výjezdu zkoušíme něco jiného, takže se potřebuji stále učit a poskytovat zpětnou vazbu týmu, aby dostal informace, které potřebuje. Doufám, že mě už vnímají jako užitečného.
Jaké máš další dlouhodobé cíle po tomto testu?Cílem bylo dokončit testování a pak se uvidí. Nemám žádné konkrétní plány pro příští rok, ale doufám, že si s Force Indií upevním svůj vztah do budoucna na základě tohoto testu. V DTM vidím velký potenciál - po tomto testu si musím sednout a zvážit, co chci a kudy se ubírat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.