Paul di Resta tento týden v Jerezu testuje v monopostu Force India. V rozhovoru, z něhož je patrné velké nadšení z vozu F1, popisuje své dojmy a srovnává formulí s autem, s nímž závodí v sérii DTM.
Jaké máš dojmy z monopostu VJM02?Jsou zcela odlišné od všech vozů, které jsem kdy řídil. Myslíte si, že na tu rychlost jste připraveni, ale na to se fakt nedá připravit. Čím víc na vůz tlačíte, tím více z něho dostanete, takže musíte překonat hranici svého komfortu. Ale obsahovalo to vše, o čem jsem kdy snil - od zvuku po rychlost; na to jsem čekal celý život. Chci si užít každou vteřinu.
Je zde nějaká podobnost s vozem DTM, na který jsi zvyklý?Mnoho lidí říká, že jezdím s cestovním vozem, ale DTM ve skutečnosti není cestovní, je to spíše jednomístné auto s kapotáží. Má spoustu přítlaku, je velmi technické a řekl bych, že je po F1 druhou nejlepší věcí z pohledu vývoje a míry pokroku. VJM02 se od DTM samozřejmě hodně liší. C-Klasse má dobré brzdy a stabilitu, ale monopost F1 je svět sám pro sebe. Abyste s formulí dosáhli nějaké výsledky, je třeba si na ní zvyknout a překonat hranici vlastního komfortu.
Liší se zde nějak přístup k testování od toho, na co jsi zvyklý v DTM?V garáži je spousta lidí, ale každý ví, co má dělat - včetně mě. Na testování a hledání dodatečné výkonnosti jsem zvyklý - k tomu je důležité, abyste se ve voze cítili dobře a věřili mu. Mám odbrou rychlost a vím, co mám udělat, abych zlepšil svou výkonnost. V každém výjezdu zkoušíme něco jiného, takže se potřebuji stále učit a poskytovat zpětnou vazbu týmu, aby dostal informace, které potřebuje. Doufám, že mě už vnímají jako užitečného.
Jaké máš další dlouhodobé cíle po tomto testu?Cílem bylo dokončit testování a pak se uvidí. Nemám žádné konkrétní plány pro příští rok, ale doufám, že si s Force Indií upevním svůj vztah do budoucna na základě tohoto testu. V DTM vidím velký potenciál - po tomto testu si musím sednout a zvážit, co chci a kudy se ubírat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.