Paul di Resta tento týden v Jerezu testuje v monopostu Force India. V rozhovoru, z něhož je patrné velké nadšení z vozu F1, popisuje své dojmy a srovnává formulí s autem, s nímž závodí v sérii DTM.
Jaké máš dojmy z monopostu VJM02?Jsou zcela odlišné od všech vozů, které jsem kdy řídil. Myslíte si, že na tu rychlost jste připraveni, ale na to se fakt nedá připravit. Čím víc na vůz tlačíte, tím více z něho dostanete, takže musíte překonat hranici svého komfortu. Ale obsahovalo to vše, o čem jsem kdy snil - od zvuku po rychlost; na to jsem čekal celý život. Chci si užít každou vteřinu.
Je zde nějaká podobnost s vozem DTM, na který jsi zvyklý?Mnoho lidí říká, že jezdím s cestovním vozem, ale DTM ve skutečnosti není cestovní, je to spíše jednomístné auto s kapotáží. Má spoustu přítlaku, je velmi technické a řekl bych, že je po F1 druhou nejlepší věcí z pohledu vývoje a míry pokroku. VJM02 se od DTM samozřejmě hodně liší. C-Klasse má dobré brzdy a stabilitu, ale monopost F1 je svět sám pro sebe. Abyste s formulí dosáhli nějaké výsledky, je třeba si na ní zvyknout a překonat hranici vlastního komfortu.
Liší se zde nějak přístup k testování od toho, na co jsi zvyklý v DTM?V garáži je spousta lidí, ale každý ví, co má dělat - včetně mě. Na testování a hledání dodatečné výkonnosti jsem zvyklý - k tomu je důležité, abyste se ve voze cítili dobře a věřili mu. Mám odbrou rychlost a vím, co mám udělat, abych zlepšil svou výkonnost. V každém výjezdu zkoušíme něco jiného, takže se potřebuji stále učit a poskytovat zpětnou vazbu týmu, aby dostal informace, které potřebuje. Doufám, že mě už vnímají jako užitečného.
Jaké máš další dlouhodobé cíle po tomto testu?Cílem bylo dokončit testování a pak se uvidí. Nemám žádné konkrétní plány pro příští rok, ale doufám, že si s Force Indií upevním svůj vztah do budoucna na základě tohoto testu. V DTM vidím velký potenciál - po tomto testu si musím sednout a zvážit, co chci a kudy se ubírat.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.