BMW souhlasilo s prodejem svého závodního týmu zpět Peteru Sauberovi za předpokladu, že tým získá místo na startovním roštu příští sezóny. Sešlo tak z původní záměru o jeho prodeji pochybné investiční skupině Qadbak.
O pochybnostech a krachujícím jednání s Qadbakem jsme vás již informovali (zde). Nyní se německá automobilka rozhodla ukončit jednání s touto švýcarskou společností. Místo toho tým prodají zpět Peteru Sauberovi, jenž stáj v roce 1993 založil a provozoval ji až do doby, než ji před 4 lety BMW odkoupila.
"Z tohoto řešení máme velkou radost," říká Dr. Klaus Dräger, člen generálního ředitelství BMW. "Splňuje to nejdůležitější požadavky pro úspěšnou budoucnost týmu. Náš vztah s Peterem Sauberem byl vždy výborný a vyznačoval se absolutním respektem. Rádi bychom Peterovi Sauberovi a celému týmu poděkovali za výbornou spolupráci v posledních letech."
Sauber dodal: "Po tomto řešení se mi hodně ulevilo. Znamená to, že si můžeme nechat Hinwil a většinu pracovišť. Jsem přesvědčen, že nový tým má ve Formuli 1 zajištěnou velmi dobrou budoucnost, v níž současné transformace v rámci nových podmínek pomohou soukromým stájím."
"Náš personál je vysoce kompetentní a motivovaný, už se těším na plnění této nové výzvy s nimi. Rád bych poděkoval BMW za společné 4 roky, které byly v podstatě velmi úspěšné," dodává Švýcar.
Součástí dohody je i snížení počtu pracovních míst z 388 na 250. Budoucnost týmu nicméně stále visí ve hvězdách - čeká se na to, zda mu FIA umožní v sezóně 2010 startovat. Toyoty (resp. to co ze závodního týmu zbude) chce odkoupit jistá srbská společnost (Stefan GP). BMW Sauber nemá tedy vůbec nic jistého. Velká škoda, že se spolu nedohodli dříve! Mohli tak mít dávno podepsanou Concordskou dohodu a jistotu účasti v příštím ročníku F1.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.