BMW souhlasilo s prodejem svého závodního týmu zpět Peteru Sauberovi za předpokladu, že tým získá místo na startovním roštu příští sezóny. Sešlo tak z původní záměru o jeho prodeji pochybné investiční skupině Qadbak.
O pochybnostech a krachujícím jednání s Qadbakem jsme vás již informovali (zde). Nyní se německá automobilka rozhodla ukončit jednání s touto švýcarskou společností. Místo toho tým prodají zpět Peteru Sauberovi, jenž stáj v roce 1993 založil a provozoval ji až do doby, než ji před 4 lety BMW odkoupila.
"Z tohoto řešení máme velkou radost," říká Dr. Klaus Dräger, člen generálního ředitelství BMW. "Splňuje to nejdůležitější požadavky pro úspěšnou budoucnost týmu. Náš vztah s Peterem Sauberem byl vždy výborný a vyznačoval se absolutním respektem. Rádi bychom Peterovi Sauberovi a celému týmu poděkovali za výbornou spolupráci v posledních letech."
Sauber dodal: "Po tomto řešení se mi hodně ulevilo. Znamená to, že si můžeme nechat Hinwil a většinu pracovišť. Jsem přesvědčen, že nový tým má ve Formuli 1 zajištěnou velmi dobrou budoucnost, v níž současné transformace v rámci nových podmínek pomohou soukromým stájím."
"Náš personál je vysoce kompetentní a motivovaný, už se těším na plnění této nové výzvy s nimi. Rád bych poděkoval BMW za společné 4 roky, které byly v podstatě velmi úspěšné," dodává Švýcar.
Součástí dohody je i snížení počtu pracovních míst z 388 na 250. Budoucnost týmu nicméně stále visí ve hvězdách - čeká se na to, zda mu FIA umožní v sezóně 2010 startovat. Toyoty (resp. to co ze závodního týmu zbude) chce odkoupit jistá srbská společnost (Stefan GP). BMW Sauber nemá tedy vůbec nic jistého. Velká škoda, že se spolu nedohodli dříve! Mohli tak mít dávno podepsanou Concordskou dohodu a jistotu účasti v příštím ročníku F1.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.