BMW souhlasilo s prodejem svého závodního týmu zpět Peteru Sauberovi za předpokladu, že tým získá místo na startovním roštu příští sezóny. Sešlo tak z původní záměru o jeho prodeji pochybné investiční skupině Qadbak.
O pochybnostech a krachujícím jednání s Qadbakem jsme vás již informovali (zde). Nyní se německá automobilka rozhodla ukončit jednání s touto švýcarskou společností. Místo toho tým prodají zpět Peteru Sauberovi, jenž stáj v roce 1993 založil a provozoval ji až do doby, než ji před 4 lety BMW odkoupila.
"Z tohoto řešení máme velkou radost," říká Dr. Klaus Dräger, člen generálního ředitelství BMW. "Splňuje to nejdůležitější požadavky pro úspěšnou budoucnost týmu. Náš vztah s Peterem Sauberem byl vždy výborný a vyznačoval se absolutním respektem. Rádi bychom Peterovi Sauberovi a celému týmu poděkovali za výbornou spolupráci v posledních letech."
Sauber dodal: "Po tomto řešení se mi hodně ulevilo. Znamená to, že si můžeme nechat Hinwil a většinu pracovišť. Jsem přesvědčen, že nový tým má ve Formuli 1 zajištěnou velmi dobrou budoucnost, v níž současné transformace v rámci nových podmínek pomohou soukromým stájím."
"Náš personál je vysoce kompetentní a motivovaný, už se těším na plnění této nové výzvy s nimi. Rád bych poděkoval BMW za společné 4 roky, které byly v podstatě velmi úspěšné," dodává Švýcar.
Součástí dohody je i snížení počtu pracovních míst z 388 na 250. Budoucnost týmu nicméně stále visí ve hvězdách - čeká se na to, zda mu FIA umožní v sezóně 2010 startovat. Toyoty (resp. to co ze závodního týmu zbude) chce odkoupit jistá srbská společnost (Stefan GP). BMW Sauber nemá tedy vůbec nic jistého. Velká škoda, že se spolu nedohodli dříve! Mohli tak mít dávno podepsanou Concordskou dohodu a jistotu účasti v příštím ročníku F1.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.