Volskwagen seriózně přemýšlí o vstupu do Formule 1 jakožto dodavatel motorů od roku 2012, kdy by měly vejít v platnost jejich nové předpisy.
I když se F1 nyní otřásá díky odchodu již třetí automobilky za poslední rok (Honda, BMW a Toyota), Volkswagen věří, že toto odvětví automobilového sportu se stává atraktivním díky novým pravidlům.
Zástupce německé automobilky Hans-Joachim Stuck prohlásil, že jeho společnost má zájem o partnerství s některým z týmů. Již několikrát se spekulovalo o vstupu do Red Bullu, nyní však vychází najevo, že by šlo spíše o dodávky motorů. Možnost těchto dodávek pro více týmů, zvláště zavedení "světového motoru," je pro Volkswagen velmi přitažlivé.
"Jste-li největším světovým výrobcem, přirozeně o Formuli 1 přemýšlíte - ale ne dříve než v roce 2012," řekl Stuck. "Hledáme inovativní věci a Formule 1 je královnou motosportu. Před 2 roky se hovořilo o vstupu Volkswagenu do Red Bullu, což jsme ale nepotřebovali. Proč bychom se měli vázat pouze k jednomu týmu, když můžeme dodávat motory pro více stájí?"
Na adresu Red Bullu a BMW dodal zajímavý postřeh: "Pokud koupíte Red Bull a Adrian Newey si bude chtít zalétat či zarybařit, tak tím úspěchy týmu skončí. Podívejte se na BMW. Koupili za několik milionů dolarů tunel a superpočítač - a nyní to balí. Postavit motor a poskytnout jej týmům je ta nejlepší cesta."
Stuck přiznává, že se F1 snahou o rozšíření počtu týmů a snižování nákladů dostala do hledáčku Volkswagenu: "Nyní to je skvělé, Formule 1 se ubírá správnou cestou. Mnoho automobilek se stáhlo, což z toho dělá pro nás skvělou příležitost - a pak máme další výrobce, o kterých nevíme, jak dlouho se udrží. Měli by se stát dodavateli motoru a pak je pronajímat, prodávat či dávat někomu. Pak neřešíte veškeré ty problémy s týmy, aero-tunely, inženýry, atd."
"Je to jako Formule 1 v mých dnech. Měli jsme March, Lotus a motory od Fordu. Pak přišel Renault jakožto dodavatel motoru se svým impozantním agregátem. Bylo to perfektní. Sledoval jsem Formuli 1 posledních 7 let s BMW a vždy jsem si kladl otázky ohledně počtu startujících, kterých bylo jen 20 - co kdybychom jich měli 30? A nyní k tomu směřujeme. Příští rok budeme mít o tři týmy více, 26 aut - a s globálním motorem, což je skvělá věc z hlediska nákladů a spolehlivosti, bychom aut mohli mít 30," dodává Stuck.
Volkswagen zažívá úspěchy i na závodištích, v odlišných disciplínách. Krom několika vítězství v Le Mans s Audi získal během posledních 2 let i tituly v sérii WTCC se Seatem, nesmíme zapomenout ani na vítězství v letošním Dakaru. Motory Volkswagenu pohánějí k titulům také pilotům v britské i německé F3, kde završily úspěšnou sezónu vítězstvím během uplynulého víkendu ve Velké ceně Macau.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.