Volskwagen seriózně přemýšlí o vstupu do Formule 1 jakožto dodavatel motorů od roku 2012, kdy by měly vejít v platnost jejich nové předpisy.
I když se F1 nyní otřásá díky odchodu již třetí automobilky za poslední rok (Honda, BMW a Toyota), Volkswagen věří, že toto odvětví automobilového sportu se stává atraktivním díky novým pravidlům.
Zástupce německé automobilky Hans-Joachim Stuck prohlásil, že jeho společnost má zájem o partnerství s některým z týmů. Již několikrát se spekulovalo o vstupu do Red Bullu, nyní však vychází najevo, že by šlo spíše o dodávky motorů. Možnost těchto dodávek pro více týmů, zvláště zavedení "světového motoru," je pro Volkswagen velmi přitažlivé.
"Jste-li největším světovým výrobcem, přirozeně o Formuli 1 přemýšlíte - ale ne dříve než v roce 2012," řekl Stuck. "Hledáme inovativní věci a Formule 1 je královnou motosportu. Před 2 roky se hovořilo o vstupu Volkswagenu do Red Bullu, což jsme ale nepotřebovali. Proč bychom se měli vázat pouze k jednomu týmu, když můžeme dodávat motory pro více stájí?"
Na adresu Red Bullu a BMW dodal zajímavý postřeh: "Pokud koupíte Red Bull a Adrian Newey si bude chtít zalétat či zarybařit, tak tím úspěchy týmu skončí. Podívejte se na BMW. Koupili za několik milionů dolarů tunel a superpočítač - a nyní to balí. Postavit motor a poskytnout jej týmům je ta nejlepší cesta."
Stuck přiznává, že se F1 snahou o rozšíření počtu týmů a snižování nákladů dostala do hledáčku Volkswagenu: "Nyní to je skvělé, Formule 1 se ubírá správnou cestou. Mnoho automobilek se stáhlo, což z toho dělá pro nás skvělou příležitost - a pak máme další výrobce, o kterých nevíme, jak dlouho se udrží. Měli by se stát dodavateli motoru a pak je pronajímat, prodávat či dávat někomu. Pak neřešíte veškeré ty problémy s týmy, aero-tunely, inženýry, atd."
"Je to jako Formule 1 v mých dnech. Měli jsme March, Lotus a motory od Fordu. Pak přišel Renault jakožto dodavatel motoru se svým impozantním agregátem. Bylo to perfektní. Sledoval jsem Formuli 1 posledních 7 let s BMW a vždy jsem si kladl otázky ohledně počtu startujících, kterých bylo jen 20 - co kdybychom jich měli 30? A nyní k tomu směřujeme. Příští rok budeme mít o tři týmy více, 26 aut - a s globálním motorem, což je skvělá věc z hlediska nákladů a spolehlivosti, bychom aut mohli mít 30," dodává Stuck.
Volkswagen zažívá úspěchy i na závodištích, v odlišných disciplínách. Krom několika vítězství v Le Mans s Audi získal během posledních 2 let i tituly v sérii WTCC se Seatem, nesmíme zapomenout ani na vítězství v letošním Dakaru. Motory Volkswagenu pohánějí k titulům také pilotům v britské i německé F3, kde završily úspěšnou sezónu vítězstvím během uplynulého víkendu ve Velké ceně Macau.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.