Volskwagen seriózně přemýšlí o vstupu do Formule 1 jakožto dodavatel motorů od roku 2012, kdy by měly vejít v platnost jejich nové předpisy.
I když se F1 nyní otřásá díky odchodu již třetí automobilky za poslední rok (Honda, BMW a Toyota), Volkswagen věří, že toto odvětví automobilového sportu se stává atraktivním díky novým pravidlům.
Zástupce německé automobilky Hans-Joachim Stuck prohlásil, že jeho společnost má zájem o partnerství s některým z týmů. Již několikrát se spekulovalo o vstupu do Red Bullu, nyní však vychází najevo, že by šlo spíše o dodávky motorů. Možnost těchto dodávek pro více týmů, zvláště zavedení "světového motoru," je pro Volkswagen velmi přitažlivé.
"Jste-li největším světovým výrobcem, přirozeně o Formuli 1 přemýšlíte - ale ne dříve než v roce 2012," řekl Stuck. "Hledáme inovativní věci a Formule 1 je královnou motosportu. Před 2 roky se hovořilo o vstupu Volkswagenu do Red Bullu, což jsme ale nepotřebovali. Proč bychom se měli vázat pouze k jednomu týmu, když můžeme dodávat motory pro více stájí?"
Na adresu Red Bullu a BMW dodal zajímavý postřeh: "Pokud koupíte Red Bull a Adrian Newey si bude chtít zalétat či zarybařit, tak tím úspěchy týmu skončí. Podívejte se na BMW. Koupili za několik milionů dolarů tunel a superpočítač - a nyní to balí. Postavit motor a poskytnout jej týmům je ta nejlepší cesta."
Stuck přiznává, že se F1 snahou o rozšíření počtu týmů a snižování nákladů dostala do hledáčku Volkswagenu: "Nyní to je skvělé, Formule 1 se ubírá správnou cestou. Mnoho automobilek se stáhlo, což z toho dělá pro nás skvělou příležitost - a pak máme další výrobce, o kterých nevíme, jak dlouho se udrží. Měli by se stát dodavateli motoru a pak je pronajímat, prodávat či dávat někomu. Pak neřešíte veškeré ty problémy s týmy, aero-tunely, inženýry, atd."
"Je to jako Formule 1 v mých dnech. Měli jsme March, Lotus a motory od Fordu. Pak přišel Renault jakožto dodavatel motoru se svým impozantním agregátem. Bylo to perfektní. Sledoval jsem Formuli 1 posledních 7 let s BMW a vždy jsem si kladl otázky ohledně počtu startujících, kterých bylo jen 20 - co kdybychom jich měli 30? A nyní k tomu směřujeme. Příští rok budeme mít o tři týmy více, 26 aut - a s globálním motorem, což je skvělá věc z hlediska nákladů a spolehlivosti, bychom aut mohli mít 30," dodává Stuck.
Volkswagen zažívá úspěchy i na závodištích, v odlišných disciplínách. Krom několika vítězství v Le Mans s Audi získal během posledních 2 let i tituly v sérii WTCC se Seatem, nesmíme zapomenout ani na vítězství v letošním Dakaru. Motory Volkswagenu pohánějí k titulům také pilotům v britské i německé F3, kde završily úspěšnou sezónu vítězstvím během uplynulého víkendu ve Velké ceně Macau.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.