Paul di Resta se připravuje na svůj druhý test vozu Formule 1 v kariéře. Po jízdách s McLarenem loni v říjnu v Silverstone se nyní posadí za volant Force Indie v Jerezu.
Paul letos skončil v německém šampionátu DTM celkově třetí, loni dokonce druhý. V roce 2006 vyhrál evropský šampionát Formule 3. Nabídka k testování vozu Force India ho nesmírně těší. Na výsledku bude hodně záležet, pokud bude zajíždět dobré časy, může si vysloužit nejen místo záložního pilota, ale možná i závodní sedačku.
K testům do indické stáje ho prosadil Mercedes - Force India totiž jezdí s jeho motory a di Resta je členem jejich odchovaným talentem, který navíc úspěšně hájí barvy německé automobilky v DTM.
Je to pro mě fantastická příležitost," říká 23letý di Resta. "Je to velmi slušná možnost k získání pevného, dlouhodobého vztahu s týmem Force India, který se, doufám, bude během dalších let rozvíjet. Je to další důležitý krok ke splnění mých snů."
Po úspěšném testu pro McLaren loni těsně před tím, než Lewis Hamilton získal titul a s vědomím, že v roce 2006 ve Formuli 3 dokázal porazit i Sebastiana Vettela, má di Resta dobré důvody k sebevědomí před testy, kde se to bude příští týden hemžit mladými talenty.
Pokud Force India připouští, že by di Resta mohl v ideálním případě získat místo závodního pilota, zamířil by pak snad Sutil opačným směrem? Haug sice prohlásil, že Mercedes nebude mít "hvězdné německé duo pilotů," ale on na druhou stranu Sutil také žádnou hvězdou není - mezi top piloty (alespoň zatím) nepatří. Spekulacím kolem druhého závodního pilota Mercedesu by měla být učiněna přítrž do konce roku, kdy by měli oficiálně oznámit své jezdecké složení.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.