Paul di Resta se připravuje na svůj druhý test vozu Formule 1 v kariéře. Po jízdách s McLarenem loni v říjnu v Silverstone se nyní posadí za volant Force Indie v Jerezu.
Paul letos skončil v německém šampionátu DTM celkově třetí, loni dokonce druhý. V roce 2006 vyhrál evropský šampionát Formule 3. Nabídka k testování vozu Force India ho nesmírně těší. Na výsledku bude hodně záležet, pokud bude zajíždět dobré časy, může si vysloužit nejen místo záložního pilota, ale možná i závodní sedačku.
K testům do indické stáje ho prosadil Mercedes - Force India totiž jezdí s jeho motory a di Resta je členem jejich odchovaným talentem, který navíc úspěšně hájí barvy německé automobilky v DTM.
Je to pro mě fantastická příležitost," říká 23letý di Resta. "Je to velmi slušná možnost k získání pevného, dlouhodobého vztahu s týmem Force India, který se, doufám, bude během dalších let rozvíjet. Je to další důležitý krok ke splnění mých snů."
Po úspěšném testu pro McLaren loni těsně před tím, než Lewis Hamilton získal titul a s vědomím, že v roce 2006 ve Formuli 3 dokázal porazit i Sebastiana Vettela, má di Resta dobré důvody k sebevědomí před testy, kde se to bude příští týden hemžit mladými talenty.
Pokud Force India připouští, že by di Resta mohl v ideálním případě získat místo závodního pilota, zamířil by pak snad Sutil opačným směrem? Haug sice prohlásil, že Mercedes nebude mít "hvězdné německé duo pilotů," ale on na druhou stranu Sutil také žádnou hvězdou není - mezi top piloty (alespoň zatím) nepatří. Spekulacím kolem druhého závodního pilota Mercedesu by měla být učiněna přítrž do konce roku, kdy by měli oficiálně oznámit své jezdecké složení.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.