Paul di Resta se připravuje na svůj druhý test vozu Formule 1 v kariéře. Po jízdách s McLarenem loni v říjnu v Silverstone se nyní posadí za volant Force Indie v Jerezu.
Paul letos skončil v německém šampionátu DTM celkově třetí, loni dokonce druhý. V roce 2006 vyhrál evropský šampionát Formule 3. Nabídka k testování vozu Force India ho nesmírně těší. Na výsledku bude hodně záležet, pokud bude zajíždět dobré časy, může si vysloužit nejen místo záložního pilota, ale možná i závodní sedačku.
K testům do indické stáje ho prosadil Mercedes - Force India totiž jezdí s jeho motory a di Resta je členem jejich odchovaným talentem, který navíc úspěšně hájí barvy německé automobilky v DTM.
Je to pro mě fantastická příležitost," říká 23letý di Resta. "Je to velmi slušná možnost k získání pevného, dlouhodobého vztahu s týmem Force India, který se, doufám, bude během dalších let rozvíjet. Je to další důležitý krok ke splnění mých snů."
Po úspěšném testu pro McLaren loni těsně před tím, než Lewis Hamilton získal titul a s vědomím, že v roce 2006 ve Formuli 3 dokázal porazit i Sebastiana Vettela, má di Resta dobré důvody k sebevědomí před testy, kde se to bude příští týden hemžit mladými talenty.
Pokud Force India připouští, že by di Resta mohl v ideálním případě získat místo závodního pilota, zamířil by pak snad Sutil opačným směrem? Haug sice prohlásil, že Mercedes nebude mít "hvězdné německé duo pilotů," ale on na druhou stranu Sutil také žádnou hvězdou není - mezi top piloty (alespoň zatím) nepatří. Spekulacím kolem druhého závodního pilota Mercedesu by měla být učiněna přítrž do konce roku, kdy by měli oficiálně oznámit své jezdecké složení.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.