Trojnásobný mistr světa Niki Lauda nevěří, že by se Michael Schumacher vrátil do F1, jak o tom média spekulují od minulého pondělka, kdy německá automobilka Mercedes oficiálně oznámila odkoupení Brawn GP a vstup do šampionátu s vlastním továrním týmem.
Viceprezident Mercedesu pro sport Norbert Haug odmítl vyloučit, že jeho tým stojí o služby sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, který by se tak stal stájovým kolegou čtyřiadvacetiletého Němce Nika Rosberga.
Schumacher měl v létě v úmyslu oslavit svůj comeback s vozem Ferrari, kde měl zaskočit za zraněného Felipeho Massu. Následky únorového zranění, které utrpěl při pádu na superbiku, však jeho plány zhatily.
Lauda, mistr světa z let 1975, 1977 a 1984, který se sám vrátil do F1 dva a půl roku poté, co poprvé ukončil kariéru, prohlásil, že chápe, proč se Schumacher zajímal o šanci u Ferrari, ale neumí si představit jeho kompletní návrat.
"Nevěřím, že je na těch řečech zrnko pravdy," prohlásil šedesátiletý Rakušan. "U Ferrari se mu otevírala šance odjezdit tři nebo čtyři závody, když byl Felipe zraněný, a kdyby byl Michael fit, využil by ji. Je to jen můj osobní názor, ale nevěřím, že by chtěl závodit celou sezonu. Proč by pak vůbec končil se závoděním?" diví se Lauda, který soudí, že po odchodu mistra světa Jensona Buttona k McLarenu, nemá už Mercedes moc špičkových jezdců na výběr.
"Rosberg, jejich momentálně jediný pilot, je opravdu dobrý, ale i dobrý jezdec potřebuje stájového kolegu, který ho bude prohánět, který na něj bude tlačit čtyřiadvacet hodin denně," vysvětlil Rakušan. "Proto by u Mercedesu měli být velmi pečliví ve výběru, komu svěří druhé auto," soudí.
"Stáje Ferrari s Fernandem Alonsem a Felipem Massou a McLaren, který získal dva poslední mistry světa Jensona Button a Lewise Hamiltona, budou skutečně dobré. V minulé sezoně jsme také viděli, jak Sebastian Vettel a Mark Webber v Red Bullu dokázali tlačit jeden druhého ke špičkovým výkonům. Stříbrné šípy z Mercedesu budou mít za soupeře stáje se skutečně výborným obsazením. Ale podle mě už není nikdo ze špičkových jezdců volný," soudí Lauda.
Favoritem na druhý kokpit Mercedesu je další Němec Nick Heidfeld, který je po odchodu BMW z F1 volný.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.