Trojnásobný mistr světa Niki Lauda nevěří, že by se Michael Schumacher vrátil do F1, jak o tom média spekulují od minulého pondělka, kdy německá automobilka Mercedes oficiálně oznámila odkoupení Brawn GP a vstup do šampionátu s vlastním továrním týmem.
Viceprezident Mercedesu pro sport Norbert Haug odmítl vyloučit, že jeho tým stojí o služby sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, který by se tak stal stájovým kolegou čtyřiadvacetiletého Němce Nika Rosberga.
Schumacher měl v létě v úmyslu oslavit svůj comeback s vozem Ferrari, kde měl zaskočit za zraněného Felipeho Massu. Následky únorového zranění, které utrpěl při pádu na superbiku, však jeho plány zhatily.
Lauda, mistr světa z let 1975, 1977 a 1984, který se sám vrátil do F1 dva a půl roku poté, co poprvé ukončil kariéru, prohlásil, že chápe, proč se Schumacher zajímal o šanci u Ferrari, ale neumí si představit jeho kompletní návrat.
"Nevěřím, že je na těch řečech zrnko pravdy," prohlásil šedesátiletý Rakušan. "U Ferrari se mu otevírala šance odjezdit tři nebo čtyři závody, když byl Felipe zraněný, a kdyby byl Michael fit, využil by ji. Je to jen můj osobní názor, ale nevěřím, že by chtěl závodit celou sezonu. Proč by pak vůbec končil se závoděním?" diví se Lauda, který soudí, že po odchodu mistra světa Jensona Buttona k McLarenu, nemá už Mercedes moc špičkových jezdců na výběr.
"Rosberg, jejich momentálně jediný pilot, je opravdu dobrý, ale i dobrý jezdec potřebuje stájového kolegu, který ho bude prohánět, který na něj bude tlačit čtyřiadvacet hodin denně," vysvětlil Rakušan. "Proto by u Mercedesu měli být velmi pečliví ve výběru, komu svěří druhé auto," soudí.
"Stáje Ferrari s Fernandem Alonsem a Felipem Massou a McLaren, který získal dva poslední mistry světa Jensona Button a Lewise Hamiltona, budou skutečně dobré. V minulé sezoně jsme také viděli, jak Sebastian Vettel a Mark Webber v Red Bullu dokázali tlačit jeden druhého ke špičkovým výkonům. Stříbrné šípy z Mercedesu budou mít za soupeře stáje se skutečně výborným obsazením. Ale podle mě už není nikdo ze špičkových jezdců volný," soudí Lauda.
Favoritem na druhý kokpit Mercedesu je další Němec Nick Heidfeld, který je po odchodu BMW z F1 volný.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.