Možné převzetí stáje BMW Sauber skupinou Qadbak je dle švýcarských médií na pokraji zhroucení.
Hlavní osobou stojící za konsorciem je Russel King, který strávil nedávno nějaký čas ve vězení kvůli pojišťovacím podvodům a má bankovní účty soudně zmražené.
Po odchodu Toyoty a BMW z Formule 1 čeká Sauber na to, zda mu FIA udělí místo na startovním roštu příští sezóny. Protože BMW nepodepsalo ke konci sezóny Concordskou dohodu, nemá tým nic jisté.
Švýcarský Sonntagszeitung navíc uvádí překvapivou informaci, že investiční skupinou Qadbak nestojí na žádných bohatých zdrojích z oblasti Středního východu. Skutečný nedostatek financí by mohlo vysvětlovat váhání FIA s přidělením místa šampionátu 2010. Neschopností financovat projekt je překvapeno i právní oddělení BMW.
King, jenž sídlí v Dubaji, spoléhal na komerční příjem BMW Sauberu za šestou příčku v Poháru konstruktéru. FIA však chce mít nejdříve jistotu ohledně finančního zajištění týmu.
Již v září se objevily zprávy o Kingově pokusu na založení dubajského F1 týmu před několika lety - a právě tento neúspěšný pokus vzbuzoval u některých týmů obavy ohledně vstupu Qadbaku do Sauberu. Uvnitř FOTA trval na bližších informacích o skupině například Frank Williams.
FIA by měla zveřejnit finální seznam týmů Formule 1 pro sezónu 2010 do konce listopadu.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.