Možné převzetí stáje BMW Sauber skupinou Qadbak je dle švýcarských médií na pokraji zhroucení.
Hlavní osobou stojící za konsorciem je Russel King, který strávil nedávno nějaký čas ve vězení kvůli pojišťovacím podvodům a má bankovní účty soudně zmražené.
Po odchodu Toyoty a BMW z Formule 1 čeká Sauber na to, zda mu FIA udělí místo na startovním roštu příští sezóny. Protože BMW nepodepsalo ke konci sezóny Concordskou dohodu, nemá tým nic jisté.
Švýcarský Sonntagszeitung navíc uvádí překvapivou informaci, že investiční skupinou Qadbak nestojí na žádných bohatých zdrojích z oblasti Středního východu. Skutečný nedostatek financí by mohlo vysvětlovat váhání FIA s přidělením místa šampionátu 2010. Neschopností financovat projekt je překvapeno i právní oddělení BMW.
King, jenž sídlí v Dubaji, spoléhal na komerční příjem BMW Sauberu za šestou příčku v Poháru konstruktéru. FIA však chce mít nejdříve jistotu ohledně finančního zajištění týmu.
Již v září se objevily zprávy o Kingově pokusu na založení dubajského F1 týmu před několika lety - a právě tento neúspěšný pokus vzbuzoval u některých týmů obavy ohledně vstupu Qadbaku do Sauberu. Uvnitř FOTA trval na bližších informacích o skupině například Frank Williams.
FIA by měla zveřejnit finální seznam týmů Formule 1 pro sezónu 2010 do konce listopadu.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.